Gå til innhold

Tvangsbehandling uten medisinering

Anbefalte innlegg

Gjest mor som ikke er fornøyd

Med en alvorlig psykiatrisk diagnose var sønnen min under tvangsbehandling med medisinering. Han bor alene i etroms leilighet, men er fortsatt under tvangsbehandling.Medisineringen er frivillig. Jeg forstår ikke hva tvangsbehandlingen består av. Han hadde tidligere oppfølging av oppsøkende team fra DPS to ganger pr. uke, men nå besøker de han kun når jeg innstendig ber dem. Etter min mening trenger han besøk hjemme siden han selv ikke er istand til å oppsøke DPS. Han har også vedtak om to besøk pr uke fra kommunen, men de ringer svært ofte kun og spør om han trenger hjelp. Han svarer somoftest at det sikkert er mange som trenger dem bedre enn seg.Dermed blir han sittende alene gjerne flere uker i strekk. Jeg bor i en annen del av landet og har kun telefonisk kontakt med han til daglig. Men jeg merker at psykosene blomstrer når han blir sittende alene i lange perioder. Hva skal jeg gjøre? Hva innebærer tvangsbehandling uten medisinering?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327570-tvangsbehandling-uten-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Etter min mening er den eneste hensikten med "Tvungent psyisk helsevern uten døgnopphold" (tvungent ettervern) at en skal sikre seg at personer med psykose blir medisinert.

Slik du beskriver det for din sønn, blir det hele totalt meningsløst for meg.

Gjest Mor som ikke er fornøyd

Etter min mening er den eneste hensikten med "Tvungent psyisk helsevern uten døgnopphold" (tvungent ettervern) at en skal sikre seg at personer med psykose blir medisinert.

Slik du beskriver det for din sønn, blir det hele totalt meningsløst for meg.

Jeg forstår heller ikke den egentlige meningen. Sønnen min er fornøyd for da fåt han gratis medisin, selv om det ikke er tvangsmedisinering. Jeg hadde håpet at tvangsbehandling kunne ha et element av at DPSet hadde forpliktelser til oppfølging Det eneste jeg vet de er opptatt av er å ta blodprøver for å se om han får tilstrekkeelig med Abilify.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...