Gjest (Anonymous) Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Jeg tok for 1 år siden et hastekeisersnitt. Snittet ble lagt fra navlen og ned. Det er slik at arret ennå 1 år etter, er hovent et par cm under navlen,(akkurat som det ligger noe under huden) men helt slettet med huden lengre nede. Er det slik at arret vil bli slik for alltid? Er ikke noe glad for at det ble et slikt snitt, så jeg er litt opptatt av utseende på arret. Føler at det skjemmer magen ganske mye. Jeg liker ikke lenger å vise magen min. Ganske plagsom egentlig å være så opptatt av å skjule arret på magen. Ville nok ikke sett slik på det om det hadde blitt bikinisnitt. Vil arret blekne etter hvert, og bli mindre synlig? Hva er vanlig med hensyn til grotid og utseende på denne type arr.? Hvor lenge etter keisersnittet er det lettest å få brokk? Hva kommer brokket av? Ellers så gikk operasjonen bra, men hadde nok ønsket at dette også hadde vært en vaginal fødsel. Man kommer seg så mye hurtigere etter en vaginal fødsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32745-ang-keisersnittarr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Er det slik at arret vil bli slik for alltid? Svar: det vil fortsatt kunne endre seg og bli blekere. Vil arret blekne etter hvert, og bli mindre synlig? Svar: se ovenfor Hva er vanlig med hensyn til grotid og utseende på denne type arr.? Svar: det er veldig forskjellig hvor fort og hvordan arrene gror, noen har tendens til å danne tykke klumpete arr. Hvor lenge etter keisersnittet er det lettest å få brokk? Svar: Det kan jeg ikke svar på Hva kommer brokket av? Svar: en svakhet i bukmuskulatur og bindevev så tarmen poser seg fram. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32745-ang-keisersnittarr/#findComment-127991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.