Gå til innhold

Han skal på date

Anbefalte innlegg

Heldigvis vet jeg når disputasen min er, og den er i Mai. Ikke lange tiden på full forberedelse.

Tar du PhD i utlandet og er ansatt der? Du er tross alt heldig som får disputere så raskt, for om du var tilknyttet et norsk universitet ville du ikke disputere før til høsten når du leverer sist i april.

Håper ellers at du greier å konsentrere deg nå i innspurten :) Jeg vet alt for godt om hvor krevende en PhD- innspurt er!

Fortsetter under...

Gjest fullstendig lammet

Tar du PhD i utlandet og er ansatt der? Du er tross alt heldig som får disputere så raskt, for om du var tilknyttet et norsk universitet ville du ikke disputere før til høsten når du leverer sist i april.

Håper ellers at du greier å konsentrere deg nå i innspurten :) Jeg vet alt for godt om hvor krevende en PhD- innspurt er!

Takk. Ja, jeg skjønner jeg er heldig. Dette ble avgjort i Januar, så jeg har jobbet ræva av meg for å ekke det i tide.

Jeg vet, jeg er utrolig heldig med doktorgraden min, kollegaene mine, og m,uligens karriere. Derfor jeg ønsker å bli værende her om jeg kan.

tzatziki1365380058

Nå er det nok.

Greit nok at alt er jævlig akkurat nå (og det tviler jeg absolutt ikke på i det hele tatt!) men det eneste du oppnår med dette, er å rekke deg selv lenger og lenger ned i dritten.

Det er trist og vondt at han har avsluttet forholdet deres,og det var et mildt sagt dårlig tidspunkt å gjøre det på - doktorgrad og slikt tatt i betraktning. Men derfra og videre nedover er det du selv som graver deg nå.

Du skriver om at han gjør ditt og datt, at det er urettferdig at han har det bra i helger og ferie og på date, at han kommer til å gå godt overens med faren til denne daten sin. Hva så? Han ER jo faktisk singel nå, og selv om han godt kunne valgt et bedre tidspunkt til å bli det(og kanskje litegrann diskresjon hva daten angår, ikke vet jeg) så kan du jo ikke forlange at han skal sitte stille inni et skap til du har fått det bedre. Og spesielt ikke hvis du har tenkt å grave deg så langt ned du klarer. SÅ synd er det ikke på deg, selv om det som har skjedd, er trist.

Hva gagner det deg å bryte deg selv ned på denne måten? Kom deg opp og i gang. Det blir verre dess lenger du utsetter det, og du vinner ingenting på det selv, heller.

Tja, å gå på date med en annen mens man fremdeles bor sammen med den man har vært sammen med i mange år, og som man nettopp har gjort det slutt med, er så slemt og råttent at jeg ikke begriper hvordan fullstendig lammet skulle kunne unngå å bli sterkt preget av det. Maken til drittsekk!

Du har naturligvis rett i at det ikke nytter å grave seg ned, men alt til sin tid. Denne kvinnen er jo fremdeles i "sjokk-fasen". Sannsynligvis finner hun igjen fotfestet om ei stund - de aller fleste gjør det. Men de aller fleste går også ned i en dyp dal en periode først.

Trenger ikke det.

Min kjære leverte i april og fikk disputere i slutten av mai.

Han var tilknyttet Bergen universitet.

Nå er det nok.

Greit nok at alt er jævlig akkurat nå (og det tviler jeg absolutt ikke på i det hele tatt!) men det eneste du oppnår med dette, er å rekke deg selv lenger og lenger ned i dritten.

Det er trist og vondt at han har avsluttet forholdet deres,og det var et mildt sagt dårlig tidspunkt å gjøre det på - doktorgrad og slikt tatt i betraktning. Men derfra og videre nedover er det du selv som graver deg nå.

Du skriver om at han gjør ditt og datt, at det er urettferdig at han har det bra i helger og ferie og på date, at han kommer til å gå godt overens med faren til denne daten sin. Hva så? Han ER jo faktisk singel nå, og selv om han godt kunne valgt et bedre tidspunkt til å bli det(og kanskje litegrann diskresjon hva daten angår, ikke vet jeg) så kan du jo ikke forlange at han skal sitte stille inni et skap til du har fått det bedre. Og spesielt ikke hvis du har tenkt å grave deg så langt ned du klarer. SÅ synd er det ikke på deg, selv om det som har skjedd, er trist.

Hva gagner det deg å bryte deg selv ned på denne måten? Kom deg opp og i gang. Det blir verre dess lenger du utsetter det, og du vinner ingenting på det selv, heller.

Jeg er egentlig veldig enig med deg. :-)

Og når det gjelder doktorgrader og studering, så kjenner jeg faktisk flere forhold som har gått dunken under denne perioden.

Min kjære anbefaler egentlig ingen å ta doktorgraden... viss han ser på hva det gjorde med ham som person og hva han ofret i den perioden. Jeg kom inn i livet hans mot slutten av innspurten og siden det er 100 mil mellom oss, fikk han egentlig tid til både litt flørt og det å gjøre seg ferdig.

Ellers... det finnes aldri noen rette tidspunkt å gjøre det slutt på.. alltid en grunn til at man burde vente.

Jeg er egentlig veldig enig med deg. :-)

Og når det gjelder doktorgrader og studering, så kjenner jeg faktisk flere forhold som har gått dunken under denne perioden.

Min kjære anbefaler egentlig ingen å ta doktorgraden... viss han ser på hva det gjorde med ham som person og hva han ofret i den perioden. Jeg kom inn i livet hans mot slutten av innspurten og siden det er 100 mil mellom oss, fikk han egentlig tid til både litt flørt og det å gjøre seg ferdig.

Ellers... det finnes aldri noen rette tidspunkt å gjøre det slutt på.. alltid en grunn til at man burde vente.

''Ellers... det finnes aldri noen rette tidspunkt å gjøre det slutt på.. alltid en grunn til at man burde vente.''

Enig! Eksen min kom i ettertid og forklarte at han hadde ventet med å si noe av både den ene og den andre grunnen for å skåne meg i en ellers tøff nok tid. Bare piss. Det hadde vært mye bedre om han hadde sagt det tidligere og vi hadde blitt ferdig med det hele raskere. Synes jeg i alle fall.

Annonse

Tja, å gå på date med en annen mens man fremdeles bor sammen med den man har vært sammen med i mange år, og som man nettopp har gjort det slutt med, er så slemt og råttent at jeg ikke begriper hvordan fullstendig lammet skulle kunne unngå å bli sterkt preget av det. Maken til drittsekk!

Du har naturligvis rett i at det ikke nytter å grave seg ned, men alt til sin tid. Denne kvinnen er jo fremdeles i "sjokk-fasen". Sannsynligvis finner hun igjen fotfestet om ei stund - de aller fleste gjør det. Men de aller fleste går også ned i en dyp dal en periode først.

Veldig enig med deg...

''Ellers... det finnes aldri noen rette tidspunkt å gjøre det slutt på.. alltid en grunn til at man burde vente.''

Enig! Eksen min kom i ettertid og forklarte at han hadde ventet med å si noe av både den ene og den andre grunnen for å skåne meg i en ellers tøff nok tid. Bare piss. Det hadde vært mye bedre om han hadde sagt det tidligere og vi hadde blitt ferdig med det hele raskere. Synes jeg i alle fall.

Helt enig.

Det drøyde litt hos oss også, men da det ble slutt, så ble det slutt ganske kort tid før jul. Mange mente at det kanskje burde skjedd etter jul, men hvorfor fortsette å spille for galleriet, når følelsene ikke er der.

Og jula tilbrakte vi sammen for ungenes skyld likevel. :-)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på denne meldingen, men jeg skal prøve.

Som andre sier, dette er ferskt, og jeg bruker dette stedet for å ikke bruke opp alle vennen mine. Jeg har behov for støtte og trøst nå, og gjerne litt forståelse. Du tenker kanskje jeg trenger et spark bak, slutte å sutre for det hjelper ingen, og legge alt bak meg. Jo kanskje, men tro meg, innlegget ditt hjalp ikke.

Jeg er knust, han har tatt fra meg alt, og jeg er livredd for å miste absolutt alt. Hus, hjem, hund, bil, og selvfølgelig familien hans. Akkurat nå, er jeg i en så ufattelig sårbar situasjon, at jeg engang tør ikke å være sint på ham. For han har så mye makt over meg nå.

Mentalt. Han er over meg, og kan derfor brilljere med dater.

Økonomisk. Om en måned er jeg uten jobb og uten inntekter.

Familie, fordi min familie er 25 timer og 5000kr unna meg.

Og fremtid. Fordi han kan fortsette livet sitt helt som vanlig, uten å forandre noe, mens jeg er ved en korsvei, der jeg må bestemme meg for hva jeg vil med livet mitt. Og jeg har ikke lange tiden på meg. For innen to uker vil han at jeg skal ha bestemt meg. Jeg vet ikke engang om jeg vil hjem til norge eller være her. Jeg vet ikke om jeg får meg jobb, så jeg kan være her. Jeg ønsker å beholde huset, men vil antageligvis ikke kunne beholde det pga. jobb situasjonen min.

Og alt jeg prøver å tenker på nå, er at jeg må få konsentrasjonen min tilbake å fullføre det aller viktiske. Min doktorgrad. For den vil kunne gi meg biletten for videre lykke fremover.

Jeg skulle ønske, jeg kunne bare flytte ut, tenke på å fullføre doktorgraden, og slippe å ha panikk omkring alt annet. Som om jeg kan beholde hunden eller ikke. Men akkurate nå følels det som om han har all makt over meg. Og om ikke jeg spiller snill pike, så kan han gjøre livet mitt til et helvete fremover, for det lovte han meg.

Han er ikke den mannen jeg elsket. Han er egoistisk, som tenker på seg selv, og sin egen lykke. Helst vil han at jeg flytter ut med en gang, så han kan fortsette livet sitt som vanlig.

Du har en sorgperiode du skal gjennom, det tar tid, og jo fortere man aksepterer tingenes tilstand, jo fortere kan du få fokus tilbake på deg selv igjen.

Visst pokker har du lov til å forbanne mannen og si og tenke og føle akkurat hva du vil nå, du kommer jo ikke til å drive på med det resten av livet ditt uansett. Og jo, skån heller vennene dine i RL og bruk dol, det er da vel det dol er her for.

Hang in there kiddo, det er faktisk sant dette med, at det som ikke tar livet av deg, gjør deg sterkere. Ta en dag om gangen, eller en time om gangen, det er hardt ja, men du kommer ut i den lyse enden til slutt. Ørgh, litt klishé her, men livet er jo en kliché noen ganger.

Hm...er du helt sikker på at dette ikke er grunnen til at han har avsluttet forholdet med deg? At han allerede hadde møtt den andre kvinnen? Måten han avslutter forholdet på -uten noen form for forklaring - har hele tiden satt meg på tanken at han har møtt en annen.

Gjest fullstendig lammet

Hm...er du helt sikker på at dette ikke er grunnen til at han har avsluttet forholdet med deg? At han allerede hadde møtt den andre kvinnen? Måten han avslutter forholdet på -uten noen form for forklaring - har hele tiden satt meg på tanken at han har møtt en annen.

Vet du hva. Nå vet jeg ingenting. Fyren har helt forandret seg, og vil ikke ha noe med meg å gjøre. Tror nok han kunne ha truffet denne damen lenge før han gjorde det slutt ja.

Annonse

Vet du hva. Nå vet jeg ingenting. Fyren har helt forandret seg, og vil ikke ha noe med meg å gjøre. Tror nok han kunne ha truffet denne damen lenge før han gjorde det slutt ja.

Da tror jeg at jeg ville ha konkludert med at dette er grunnen til at han gjorde det slutt med deg. Han hadde forelsket seg i en annen, og da var det bare om å gjøre å bli fri- singel - som han selv sier, så fort som mulig.

Du blir ikke behandlet pent, det er helt sikkert. Men akkurat nå er han vel sikkert helt oppslukt av seg selv og sin forelskelse. Det er i hvert fall hva jeg tror.

Prøv å glemme han så fort som mulig. Det kan nok komme en dag hvor han lander på jorda igjen - og angrer, men jeg ville ikke ha tatt han i mot igjen, etter et slikt svik, hvis det skulle bli aktuelt.

Gjest fullstendig lammet

Da tror jeg at jeg ville ha konkludert med at dette er grunnen til at han gjorde det slutt med deg. Han hadde forelsket seg i en annen, og da var det bare om å gjøre å bli fri- singel - som han selv sier, så fort som mulig.

Du blir ikke behandlet pent, det er helt sikkert. Men akkurat nå er han vel sikkert helt oppslukt av seg selv og sin forelskelse. Det er i hvert fall hva jeg tror.

Prøv å glemme han så fort som mulig. Det kan nok komme en dag hvor han lander på jorda igjen - og angrer, men jeg ville ikke ha tatt han i mot igjen, etter et slikt svik, hvis det skulle bli aktuelt.

Nei.. Blir aldri å ta ham tilbake. Jeg merker at han har misbrukt tilliten min, og jeg vil aldri igjen kunne stole på ham. Aldri igjen tro på det han sier.

Merker det nå. Han påstår han ikke ser henne, men jeg tror han ikke. Han sier han drar til kompisene, eller på butikken, men jeg tror han ikke lengre. Og vi stolte 100% på hverandre. Men nå er alt borte, og det vil aldri kunne bli det samme igjen.

Jeg vet jeg må komme meg over ham, men det er bare så utrolig sårt å se at han er fullstendig over meg. Det er det vondeste å se nå.

Nei.. Blir aldri å ta ham tilbake. Jeg merker at han har misbrukt tilliten min, og jeg vil aldri igjen kunne stole på ham. Aldri igjen tro på det han sier.

Merker det nå. Han påstår han ikke ser henne, men jeg tror han ikke. Han sier han drar til kompisene, eller på butikken, men jeg tror han ikke lengre. Og vi stolte 100% på hverandre. Men nå er alt borte, og det vil aldri kunne bli det samme igjen.

Jeg vet jeg må komme meg over ham, men det er bare så utrolig sårt å se at han er fullstendig over meg. Det er det vondeste å se nå.

Jeg er ikke så helt sikker på at han har kommet over deg, selv om det ser slik ut nå. Men han er vel så forelsket at han ikke klarer å tenke klart og at det overskygger ale annet, rett og slett. Han lander nok på jorda igjen en eller annen dag - og da kan det jo være at det dukker opp både den ene og den andre følelsen! Hvis han da angrer -så kan det jo være at det er du som har kommet lengst i denne prosessen.

Ikke gi ham tilfredstillelsen av at du tigger og ber. Av at du bryr deg om hva han gjør og hvem ham treffer.

Prøv å stålsett deg, i hvert fall overfor ham. Og få ham ut av livet ditt så fort som mulig.

Ikke sløv vekk tid og krefter med å forsøke å oppnå anger eller godtgjøring fra ham. Da er du jo fortsatt avhengig av ham.

mvh

Gjest fullstendig lammet

Ikke gi ham tilfredstillelsen av at du tigger og ber. Av at du bryr deg om hva han gjør og hvem ham treffer.

Prøv å stålsett deg, i hvert fall overfor ham. Og få ham ut av livet ditt så fort som mulig.

Ikke sløv vekk tid og krefter med å forsøke å oppnå anger eller godtgjøring fra ham. Da er du jo fortsatt avhengig av ham.

mvh

Ja, du har så rett. Jeg vet, men når jeg ser ham så veller tårene frem. Men, jeg kjenner mer litt sterkere dag for dag. Og jeg bruker venner aktivt til å få ut alt av følelser, slik at jeg slipper å gjøre det foran ham.

Jeg skal greie dette. Jeg er positiv og sterk.. Det er det jeg sier til meg selv hver kveld før jeg legger meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...