Gå til innhold

Genuint ønske om å dø

Anbefalte innlegg

Gjest Ole Blund

Er det noen som bryr seg? Jeg føler ingen gjør det. Om jeg gør vil noen kanskje tenke "uff det var leit", men "thats it". Det er bare de nærmeste som vil bry seg, de er det svært få av, ellers tviler jeg på at de i psykiatrien vil bry seg. Jeg bil fort glemt, men "that's life".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327328-genuint-%C3%B8nske-om-%C3%A5-d%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skal jeg?skal jeg ikke?

sånn har jeg det og tidvis:( inkl i natt...ligger og vurderer om jeg bare skulle gjort "alle" en tjeneste og bare takket for meg... får håpe det ser lysere ut etter none timers søvn. er så sliten og trøtt,men får ikke sove pga den evinnelige grublingen

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du gjør en korrekt vurdering. Om hele verden skulle lammes av sorg for hvert dødsfall i verden, ville livet bli helt umulig å leve.

Vi kan ikke forvente at vi er av stor betydning for hele befolkningen.

Jeg bryr meg heller ikke om alle selvmordene i fylket mitt, men for to uker siden døde en person jeg var lege for i fjorvinter. Det har gått meget inn på meg, og jeg tenker på det flere ganger hver dag. Vi i helsevesenet er ikke følelsesløse, men på den annen side blir vi ikke helt satt ut i lang tid om vi opplever et dødsfall.

For din familie og dine venner er du meget viktig. Er ikke det nok?

Gjest Risotta

sånn har jeg det og tidvis:( inkl i natt...ligger og vurderer om jeg bare skulle gjort "alle" en tjeneste og bare takket for meg... får håpe det ser lysere ut etter none timers søvn. er så sliten og trøtt,men får ikke sove pga den evinnelige grublingen

Ikke lett.. Hadde det slik jeg også for et par år siden. Mest lyst å dø.. Jeg var så dårlig pga angst. I dag fatter jeg ikke at det gikk an å bli så dårlig....og livredd.

Skulle jeg hatt det slik bestadnig måtte jeg enten ta selvmord eller bli alkoholiker.. Heldigvis finnes det hjelp.. Tror det er antidepressive som har gjort meg bedre.. Det har jeg skjønt i ettertid etter hva jeg har lest om hjernen..

Men uansett håper jeg dere tenker dere om ...at ting kan bli bedre. Uansett hvor håpløst det virker vet iallfall jeg at det ble bedre selv når jeg lå på bunnen av svarteste helvete.

Kanskje ser dere etterhvert på livet med nye øyne.. Hvis dere tar imot hjelp.. Det har jeg gjort selv om jeg ikke er helt bra enda.. Skal øke efexor til 300 mg..

Du gjør en korrekt vurdering. Om hele verden skulle lammes av sorg for hvert dødsfall i verden, ville livet bli helt umulig å leve.

Vi kan ikke forvente at vi er av stor betydning for hele befolkningen.

Jeg bryr meg heller ikke om alle selvmordene i fylket mitt, men for to uker siden døde en person jeg var lege for i fjorvinter. Det har gått meget inn på meg, og jeg tenker på det flere ganger hver dag. Vi i helsevesenet er ikke følelsesløse, men på den annen side blir vi ikke helt satt ut i lang tid om vi opplever et dødsfall.

For din familie og dine venner er du meget viktig. Er ikke det nok?

Føler med deg, ikke alltid like lett å jobbe i helsevesenet. Man risikerer at pasienter som man forsøker å hjelpe etter beste evne, dessverre dør.

Det er da man skal huske alle dem man har greid å hjelpe opp igjennom årene...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...