Gå til innhold

NHD- Er så fryktelig redd...

Anbefalte innlegg

Gjest kine 73
Skrevet

Har så veldig lyst å reise i bryllup til min søster i mai som bor på en annen kant av landet. Men er så fryktelig redd for å fly ( annen framkomstmiddel er uaktuelt..)

Er virkelig redd og tenker på at min siste time er kommet dersom jeg skal fly...

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et "flyskrekk-kurs"

Tror det er til god hjelp for mange..

Gjest kine 73
Skrevet

Ta et "flyskrekk-kurs"

Tror det er til god hjelp for mange..

takk for tips, men rekker ikke å ta et slikt kurs før bryllupet skal være 2 mai...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For de som bare flyr en sjelden gang, er Valium 10 - 20 mg et godt alternativ.

Skrevet

takk for tips, men rekker ikke å ta et slikt kurs før bryllupet skal være 2 mai...

Jeg tror det finnes "lynkurs" også, som går over en kveld eller helg.

Søk på nettet, eller ta kontakt med flyselskapet du planlegger å reise med. De kan sikkert guide deg videre.

Alternativt kan du kanskje oppsøke legen din, forklare situasjonen, og kanskje få noe beroligende du kan ta under reisen?

Dette kurerer jo ikke problemet, men demper kanskje skrekken såpass at flyturen ikke blir så skremmende for deg.

Det kan også være en ide å opplyse flyselskapet på forhånd om at du er redd for å fly. Du vil da kunne få en best mulig plassering i flyet, og de som jobber ombord vil ta seg litt ekstra godt av deg under turen.

Håper du klarer og "kvinne deg opp" nok til at du tør å ta turen til bryllupet!

Husk at det statistisk sett, er mye tryggere å fly enn å kjøre bil. - noe du antagelig gjør nesten hver dag!

Lykke til!

Gjest Risotta
Skrevet

Jeg tok vival på flyturen i fjor.. da hadde jeg mer angst enn jeg har i år....det gikk kjempefint.. Jeg har vært sterkt rammet av angst og er enda ikke bra. Skal til tannlegen i dag så da tar jeg vival.. Så det er å anbefale..:)

Skrevet

Kan du ikke bare få noen effektive beroligende piller hos fastlegen, da? Om du flyr sjelden, så er det mer til gavn enn skade.

God tur i bryllup!

Skrevet

Skjønner deg veldig godt...jeg tør ikke ta fly.

Har prøvd med sikkert 50 mg valium/vival, og ikke kommet meg til flyplassen engang. Jeg tar tog. Reiste senest for under en mnd siden, tok et døgn og masse krefter, samt medisiner..men jeg hadde ikke noe valg..

Lykke til. Håper du kommer deg i bryllupet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...