Gjest Sjømann88 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hei! Det er nå noen år siden jeg var i Thailand på ferie. Her hadde jeg ubeskyttet sex med en prostituert. Hadde ingen plager i etterkant, men sjekket meg for HIV og klamydia en stund etterpå bare for å være på den sikre siden og begge testene var negative. Ca. et år etter dette så traff jeg min kjæreste gjennom 5 år. Etter kanskje 2 år i forholdet vårt så kom hun hjem fra en gynekologisk undersøkelse hvor hun hadde fått beskjed om at hun hadde fått en "virusforandring" der nede som hun hadde fått av meg. Hun sa at dette var svært vanlig, og at det i de aller fleste tilfeller var ufarlig, men det kunne i noen tilfeller føre til kreft. Vi har nylig gått fra hverandre, og jeg har egentlig ikke tenkt nevneverdig på dette før nå som det kan tenkes at jeg skal ut på sjekkern igjen. Mitt spørsmål til deg er derfor hva er denne "virusforandringen" som jeg er skyld i? Og er det noe jeg bør oppsøke lege for å få sjekket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327259-hva-har-jeg-p%C3%A5dratt-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minuma Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Kjønnsvorter. Jeg tror man kan være bærer uten at de har "slått ut" på en selv. Ta et nettsøk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327259-hva-har-jeg-p%C3%A5dratt-meg/#findComment-2731353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei, Det er ikke helt nøyaktig definert hva dette "virusforandringen" var. Slik dette beskrives tenker jeg i første rekke på "kjønnsvorter", eeller andre forandringer som forårsakes av et virus som heter papillomaviorus. Det er flere typer av dette virus, noen som forårsaker kjønnsvorter, mens andre , kalles type 16 og 18, som kan være innvolvert i livmorkreft. De andre typer, som forårsaker kjønnsvorter har ikke noe med kreftutvikling å gjøre. Både den ene og den andre kan overføres ved seksuell kontakt men også mer indirekte ( f. eks. via hender). De kan ligge der inaktivt i lange tider. Det er derfor vanskelig å være så sikker om du har fått denne infeksjonen under din tur til Thailand eller fra andre hold. Det er heller ikke så sikkert at du har infisert din kjæreste med disse virus. Det er vanlig at etter en stund, og det kan være både måneder og år, forsvinner kjønnsvortene og sammen med dem også virus. Hvis du ikke har symptomer er det relativt små sjanser for at du er smittebærer. Alt dette må sies med forbehold, fordi "virusforandringer" er ingen entydig og klar definisjon og jeg har ingen mulighet til å stille den diagnosen uten undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327259-hva-har-jeg-p%C3%A5dratt-meg/#findComment-2731830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.