Gjest benton Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Vet egenltig ikke hvor jeg skal begynne for jeg har så mange diffuse plager. Jeg har i alle år alltid vært plaget av dårlig fordøyelse. Min naturterapeut mener jeg har laktose-og glutenintoleranse, min fast lege sier prøvene kun gir utslag på bindevesprøver.Alle prøver er tatt! Utslaget på bindevevet er jeg henvist til revamtismen for, venter fremdels på å bli utredet. Jeg er forøvrig 35 år, har født to barn, 80 kg og 1.72 høy. Hverken røyker eller drikker. Har for hvert svangerskap lagt på meg ca 10 kg og har ved gjentatte forsøk prøvd å slanke meg uten å få det til. Mitt siste forsøk har vært jogging 6 dager i uken i inntil 45 min i en tre mnd periode. Jeg har i denne perioden spist regelmessig og sunt( det har jeg forøvrig alltid gjort), men ikke merket noe på vekten av den grunn. Har nå lagt om til speltbrød og økt treningsmengden med å inkludere styrketrening, dette har hjulpet på tarmfunksjonen, som ellers har vært lik null. Kan i den sammenheng nevne at jeg er plaget med menslignende blødninger ved tømming av tarmen, antar det er innvendige hemmorider men synes muligens blødningene er litt kraftige.Kan også nevne at jeg også merker ett såkalt trykk i endetarmen uten at jeg nødvendig føler behov for å gå på toalettet, dette er gjerne i sammenheng med vonde ryggsmerter og diffuse mage smerter på høyre side.Ellers har jeg i det siste vært plaget av konsentrasjonsvansker, tåkesyn, trøtthet og svimmelhet. Svimmelheten oppstår gjerne med en gang jeg spiser og varer gjerne resten av dagen. Denne svimmelheten kommer og går ved jevne mellomrom og varer ofte i 14 dager hver gang. Har også vært plaget av kraftige depresjoner, men synes den har bedret seg etter at jeg fikk innsatt spiral(hormon). Trøtteheten er veldig plagsom da jeg i snitt sover 7 timer hver natt og våkner like trøtt. Trøttheten øker på utover ettermiddagen. Foruten dette er jeg plaget med hevelser i foten. Jeg føler meg som en hypokonder og vegrer meg for å oppsøke legen min da de aldri finner ut hva som plager meg, men disse diffuse plagene bekymrer meg og jeg er lei av å prøve å selvmedisinere meg selv ved å oppsøke diverse fora for å finne svar på hva det er. Jeg føler magen min er roten til alt vondt, men kan ikke si akkurat hva det er. Jeg håper derfor du kan veilede meg og gi meg noen råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327559-har-jeg-c%C3%B8liaki-eller-lavt-stoffskifte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.