Gå til innhold

Snart ny arbeidsuke, gruer meg

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse

Denne uken her blir spesielt tøff, men må bare klare det. Kan ikke forklare nærmere hva det går ut på, pga frykt for gjenkjennelse. Men kan si såpass at det er relatert til arbeidsoppgaver/ansvar.

Har klart å holde meg i skinnet så langt i dag, og håper inderlig jeg ikke begynner å overspise, da blir utgangspunket så mye verre i morgen:-(

Jeg spør stadig meg selv om jeg strekker strikken for langt, om det riktige hadde vært sykemelding. Men

(deltids-)jobben er så viktig for meg, for det er vel den eneste arenaen bulimien ikke har inntatt. Det er min ensete kilde til sosial omgang med andre, og et sted der jeg kan føle meg litt "normal". Jeg har så langt ikke fått noen klager på hvordan jeg utfører arbeidet mitt, heller positive tilbakemeldinger. Jeg har flere ganger også tatt med papirarbeid hjem, hvis jeg ikke har klart å være effektiv nok i arbeidstiden. Føler likevel ikke at jeg gjør en så god jobb som jeg burde, og sliter med dårlig samvittighet i forhold til det.

Jeg skrev et felles svar til dere som svarte meg på forrige innlegget mitt ("Klarer ikke forbedre meg"), men vet ikke om dere så det, så takker igjen! Burde svart til hver og en, men sliter med å formulere meg.

Ordene stokker seg, og alt blir bare så feil. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har nølt og kludret med dette innlegget(slettet, skrevet på nytt, slettet...), men poster det nå og lar det stå til. Det er jo bare noen ord skrevet under et anonymt nick, hvor stor rolle spiller det liksom? Hva galt kan skje? Men det sier kanskje litt om grublenivået mitt for tiden...

Har jevnlig kontakt med behandler, for de som spurte om det, men kanskje ikke så tett som jeg har behov for nå, vet ikke. (Bruker også AD, høy dose..) Er uansett lite hjelp i, så lenge jeg ikke greier å ta meg sammen/følge råd.

Har nå klart å vaske opp litt og ordne litt med klesvask i dag-det er ikke verst til meg å være...

Ikke sikker på hva jeg vil med å skrive dette. Savner noen å prate med, er vel det. Føler meg så ensom med denne grue-klumpen i magen. Og så redd for at matmonsteret skal dukke opp:-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327572-snart-ny-arbeidsuke-gruer-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tro på at det er positivt for deg å gå på jobb. Full sykemelding vil sannsynligvis medføre mye passivitet og mye overspising. Ved å jobbe opplever du i det minste noe positivt, dvs. at du opplever mestring av ett livsområde.

Håper du snart får det bedre:-)

Høres absolutt ut som jobben din representerer noe positivt i livet ditt. Det er kjempebra at du opprettholder den biten. Godt å føle seg normal.

Jeg er imponert over at du har vaska opp, for det har nemlig ikke jeg gjort. Men jeg skal jo gjøre det da.

Gjest Ellipse

Jeg har tro på at det er positivt for deg å gå på jobb. Full sykemelding vil sannsynligvis medføre mye passivitet og mye overspising. Ved å jobbe opplever du i det minste noe positivt, dvs. at du opplever mestring av ett livsområde.

Håper du snart får det bedre:-)

Ja, det er nettopp det jeg også tenker. Godt å få støtte på det fra et klokt hode som deg:)

Takk skal du ha, håper jeg i alle fall kan få litt mer orden på ting(kosthold, økonomi, husarbeid..). Noe mer tør jeg ikke håpe på.

Annonse

Gjest Ellipse

Høres absolutt ut som jobben din representerer noe positivt i livet ditt. Det er kjempebra at du opprettholder den biten. Godt å føle seg normal.

Jeg er imponert over at du har vaska opp, for det har nemlig ikke jeg gjort. Men jeg skal jo gjøre det da.

:) Jeg har fortsatt oppvask igjen, men har i det minste begynt!

Oppvask formerer seg fort, er min erfaring, så det gjelder å handle kvikt for å unngå invasjon...:-p

Ja, det er nettopp det jeg også tenker. Godt å få støtte på det fra et klokt hode som deg:)

Takk skal du ha, håper jeg i alle fall kan få litt mer orden på ting(kosthold, økonomi, husarbeid..). Noe mer tør jeg ikke håpe på.

Jeg husker ikke om jeg har tipset deg før om innlegget som ble skrevet her for noen måneder siden av en som hadde kommet seg ut av en langvarig og svært alvorlig sf? Jeg synes hun beskrev så godt hvordan ting ordnet seg litt etter litt, selv om det hadde sett svært håpløst ut mye av tiden. Etter min oppfatning er det svært viktig å ikke gi opp de livsområdene man fungerer rimelig greit på - har ikke tro på at spisingen bedres som følge av det.

Regner forøvrig med at du har fått med deg nhd sine tips om hvordan forårsake minst mulig skade ved oppkast.

Gjest Ellipse

Jeg husker ikke om jeg har tipset deg før om innlegget som ble skrevet her for noen måneder siden av en som hadde kommet seg ut av en langvarig og svært alvorlig sf? Jeg synes hun beskrev så godt hvordan ting ordnet seg litt etter litt, selv om det hadde sett svært håpløst ut mye av tiden. Etter min oppfatning er det svært viktig å ikke gi opp de livsområdene man fungerer rimelig greit på - har ikke tro på at spisingen bedres som følge av det.

Regner forøvrig med at du har fått med deg nhd sine tips om hvordan forårsake minst mulig skade ved oppkast.

Hmm, tror ikke jeg har fått tips om det, nei...husker du overskriften?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...