Gå til innhold

Reductil og ønske om å bli gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Kristianne

Jeg er en kvinne på 31 år, som nå bruker reductil, etter å ha slitt med vekten i flere år. Har et barn på 4 år fra før. Jeg vet at man ikke skal bruke reductil under svangerskap, men ønsker et barn til snart. Hvor lang "pause" bør jeg ha mellom reductil og svangerskap? Vet jo at noen medisiner kan sitte lenge i kroppen, og at man skal vente en stund fra man slutter, til man blir gravid. Hvor lang tid bør det gå fra jeg har sluttet på reductil, til jeg blir gravid?

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mengden Reduktil i kroppen forsvinner gradvis i løpet av 1 uke. Du bør slutte å ta tabletten idet dere prøver aktivt at du skal bli gravid. Dersom du blir gravid og skulle ha brukt tabletten inntil du får en positiv "gravitest" er det neppe noen fare, fordi svært liten mengde av medisin passerer over til embryonet ( begynnende foster) de første ukene. men sjansen bør man ikke ta. Dessuten vil du ha mindre sjanse for å bli gravid dersom kroppen er i en fase der vekten reduseres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...