Gå til innhold

lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne 42 år

Har lest litt om lavt stoffskifte på internett nå... En venninne mente at jeg burde få sjekka ut muligheten for om jeg har denne sykdommen, da jeg er energiløs, trenger mye søvn og fryser lett. Er det ikke et kriterium at man skal miste apetitten også, og allikevel rase opp i vekt?? Sistnevnte gjelder ikke meg. Jeg har god apetitt, som jeg må prøve å kontrollere for å ikke legge på meg. Kan jeg allikevel ha lavt stoffskifte?? Noen med denne sykdommen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327304-lavt-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du behøver ikke ha alle symptomer på lavt stoffskifte selv om du har sykdommen. Ta deg en tur til legen for blodprøve. Følgende er viktig å få målt: Tsh, FT4, FT3 og Anti-TPO.

Jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte i 2004.

Da var jeg veldig sliten, ukonsentrert, sov mye, frøs (som du beskriver), men jeg spiste som jeg pleide. Jeg var i utgangspunktet overvektig, men man trenger ikke å bli det, alle har ikke alle symptomer.

Det bla tatt blodprøve og jeg hadde en TSH som da lå akkurat over referanseverdien (4,5). Jeg begynte med Levaxin (thyroxin tabletter) umiddelbart, fordi legen min så ikke kun på blodprøvene, men også symptomeme. Det er viktig å ta dette tidlig, da heller starte med en lav dose. Jeg er i dag bra regulert med 125 mcg Levaxin om dagen. Kan i tillegg ta Liothyronin, som er en slags "hurtigvirkende" thyroxin, men ikke alle leger har tro på dette....og jeg bruker det når jeg føler på meg at nå er jeg sliten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327304-lavt-stoffskifte/#findComment-2734153
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...