Gå til innhold

Hva tror dere, damer? Noe galt?

Anbefalte innlegg

Gjest nickløs for øyeblikket

Stedatra på 25 år skal ha baby. Hun er i uke 25 nå.

Symfysemålet er godt over den øverste streken på skjemaet hennes, og hun er dryg over magen allerede nå.

Når hun går, får hun skikkelig vondt i nederste del av magen, liksom mot skambeinet og oppover. Hun klarer nesten ikke rusle en liten tur pga smertene. Hun er også veldig plaget av leggkramper.

Jordmor tror det er mye fostervann. I hennes familie får de dessuten _store_ barn...

Tror dere noe kan være galt? Ja, for jeg er litt redd, kjenner jeg. Men det har jeg ikke fortalt henne, da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327309-hva-tror-dere-damer-noe-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Hva tror du kan være galt? Om jordmor finner alt i orden kan man stole på det. At magen og fundusmålet ligger i overkant er normalt, her er det store variasjoner. Det kan selvsagt være at hun får et stort barn, men det i seg selv utgjør liten risiko. Min datter er også gravid, og klager over ryggsmerter, vann i kroppen og lavt jernlager. Alt det som hører med.....

Gjest minnah

Hun gårjo til jordmorkontroller, og vil sikkert bli henvist til ekstra ultarlyd om det er noe som ikke er riktig? Selv om hun er "over streken" i dag, betyr ikke det at hun vil være det gjennom hele svangerskapet.

Smerter i symfysen kjenner jeg igjen, hadde bekkenløsningssmerter i begge svangerskap, til tider kunne jeg nesten ikke gå. Jeg var hos fysioterapeut, og han masserte av alle ting rumpa mi.. Veldig enkelt, samboer kunne fortsette med dette hjemme. Hadde noen punkter der som kjentes som knust glass under huden, men når disse forsiktig ble massert, hjalp

det mot gangsperren. Verdt et forsøk, om hun har noen som kan klemme litt.

Ellers kan fysioterapeut være et godt råd uansett. Jeg vet at bassengtrening ofte anbefales.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...