Gå til innhold

Slag i ansiktet - hodepine

Anbefalte innlegg

jasåsånnerdet

Jeg fikk en basketball midt i ansiktet igår, men begynte ikke å blø neseblod. Fikk et lite kutt i overleppen (vises kun når jeg smiler), men blødde ikke noe særlig. Det som plager meg er at jeg i ettertid sliter med kraftig hodepine - er dette normalt? Vil dette gå over?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327347-slag-i-ansiktet-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antagelig har du fått en lettere hjernerystelse. Noe som er svært vanlig hvis man har slått seg i hodet.

Tegnene på dette er ofte hodepine, svimmelhet eller kvalme, og symptomene kommer gjerne litt i ettertid av slaget / skaden.

Behandlingen er å hvile, eller holde seg mest mulig i ro et par dager. Man bør heller ikke anstrenge synet for mye ved å lese se TV, da dette kan forverre symptomene.

jasåsånnerdet

Antagelig har du fått en lettere hjernerystelse. Noe som er svært vanlig hvis man har slått seg i hodet.

Tegnene på dette er ofte hodepine, svimmelhet eller kvalme, og symptomene kommer gjerne litt i ettertid av slaget / skaden.

Behandlingen er å hvile, eller holde seg mest mulig i ro et par dager. Man bør heller ikke anstrenge synet for mye ved å lese se TV, da dette kan forverre symptomene.

Smellen skjedde på tirsdag, altså to dager siden. Hodepina er der fortsatt. Har vel kanskje brukt dataen og tv litt for mye...Men liksom ikke så mye annet å gjøre...:S

Jeg må vel ikke oppsøke lege? Når vil hodepina avta, tror du?

Smellen skjedde på tirsdag, altså to dager siden. Hodepina er der fortsatt. Har vel kanskje brukt dataen og tv litt for mye...Men liksom ikke så mye annet å gjøre...:S

Jeg kan ikke nok om dette til at jeg kan si noe om hvor lenge det varer, eller om du bør oppsøke lege.

Som regel går nok en lett hjernerystelse over etter noen få dager. Men det avhenger kanskje av hvor i hodet du ble truffet, og om du evt. kan ha fått en sleng på nakken samtidig.

Sikkert lurt å kontakte en lege hvis du er usikker...

Jeg synes du burde få det sjakket. Hjernerystelse kan gi små blødninger i hodet også. Og har du hatt hjernerystelse skal du i hvert fall ikke spille data eller se på TV for lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...