Sør Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 jeg sa ikke at vi skulle leve i sølibat, keh synes bare hu kunne være ærlig og si at hun hadde lyst på ham ikke "jeg klarte ikke å motstå det", i undertekst " jeg er uskyldig,og alt er mannens feil" jeg synes alikevel at sex er en personlig ting som man ikke går rundt å gir vekk til hvem som helst, og spesielt ikke til en som knuller halve byen..... jeg har både gutte og jentevenner som kan kalles rundbrennere, og hører jo hvordan de omtaler sine "one-night-stands", og det er ikke mye personlige ting de trekker ut dem......eks: joda, hun\han er søt, men ikke god for noe mer enn et ligg.. jeg vet ikke.jeg foretrekker å bli omtalt som en person, ikke et potensielt ligg og løssluppen. GeirMarie spurte etter medisinsk informasjon, og IKKE noen moralsk preken om hva du måtte mene eller ikke mene om one-night-stands. Hvis du ikke liker ONS så er det selvfølgelig greit - ikke ha noen ONS da! Og hvis du vil diskutere det, IKKE gjør det i GeirMaries tråd om testing. === Du skriver: "synes bare hu kunne være ærlig og si at hun hadde lyst på ham ikke "jeg klarte ikke å motstå det", i undertekst " jeg er uskyldig,og alt er mannens feil" " Det er en non sequitur - "jeg klarte ikke å motstå ham" legger overhodet IKKE "feilen" på mannen. Du har misforstått setningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest webmaster Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Nei, nå begynner jeg å bli skikkelig sur. Det er en vanvittig og utrolig forskjellsbehandling her inne. Ta en kikke lengre opp i tråden og student81 sine innlegg, og fortell meg hva som er forskjell på shandys innlegg kontra student81. Hva er det som gjør at shandys innlegg får advarsel, mens student81 ikke gjør det? Hvis du mener at shandy ikke følger reglene, mens student81 holder seg innenfor - ja, så må jeg innrømme at jeg skjønner ikke skjønner mye av reglene. Selvfølgelig kan man argumentere meg at student81 bare er en liten snørrunge som ikke har bedre vett, men se på innlegget en gang til -dette holder overhode ikke mindre sjikane - heller dobbel dose mer. Shandy kommer med konkrete råd, litt saftige uttalelser - javell - men jeg må få lov til å minne om at reglene skal være de samme for alle - uansett om man liker vedkommende eller ei. Dette minner om en heksejakt. Advarselen ble gitt på grunnlag av innlegg som nå er slettet. Du rakk antakelig ikke å se disse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest akkurat Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 jeg sa ikke at vi skulle leve i sølibat, keh synes bare hu kunne være ærlig og si at hun hadde lyst på ham ikke "jeg klarte ikke å motstå det", i undertekst " jeg er uskyldig,og alt er mannens feil" jeg synes alikevel at sex er en personlig ting som man ikke går rundt å gir vekk til hvem som helst, og spesielt ikke til en som knuller halve byen..... jeg har både gutte og jentevenner som kan kalles rundbrennere, og hører jo hvordan de omtaler sine "one-night-stands", og det er ikke mye personlige ting de trekker ut dem......eks: joda, hun\han er søt, men ikke god for noe mer enn et ligg.. jeg vet ikke.jeg foretrekker å bli omtalt som en person, ikke et potensielt ligg og løssluppen. Sitat fra en annen tråd: "hvis begge parter er enige om et partnerbytte\ åpent forhold, så er det jo ingen som kan moralisere. " Men det gjelder ikke hvis begger parter er enig om ONS??? Dobbeltmoral? Synes du sparker en som allerede ligger nede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venice Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Fælt så slemme alle er da! Jeg har hverken blitt tvunget eller lurt. Jeg var bare dum! Desverre for deg ser det ut til at de fleste personene her bare ønsker å gjøre deg skamfull og nervøs for konsekvensene av en one night stand. Du spurte om hvorvidt du burde søke lege, og hvilke prøver du event. burde be om. Var jeg deg ville jeg helt klart søke lege, bare sånn for sikkerhets skyld og for de partnerene du vil komme til å ha i fremtiden sin skyld. Detter er ikke FLAUT, og du trenger IKKE fortelle legesekretæren hvorfor du trenger legetime dersom dette også bekymrer deg! Hos legen forteller du at du har hatt ubeskyttet sex med en som viste seg å være en rundbrenner. Derfor vil du teste deg for eventuelle kjønnssykdommer. Legen vil ikke stille noen spørsmål i forhold til dette, men du er etter smittevernloven pliktig til å informere "rundbrenneren" dersom du får påvist en kjønnssykdom. Selve testingen foregår ved hjelp av en gynekologisk undersøkelse der legen henter prøvemateriale for en rekke av testene. Han vil eventuellt også ta en blodprøve dersom du ønsker å sjekke HIV smitte - noe du kan reservere deg mot! Når du først er i gang er det kanskje like greit å be legen ta de prøvene han mener er nødvendig for at du skal føle deg trygg - og da selvfølgelig også en graviditetstest. Som nevnt tidligere er undersøkelse og behandling gratis dersom du oppsøker lege fordi du mistenker at du er smittet av en kjønnssykdom. Men kjære deg; i fremtiden kan du vel ha en kondom med deg når du går på byen? JA - mange mener det er "billig" med kondomer i veska, men skal man nå først ha et aktivt seksualliv med ulike partnere er det en voksen og moden avgjørelse å ta konsekvensene av sine handlinger ved å beskytte seg og partneren. Lykke til da, dette går så fint så. Og de fleste kjønnssykdommer lar seg behandle og er ufarlige dersom de oppdages på et tidlig tidspunkt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest student81 Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 GeirMarie spurte etter medisinsk informasjon, og IKKE noen moralsk preken om hva du måtte mene eller ikke mene om one-night-stands. Hvis du ikke liker ONS så er det selvfølgelig greit - ikke ha noen ONS da! Og hvis du vil diskutere det, IKKE gjør det i GeirMaries tråd om testing. === Du skriver: "synes bare hu kunne være ærlig og si at hun hadde lyst på ham ikke "jeg klarte ikke å motstå det", i undertekst " jeg er uskyldig,og alt er mannens feil" " Det er en non sequitur - "jeg klarte ikke å motstå ham" legger overhodet IKKE "feilen" på mannen. Du har misforstått setningen. unnskyld, da..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 unnskyld, da..... Hei Student81, Du ser jo selv at det ikke er så morsomt å bli "angrepet"... Men det er ikke meg som du bør si unnskyld til - du har ikke gjort meg noe! :-) Synes forøvrig at det var voksent av deg å si unnskyld! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeirMarie Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Hei Student81, Du ser jo selv at det ikke er så morsomt å bli "angrepet"... Men det er ikke meg som du bør si unnskyld til - du har ikke gjort meg noe! :-) Synes forøvrig at det var voksent av deg å si unnskyld! Med vennlig hilsen Dette begynner å bli komisk!!!! Hadde aldri trodd at jeg skulle bli utsatt for så mange fordommer og skape så mye debatt!!! Godt å høre at det er en del fornuftige mennesker her iallefall! Det hele skyldes at jeg selv har litt for mye fordommer mot folk som har hatt mange kjærester. (Har selv bare hatt 2 ;-) ) Gutten som jeg kom i skade for å betegne som rundbrenner har hatt mange (hva som er mange kan jo diskuteres) kjærester men ingen one-night-stands (i følge han selv da). Jeg kjenner han godt og vi hadde en fantastisk måned sammen. Angrer ikke, bortsett fra den ene gangen. Jeg har aldri sagt at jeg traff han på byen eller at det var et ONS. Det var det dere som fant på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Du skulle nok etter 14 dager kanskje ha fått symtomer på de mest vanlige sykdommene, men ikke HIV! Det er heller ikke bestandig att kvinner merker symtomene på Gonoré og Klamydia! Håper alt går bra! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest student81 Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Hei Student81, Du ser jo selv at det ikke er så morsomt å bli "angrepet"... Men det er ikke meg som du bør si unnskyld til - du har ikke gjort meg noe! :-) Synes forøvrig at det var voksent av deg å si unnskyld! Med vennlig hilsen mnei...du har nok rett. hahaha........jeg lurer på : vet du om det er imot dol sine regler å gå i direkte personlig angrep mot en person? ikke i forhold til deg, asså....bare lurer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Dette begynner å bli komisk!!!! Hadde aldri trodd at jeg skulle bli utsatt for så mange fordommer og skape så mye debatt!!! Godt å høre at det er en del fornuftige mennesker her iallefall! Det hele skyldes at jeg selv har litt for mye fordommer mot folk som har hatt mange kjærester. (Har selv bare hatt 2 ;-) ) Gutten som jeg kom i skade for å betegne som rundbrenner har hatt mange (hva som er mange kan jo diskuteres) kjærester men ingen one-night-stands (i følge han selv da). Jeg kjenner han godt og vi hadde en fantastisk måned sammen. Angrer ikke, bortsett fra den ene gangen. Jeg har aldri sagt at jeg traff han på byen eller at det var et ONS. Det var det dere som fant på! Hei GeirMarie, Det er ikke opp til meg (eller andre her) å fordømme deg pga ditt sexliv, uansett om du hadde en "ny" mann hver dag hele året, og to hver søndag. Det er da kun din privatsak. ALDRI la noen andre "bestemme" hvem du skal forelske deg i, eller gå til sengs med. Og jeg ser du har fått svar (til slutt) på det du spurte om. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32739-bekymret-etter-sex-med-rundbrenner/page/2/#findComment-128543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.