Gå til innhold

NHD: Behov for "rus"?

Gjest Rus eller time out

Anbefalte innlegg

Gjest Rus eller time out

Jeg opplever et påfallende behov for å "ruse" meg. Det er akkurat som om hjernen min trenger en slags "time out". Jeg er et temmelig fornuftig menneske som ikke finner på store sprell og holder en lav profin med rusmidler. Jeg skjønner ikke hva dette er. Kan det være relatert til det faktum at jeg nylig har gått over på et nytt antipsykotikum?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327448-nhd-behov-for-rus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rus eller time out

Hva mener du med "lav profil" i forhold til rusmidler?

Du er klar over at det å ruse deg kan utløse psykoser?

Med "lav profil" mener jeg her at jeg har en moderat forbruk og forhold til alkohol. Drikker vel som folk flest, til litt gode middager i godt selskap. Men i den senere tid er det slik at jeg tenker på det å drikke mange ganger om dagen. Jeg har lyst på alkohol hver dag. Skjønner som nevnt ikke hvorfor, men jeg har altså en idé om at dette kan være relatert til medisinendringen.

Selvom jeg vet at en skal være varsom med å kombinere AP med alkohol, så har jeg i grunnen aldri tenkt på at vin og øl kan utløse psykoser. Derimot vet jeg (selvsagt) at narkotika kan utløse psykoser. Men man lærer stadig noe nytt :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327448-nhd-behov-for-rus/#findComment-2733832
Del på andre sider

Med "lav profil" mener jeg her at jeg har en moderat forbruk og forhold til alkohol. Drikker vel som folk flest, til litt gode middager i godt selskap. Men i den senere tid er det slik at jeg tenker på det å drikke mange ganger om dagen. Jeg har lyst på alkohol hver dag. Skjønner som nevnt ikke hvorfor, men jeg har altså en idé om at dette kan være relatert til medisinendringen.

Selvom jeg vet at en skal være varsom med å kombinere AP med alkohol, så har jeg i grunnen aldri tenkt på at vin og øl kan utløse psykoser. Derimot vet jeg (selvsagt) at narkotika kan utløse psykoser. Men man lærer stadig noe nytt :o)

Da du skrev "rus" tenkte jeg med en gang på narkotika. Om alkohol i moderate mengder kan utløse psykoser vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327448-nhd-behov-for-rus/#findComment-2733921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...