Gå til innhold

Klarer ikke forbedre meg

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse

Jeg vet hvordan jeg burde leve, men jeg klarer det ikke...

Jeg tror ikke jeg noen gang blir glad igjen. Holder meg i livet for de som tross alt (sier de) er glad i meg.

Leiligheten min flyter over av rot, jeg klarer ikke gjøre noe med det. Det er stort tiltak bare å åpne post/mail, orker ikke snakke med noen unntatt når jeg må. Går på jobb, men unngår kolleger. Har ikke konsentrasjon, og får lite gjort. Alt blir bare rot.

Når jeg kommer hjem er jeg totalt utmattet. Trener aldri lenger, er aldri sosial. Ligger bare på sofaen og gomler i meg søppelmat. Kreker meg ut på badet og kvitter meg med den. Snart er jeg igang på nytt. Et ustoppelig sug etter mer, mer,mer...Skyller bokstavelig talt lønnen min ned i do.

Har veldig mye smerter, over alt. Men det er jo min egen feil, det er ikke rart om kroppen begynner å få nok av denne behandlingen.

Jeg blir så fortvilet av alt dette. For at jeg ikke greier å ta meg sammen. Framtiden er skremmende. Har veldig angst for den, livet skremmer mer enn døden for å si det sånn:´(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327389-klarer-ikke-forbedre-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Risotta

Har du oppsøkt lege..?

Der kan du få hjelp.. henvendelse til psykolog? Ellers er det en del du kan gjøre med kostholdet. Spise mer frukt og fiber.. Drikke vann og trimme.

Du kan jo også prøve antidepressive.. Det virker iallfall.. Får mer positive tanker...

Gjest Risotta

Har du oppsøkt lege..?

Der kan du få hjelp.. henvendelse til psykolog? Ellers er det en del du kan gjøre med kostholdet. Spise mer frukt og fiber.. Drikke vann og trimme.

Du kan jo også prøve antidepressive.. Det virker iallfall.. Får mer positive tanker...

En ting til. Hør på denne sangen.. Den har hjulpet meg og er så sann .. Teksten er så bra.. Kanskje den kan si deg noe:

Annonse

sort som natta

høres ikke godt ut nei:( har faktisk vært der du er selv,men det er en del år siden jeg var så langt nede. men det finnes hjelp å få!! håper du finner en som kan hjelpe nettopp DEG! (ikke alle man har like god kontakt/kjemi med,uansett hvor "proffe" de er)

Konkret vet jeg ikke helt hva jeg skal råde deg til. Men som cathlin under her kommenterte;godt gjort å holde ut i jobben! (selv ble jeg ufør i praksis før jeg ble myndig)

Ønsker deg lykke til!!:)

Godt gjort at du klarer å møte på jobb sånn som du har det nå. det er i alle fall sikkert.

Jeg lurer på om delvis sykmelding kunne vært en løsning noen uker fremover? Ville det gjort at du klarte å konsentrere deg bedre på jobb og/eller hatt mer krefter til å ta tak i ting på hjemmebane? Eller ville det bare blitt enda mer tid til å spise og kaste opp?

Du har jo sett før at livet går opp og ned, noen perioder er vanskeligere enn andre. Nå er du inne i en vanskelig periode, men det betyr slett ikke at det vil være sånn resten av livet. Prøv å huske det.

Du vet hvordan du skal leve, men klarer det ikke i praksis. Det tror jeg ikke det er mange som klarer 100%. Å tro at du skal klare å endre livet totalt fra den ene dagen til den neste er helt urealistisk. Du må ta et skritt av gangen, og lære deg å tilgi deg selv for feilskjærene underveis. Det tror jeg er veldig viktig. Feilskjær vil komme, og hvis du ikke klarer å tilgi deg selv for dem vil de bare dytte deg enda lenger ned i håpløsheten,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...