Gå til innhold

er jeg virkelig gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest trulltemor

Jeg tok en test for ca. en måned siden, som var positiv. Problemet er at jeg ikke føler meg spesielt gravid, er ikke noe særlig kvalm og har ikke ømme bryster. Har den siste uken også hatt en del missfarget utflod, lyserød. Etter siste mens bør jeg være ca. 8 uker på vei. Har ikke vært til kontroll ennå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32753-er-jeg-virkelig-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei til deg!

Jeg har det paa akkurat samme maate som deg. Tok en test for tre uker siden, og ble virkelig forskrekket naar det dukket opp to blaa striper..Naar jeg tenker tilbake, saa var jeg litt kvalm for en stund siden (foer jeg tok testen) men naa har jeg ingen plager..Litt saare bryst kanskje men ikke kvalme eller annen ubehag. Jeg har ogsaa begynt aa tenke som deg, er jeg virkelig gravid?? I folge terminkalkulatoren saa skal jeg voere 8 uker paa vei...Jeg har ikke gaatt til lege enda, bor i utlandet saa jeg vil vente noen uker til jeg skal hjem til Norge..Tok testen en gang til for noen dager siden, og den har fremdeles TO blaa striper..Kanskje vi begge er veldig heldige, og ikke kommer til aa faa saa mye plager (enda!!) Det blir vel sikkert mer virkelig naar en har voert hos legen..

Lykke til da, dersom vi VIRKELIG er gravide, saa har vi kanskje termin saann noenlunde samtidig...

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32753-er-jeg-virkelig-gravid/#findComment-128209
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så lett å si hvorvidt du fortsatt er gravid eller ei. Det er vanlig at man har en følelse av å være gravid, enten ved at brystene er ømme og litt større, at man er kvalm (80% av gravide er det i begynnelsen), er mer trøtt enn vanlig, tisser mer, eller kanskje har endret luktesans. Det varierer fra kvinne til kvinne hvordan man opplever det i begynnelsen, men de aller fleste kjenner noe av dette. Er du usikker, synes jeg du skal få en time hos lege for en nøyere undersøkelse. Å ha litt lyserød utflod, betyr egentlig ingen ting annet enn at det finnes noen dråper med blod i den. Det er meget sansynlig at du fremdeles er gravid, men jeg kan ikke si noe med sikkerhet. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32753-er-jeg-virkelig-gravid/#findComment-128246
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...