Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brukt p-sprøyte, men har nå ikke tatt noen sprøyte siden desember 2000.

Jeg har ikke fått tilbake menstruasjonen, men vet at dette er normalt. Det jeg lurer på er om jeg fortsatt er beskyttet mot graviditet, ettersom jeg ikke merker hverken eggløsninger eller andre symptomer på at jeg er befruktningsdyktig. Jeg har 5 barn, og vi ønsker ikke flere barn. Jeg står på venteliste for sterilisering, men lurer på om jeg må skaffe meg annen prevensjon i ventetiden for å unngå uønsket graviditet.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32756-provera-depo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Jeg er ei jente på 31 år som har brukt Depot Provera siden 15. mai i år. Jeg har ikke brukt prevensjon på 14 år. Før jeg begynte med p-sprøyta, hadde jeg regelmessige blødninger som varte i ca en uke. Blødningene var kraftige, og jeg måtte ta paralgin forte av og til p.g.a. kraftige menssmerter( Kunne føre til oppkast). Sprøyta ble satt 15. mai, og blødningene fortsatte helt til St.hanstider. Deretter var det opphold på ca en måned, før jeg igjen hadde et par uker med småblødninger. Fra den 11. september har jeg igjen hatt småblødninger, denne gangen med tendens til smerter.

Hvor vanlig er det med blødninger etter å ha tatt p-sprøyte, og hvor lang tid tar det vanligvis før det stabiliserer seg? Er prevensjonsmetoden like sikker til tross for disse symptomene? Ville det hjelpe å satt neste sprøyte tidligere enn det anbefalte tremånedersintervallet?

Jeg ville være takknemlig for svar( dette er min kjærestes e-mail).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32756-provera-depo/#findComment-136595
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...