Gjest trist!!! Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Er i et forhold, men har begynt å tenke igjennom om det er grunnlag at jeg skal fortsette eller ikke. Dette forholdet er ca 4 mnd gammelt, vi er ikke blitt samboere enda, men det ligger vel i kortene at det blir da vi begge tenker litt langsiktig. Vi har barn begge to og er mitt i 30åran. Alt har vært bra helt til hun ble syk, da forandret hun seg mye. Hun har vært syk nå i ca tre uker +. Det er jo greit at man er syk, men at hun plutselig ikke viser meg noe interesse og lignende kun en til to tekstmld i løpet av dagen. Jeg har besøkt henne og da viser hun ingen ”glede” at jeg er innom. Har snakket med henne om dette og hun forteller meg at hun er syk og må komme seg etter dette, noe som jeg forstår. Når vi snakka om dette og jeg fortalte hvordan jeg har det viste hun en forståelse og fortalte at det skulle bli bedre for sånn skulle jeg ikke føle det. Et eks på hva jeg snakket med henne om, er at jeg skulle ønske jeg var der selv om hun er syk og at jeg var redd jeg skulle bli glemt oppi dette, noe hun bekreftet at det ble jeg ikke. Hun lovet bot og bedring. Det er gått ca 14 dager og det er ingenting som er blitt bedre, jeg er innom av og til, ringer og lignende. Og da er det liksom ”bra” men …. Kan det ha seg at hun er sånn fordi at hun er syk? Og rett og slett trenger tiden for seg selv? Eller er at hun er så sikker på at jeg er der! For jeg føler meg avist! Er frustrert og kunne tenkt å høre med dere her inne hva dere syns. Vis hun trenger å komme seg og bruke tiden på seg selv! Er det noe jeg kan si eller gjøre så at hun forstår at jeg bryr meg om henne? For akkurat nå så har jeg bare lyst til snu ryggen til, noe jeg ikke ønsker men når hun ikke viser med noe interesse så er det ikke lett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sara81 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Er i akkurat samme situasjon som deg, som om jeg skulle skrevet det selv...så har desverre ikke noe godt svar til deg. Var rart at det var en til som satt med akkurat samme problemet som meg. Håper du finner ut av det:) Klem til deg:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2734926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hva feiler det henne? Jeg tror iallefall ikke jeg ville gjort det slutt før hun ble frisk igjen. Samtidig er det jo litt rart hun har vært syk så lenge.., med mindre det er en spesiell sykdom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2734942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist!!! Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hva feiler det henne? Jeg tror iallefall ikke jeg ville gjort det slutt før hun ble frisk igjen. Samtidig er det jo litt rart hun har vært syk så lenge.., med mindre det er en spesiell sykdom? forkjølelse som gikk over til Bihulebetennelse. hun sier at hun er tappet for energi, noe jeg forstår godt, men syns det er rart at hun ikke viser litt mere intresse for meg. noe som jeg tenker på er at hun kanskje har fått en depresjon, kan nesten virke sånn men jeg er ikke sikker. Er jo glad i henne. jeg trenger jo selv å føle at jeg blir satt pris på. Er ikke enkelt dette her, spesielt når hun sier at jeg skal være der men ikke viser det! er ganske så frustreranes... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2734957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 forkjølelse som gikk over til Bihulebetennelse. hun sier at hun er tappet for energi, noe jeg forstår godt, men syns det er rart at hun ikke viser litt mere intresse for meg. noe som jeg tenker på er at hun kanskje har fått en depresjon, kan nesten virke sånn men jeg er ikke sikker. Er jo glad i henne. jeg trenger jo selv å føle at jeg blir satt pris på. Er ikke enkelt dette her, spesielt når hun sier at jeg skal være der men ikke viser det! er ganske så frustreranes... Skjønner det ikke er lett da, nei... Ofte kan vi kvinner ha en tendens til å forvente at dere skal "lese oss", at dere skal skjønne hva vi vil uten at vi trenger å fortelle dere det. Menn er litt mer sånn at de trenger å vite konkret hva de skal forholde seg til. Kanskje du skulle kjøpe inn litt god mat, besøke henne og be henne legge seg på sofaen og slappe av mens du fikser middag til dere. Stell litt med henne og vis henne omsorg (det betyr ikke at du skal henge rundt halsen på henne hele tiden ). Spør om det er noe mer du kan gjøre for henne osv. Jeg vil tro at du da får litt mer tilbakemelding på hva hun tenker om forholdet deres? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2734971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Flere muligheter her. Dette blir bare synsing fra min side da, litt vanskelig å vite helt hva eller hvorfor så lenge en ikke kjenner vedkommende. Ut fra det du skriver har dere vært sammen i 4 mnd. Da er dere vel fremdeles i den nyforelskede fasen. Kanskje hun ikke føler seg så "komfortabel" å være sammen med deg nå, dere kjenner hverandre tross alt ikke såååå godt. Kanskje hun ønsker å være i form når dere møtes?(i det nåværende stadiet av forholdet), og føler seg dvask og ekkel osv. Kvinner er rare sånn. Men 3 uker uten noe særlig kontakt pga hun er syk, høres virkelig lenge ut for min del. Greit nok om hun har hatt skikkelig sengeliggende influensa og har vært helt slått ut i 2 uker, og trenger litt tid etterpå. Men jeg syns likevel 2-3 uker høres lenge ut! Kanskje hun er av den typen som kryper inn i "skallet sitt" når hun er dårlig og bare trenger fred? Eller kanskje hun er mer syk enn det kan virke som (andre ting enn influensa?) Om hun virkelig er så sliten at hun ikke orker kontakt med kjæresten sin, så kan det være snakk om mer alvorlig/langvarig sykdom? Utmattelsessyndrom? Eller kanskje er hun lei/ser ikke at det kan bli dere to videre. Hun velger den feige utveien og holder seg unna, og håper du skal ta hintet og trekke deg vekk etter hvert. Ikke så uvanlig metode det. Men utrolig lite voksent og feigt! Jeg syns likevel ikke at du skal trekke deg ut. Jeg syns du fortjener et svar. Du trenger ikke være/føle deg "påtrengende" selv om du tar kontakt nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2734993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist!!! Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Skjønner det ikke er lett da, nei... Ofte kan vi kvinner ha en tendens til å forvente at dere skal "lese oss", at dere skal skjønne hva vi vil uten at vi trenger å fortelle dere det. Menn er litt mer sånn at de trenger å vite konkret hva de skal forholde seg til. Kanskje du skulle kjøpe inn litt god mat, besøke henne og be henne legge seg på sofaen og slappe av mens du fikser middag til dere. Stell litt med henne og vis henne omsorg (det betyr ikke at du skal henge rundt halsen på henne hele tiden ). Spør om det er noe mer du kan gjøre for henne osv. Jeg vil tro at du da får litt mer tilbakemelding på hva hun tenker om forholdet deres? #Ofte kan vi kvinner ha en tendens til å forvente at dere skal "lese oss", at dere skal skjønne hva vi vil uten at vi trenger å fortelle dere det. Menn er litt mer sånn at de trenger å vite konkret hva de skal forholde seg til.# Ja det har jeg forstått at kvinner vil at mannfolkan skal gjør hehe, men vi blir aldri tenkeleser.. Takker for tips 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 #Ofte kan vi kvinner ha en tendens til å forvente at dere skal "lese oss", at dere skal skjønne hva vi vil uten at vi trenger å fortelle dere det. Menn er litt mer sånn at de trenger å vite konkret hva de skal forholde seg til.# Ja det har jeg forstått at kvinner vil at mannfolkan skal gjør hehe, men vi blir aldri tenkeleser.. Takker for tips Fortell hvordan det går da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist!!! Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Flere muligheter her. Dette blir bare synsing fra min side da, litt vanskelig å vite helt hva eller hvorfor så lenge en ikke kjenner vedkommende. Ut fra det du skriver har dere vært sammen i 4 mnd. Da er dere vel fremdeles i den nyforelskede fasen. Kanskje hun ikke føler seg så "komfortabel" å være sammen med deg nå, dere kjenner hverandre tross alt ikke såååå godt. Kanskje hun ønsker å være i form når dere møtes?(i det nåværende stadiet av forholdet), og føler seg dvask og ekkel osv. Kvinner er rare sånn. Men 3 uker uten noe særlig kontakt pga hun er syk, høres virkelig lenge ut for min del. Greit nok om hun har hatt skikkelig sengeliggende influensa og har vært helt slått ut i 2 uker, og trenger litt tid etterpå. Men jeg syns likevel 2-3 uker høres lenge ut! Kanskje hun er av den typen som kryper inn i "skallet sitt" når hun er dårlig og bare trenger fred? Eller kanskje hun er mer syk enn det kan virke som (andre ting enn influensa?) Om hun virkelig er så sliten at hun ikke orker kontakt med kjæresten sin, så kan det være snakk om mer alvorlig/langvarig sykdom? Utmattelsessyndrom? Eller kanskje er hun lei/ser ikke at det kan bli dere to videre. Hun velger den feige utveien og holder seg unna, og håper du skal ta hintet og trekke deg vekk etter hvert. Ikke så uvanlig metode det. Men utrolig lite voksent og feigt! Jeg syns likevel ikke at du skal trekke deg ut. Jeg syns du fortjener et svar. Du trenger ikke være/føle deg "påtrengende" selv om du tar kontakt nå. ”Ut fra det du skriver har dere vært sammen i 4 mnd. Da er dere vel fremdeles i den nyforelskede fasen. Kanskje hun ikke føler seg så "komfortabel" å være sammen med deg nå, dere kjenner hverandre tross alt ikke såååå godt. Kanskje hun ønsker å være i form når dere møtes?(i det nåværende stadiet av forholdet), og føler seg dvask og ekkel osv. Kvinner er rare sånn. ” ja har tenkt på at det kan være det, men ”Men 3 uker uten noe særlig kontakt pga hun er syk, høres virkelig lenge ut for min del. Greit nok om hun har hatt skikkelig sengeliggende influensa og har vært helt slått ut i 2 uker, og trenger litt tid etterpå. Men jeg syns likevel 2-3 uker høres lenge ut!” ja det er det jeg også syns er kjempe rart, hun kunne bare vist litt mer interesse som for eksempel at vi kunne ha sett en film sammen. ”Kanskje hun er av den typen som kryper inn i "skallet sitt" når hun er dårlig og bare trenger fred?” ja.. men man trenger å få bekreftelse på at man skal være der når det er over. ”Eller kanskje hun er mer syk enn det kan virke som (andre ting enn influensa?) Om hun virkelig er så sliten at hun ikke orker kontakt med kjæresten sin, så kan det være snakk om mer alvorlig/langvarig sykdom? Utmattelsessyndrom?” ja! ”Eller kanskje er hun lei/ser ikke at det kan bli dere to videre. Hun velger den feige utveien og holder seg unna, og håper du skal ta hintet og trekke deg vekk etter hvert. Ikke så uvanlig metode det. Men utrolig lite voksent og feigt!” det var det første jeg tenkte på, men har snakka med henne og spurt henne rett ut om jeg skal trekke meg ut av dette men får til svar at det var noe hun ikke ønsker. Hun er ganske så rett fram når det gjelder å si fra og lignende. (jeg vet at hun er blitt opp til flere ganger såret i livet sitt og hun forteller at hun ikke ønsker å såre noen selv) men hvem vet? ”Jeg syns likevel ikke at du skal trekke deg ut. Jeg syns du fortjener et svar. Du trenger ikke være/føle deg "påtrengende" selv om du tar kontakt nå.” du bruker de rette orda jeg føler til tider at jeg er påtrengende, eller at jeg ikke skulle ha vært der når jeg for eksempel tar meg en tur innom henne. Er jeg selv syk og egentlig ikke ønsker besøk fra noen så er det jo godt at det er noen som kommer innom Takker for svar er godt å bare få høre andre sine synspunkter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist!!! Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Fortell hvordan det går da Det gjør jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du spør hva du skal gjøre. Det er veldig enkelt: Gi henne tid og rom. Det kan godt være at hun har mer enn nok med seg selv siden hun er syk, og bare oppfatter omsorgen din som mas. Du får to SMS-er om dagen. Det er da ikke ille? La henne få tid til å savne deg. Kanskje hun føler at du kveler henne, når du er så opptatt av å få respons. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliten kanskje? Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg fikk lyst å svare på dette innlegget, da jeg kjenner meg litt igjen. Er selv helt alene om omsorgen for flere barn. Min hverdag er travel og jeg sliter med å ha nok overskudd til andre ting enn alle "må-tingene". Jeg er også av den typen at jeg liker å ha ting på "G" og være på topp i begynnelsen av et forhold. Om jeg da er syk, så føler jeg mest for å være alene og pleie meg selv, jeg har rett og slett ikke overskudd til å pleie andre enn meg selv i slike perioder. En influensa er grei nok. Selv gikk jeg med lungebetennelse i over 2 mnd og var en zombie. Klarte ikkje gjøre rent hjemme og knapt nok komme meg i dusjen, da fristet det heller ikke å være sammen med kjæresten. Å skulle ha et forhold i tillegg til alt det andre, er ganske energikrevende, iallefall for meg. Det har faktisk ført til at jeg har droppet forhold, fordi det krever for mye, spesielt i starten. Det er selvfølgelig lettere når man bor sammen og er to om ansvaret for felles husstand, men man må jo bli kjent før den tid. Så det er kanskje ikke ikke manglende interesse som er årsaken, hun er kanskje bare sliten og trenger å hente seg inn. Med tanke på at dere muligen skal tilbringe livet sammen, er noen uker ikke så lenge i et slikt tidsperspektiv. Ha litt tålmodighet, trekk deg litt tilbake og be henne si fra hvis hun trenger hjelp eller støtte. Ikke press for mye, det kan virke mot sin hensikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Etter å ha lest innlegget ditt sitter jeg med følelsen av at det må være noe mer enn forkjølelse og bihulebetennelse som har rammet jenta di. Greit nok at hun kan være utilpass og slått ut, men man greier da likevel å vise glede og takknemlighet for hjelp og støtte. Nå vet jeg ikke hvordan forholdet fungerer ellers, men ideen min er at du etterkommer hennes ønske om å få være i fred. Du kan gjerne ta en prat med henne og si noe slikt som at "de neste dagene har jeg det travelt og blir litt opptatt så du vil kanskje ikke se/høre så mye ifra meg." Du må selvsagt ha en plan for din aktivitet, overtid på jobb, kurs eller noe slik at hun tror at du faktisk er opptatt. Om hun faktisk bryr seg vil du kanskje merke etter noen dagers fravær. Hvis hun er vant med at du kommer og går, sender meldinger og er der for henne vil hun nok snart savne deg, og kanskje går det opp for henne at det er deg hun er glad i. Om hun ikke gjør det blir det vel mer opp til deg hva du tenker og føler. Forholdet deres er jo ganske nytt enda, så da kan mye skje. Jeg syns ihvertfall ikke du skal la henne holde deg på pinebenken, finn ut av ting og la ord følges av handling. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 At du vurderer å slå opp fordi hun ikke viser deg nok oppmerksomhet når hun er syk, sier i grunnen nok. Tror ikke dette forholdet har så høye odds.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist!!! Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 At du vurderer å slå opp fordi hun ikke viser deg nok oppmerksomhet når hun er syk, sier i grunnen nok. Tror ikke dette forholdet har så høye odds.... Nei det er jo ikke det det er snakk om her, tror du bør lese tråden en gang til for å få med deg egentlig hva jeg lurer på! alle de andre har forstått hva jeg skriver eller lurer på så..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist!!! Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Etter å ha lest innlegget ditt sitter jeg med følelsen av at det må være noe mer enn forkjølelse og bihulebetennelse som har rammet jenta di. Greit nok at hun kan være utilpass og slått ut, men man greier da likevel å vise glede og takknemlighet for hjelp og støtte. Nå vet jeg ikke hvordan forholdet fungerer ellers, men ideen min er at du etterkommer hennes ønske om å få være i fred. Du kan gjerne ta en prat med henne og si noe slikt som at "de neste dagene har jeg det travelt og blir litt opptatt så du vil kanskje ikke se/høre så mye ifra meg." Du må selvsagt ha en plan for din aktivitet, overtid på jobb, kurs eller noe slik at hun tror at du faktisk er opptatt. Om hun faktisk bryr seg vil du kanskje merke etter noen dagers fravær. Hvis hun er vant med at du kommer og går, sender meldinger og er der for henne vil hun nok snart savne deg, og kanskje går det opp for henne at det er deg hun er glad i. Om hun ikke gjør det blir det vel mer opp til deg hva du tenker og føler. Forholdet deres er jo ganske nytt enda, så da kan mye skje. Jeg syns ihvertfall ikke du skal la henne holde deg på pinebenken, finn ut av ting og la ord følges av handling. Lykke til. Takker du ga meg noe å tenke på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Nei det er jo ikke det det er snakk om her, tror du bør lese tråden en gang til for å få med deg egentlig hva jeg lurer på! alle de andre har forstått hva jeg skriver eller lurer på så..... Nå kjenner ikke jeg sykdomsbildet hennes, men jeg synes det er litt underlig at du legger så mye vekt på endret oppførsel gjennom noen veldig få uker når hun vitterlig er syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist!!! Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Nå kjenner ikke jeg sykdomsbildet hennes, men jeg synes det er litt underlig at du legger så mye vekt på endret oppførsel gjennom noen veldig få uker når hun vitterlig er syk. Ja det er stor endring, er derfor jeg har laget en tråd for å høre med andre om de feks ha vært borti dette selv.. hadde jeg hatt fasit på dette så hadde jeg ikke giddet å skrive her.. Har fått noen godt tips og jeg ser at de fleste som svarer er innom mye som jeg selv tenker, er godt at det man tenker, tenker andre også.. men du har kanskje ikke fått kjent det selv på kroppen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ja det er stor endring, er derfor jeg har laget en tråd for å høre med andre om de feks ha vært borti dette selv.. hadde jeg hatt fasit på dette så hadde jeg ikke giddet å skrive her.. Har fått noen godt tips og jeg ser at de fleste som svarer er innom mye som jeg selv tenker, er godt at det man tenker, tenker andre også.. men du har kanskje ikke fått kjent det selv på kroppen? Hvis du bare ønsker svar som sier det samme som du selv tenker bør du ikke spørre her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist!!! Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvis du bare ønsker svar som sier det samme som du selv tenker bør du ikke spørre her. nei det var ikke sånn jeg mente det.... Der er godt å høre hva andre syns ol.. mye av det de skriver har jeg jo selfølgelig hatt i tankene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327558-hva-gj%C3%B8r-man/#findComment-2735545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.