Gå til innhold

NHD: Lamictal-effekt redusert med AP

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne på interaksjoner.no og analysert kombinasjonen av følgende medikamenter:

Zyprexa, Zeldox, Lamictal og Rivotril

Etter litt kryss-sjekking mellom disse, registrerer jeg at Zyprexa i kombinasjon med Lamictal gir

''mulig nedsatt konsentrasjon av lamotrigin (20-30 prosent).''

Betyr dette at denne kombinasjonen ikke er så fornuftig? Jeg er litt overrasket over at jeg har blitt satt på disse når kombinasjonen reduserer virkestoffet i Lamictalen.

Hva tenker du? Er dette nok en god grunn (for jeg samler på dem) til å slutte med Lamictal og evt. begynne på et annet alternativ? Hvilke alternativ finnes? Og hvordan påvirker evt. andre medikamenter hukommelsen?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327324-nhd-lamictal-effekt-redusert-med-ap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men dette er verken et argument for eller mot Lamictal.

Det betyr kun at du etter et par uker på kombinasjonen må måle serumkons på Lamictal og justere dosen deretter.

Tusen takk for super-raskt svar :o)

Ja, jeg har målt serumkonsentrasjon, så da går jeg ut i fra at dosen er justert deretter.

Hvis du skulle sitte med gode forslag til hvordan jeg kan bedre hukommelsen vil jeg være deg evig takknemmelig - ja, og dette mener jeg alvorlig. Det vil utgjøre en stor endring i livet mitt, og jeg vil få det mye bedre. Det vet jeg.

Mvh

Ja, jeg har målt serumkonsentrasjon, så da går jeg ut i fra at dosen er justert deretter.

Hvis du skulle sitte med gode forslag til hvordan jeg kan bedre hukommelsen vil jeg være deg evig takknemmelig - ja, og dette mener jeg alvorlig. Det vil utgjøre en stor endring i livet mitt, og jeg vil få det mye bedre. Det vet jeg.

Mvh

Hei! :-)

Sa ikke NHD tidligere at det kunne være en ide å slutte på Lamictal?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mvh

"Hvis du skulle sitte med gode forslag til hvordan jeg kan bedre hukommelsen.."

Har jeg ikke allerede sagt noe om dette for noen dager siden?

Der ser du...hukommelsen er elendig.

Det du skrev nylig, var at det kan være verd å forsøke en reduksjon av Lamictal. Dette skal jeg absolutt prøve. Jeg er takknemmelig for det rådet. Når jeg nettopp igjen tok opp hukommelsesproblematikken, var det med tanke på evt. andre råd du måtte sitte med.

Vel, uansett takk for at du har svart på det jeg opprinnelig spurte om i denne tråden.

Mvh

Annonse

Jeg ønsker å beklage at jeg spurte om dette igjen.

Det var en glipp, og kanskje et utslag av at jeg går rundt og er veldig fortvilet over situasjonen. Da er det lett bli litt ensporet og ufokusert. Jeg kaver kanskje litt, og leter og leter etter muligheter for å komme ut av den tåken som omgir hodet mitt.

Jeg skal iverksette Lamictal-rådet ditt så snart jeg har anledning til det.

Mange takk :o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...