Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du kjøpte noe du hadde lyst på! Er det virkelig noe å skamme seg over???

Kremmmt... det var jeg, og ikke orio, som kjøpte nye sykkelsko. Siden jeg har god evne til å finne rasjonelle begrunnelser for lettere irrasjonelle handlinger, så skammer jeg meg ikke over kjøpet....*s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327587-skammer-meg/page/2/#findComment-2735704
Del på andre sider

Fortsetter under...

Logikken er enestående. Tror du jeg også trenger et par sykkelsko? Er ganske nybegynner (for andre gang) på sykkel, og føler meg til tider veldig ustø. Vil sykkelsko hjelpe mot det også? Eller er det bare støttehjul som virker?

Hadde egentlig ønsket meg litt mer konkret tilbakemelding om dette er ting jeg bør skamme meg over eller ikke. Har mistet den "sunne fornuften" eller hva jeg skal kalle det, klarer ikke se forskjell på hva som er viktig og ikke, hva som er store ting og hva som ikke er det, hvis du skjønner.

Jeg tror ikke jeg vil anbefale sykkelsko før ustøheten er forsvunnet. Klok av skade vil jeg i det hele tatt ikke anbefale prematurt innkjøp av klikkpedaler og sykkelsko, særlig fordi det aldri vil være et alternativ å gå tilbake til ordinære pedaler igjen , samme hvor mye man velter...

Ser at du har fått konkrete tilbakemeldinger etter at du skrev at du ønsket det. Det var ingenting på listen din som sjokkerte meg, de færreste av oss lever vel helt opp til de perfekte standarder som du skisserer opp.

Jeg skjønner imidlertid at du ville hatt større mestringsopplevelse om du klarte å få større samsvar mellom ideal og faktisk handling. På noen av de områdene du lister opp så tror jeg idealene bør justeres, mens du kanskje kan velge ut et par områder som du ønsker å prioritere og så forsøke å gjennomføre dem.

Konklusjon; ingen grunn til å skamme seg. Kan være ok å få bedre måloppnåelse på et par av områdene (jeg ville f.eks. vært god på å klare å kjøpe færre par sko enn deg, da jeg kun har joggesko, skisko og sykkelsko - også vintersko da ...*s*.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327587-skammer-meg/page/2/#findComment-2735710
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg vil anbefale sykkelsko før ustøheten er forsvunnet. Klok av skade vil jeg i det hele tatt ikke anbefale prematurt innkjøp av klikkpedaler og sykkelsko, særlig fordi det aldri vil være et alternativ å gå tilbake til ordinære pedaler igjen , samme hvor mye man velter...

Ser at du har fått konkrete tilbakemeldinger etter at du skrev at du ønsket det. Det var ingenting på listen din som sjokkerte meg, de færreste av oss lever vel helt opp til de perfekte standarder som du skisserer opp.

Jeg skjønner imidlertid at du ville hatt større mestringsopplevelse om du klarte å få større samsvar mellom ideal og faktisk handling. På noen av de områdene du lister opp så tror jeg idealene bør justeres, mens du kanskje kan velge ut et par områder som du ønsker å prioritere og så forsøke å gjennomføre dem.

Konklusjon; ingen grunn til å skamme seg. Kan være ok å få bedre måloppnåelse på et par av områdene (jeg ville f.eks. vært god på å klare å kjøpe færre par sko enn deg, da jeg kun har joggesko, skisko og sykkelsko - også vintersko da ...*s*.)

Jeg er blitt flinkere med skokjøp etter hvert, de siste gangene har det vært praktiske sko som er gode å gå i og joggesko til bruk i forbindelse med trening.

PS. Har sendt mail.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327587-skammer-meg/page/2/#findComment-2735713
Del på andre sider

Kremmmt... det var jeg, og ikke orio, som kjøpte nye sykkelsko. Siden jeg har god evne til å finne rasjonelle begrunnelser for lettere irrasjonelle handlinger, så skammer jeg meg ikke over kjøpet....*s*

Hehe, ser nå at jeg var litt kjapp på avtrekker'n ;)

Vel, uansett kan det jo være greit at du også vet at det er heeeelt iorden å kjøpe nye sykkelsko ;-P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327587-skammer-meg/page/2/#findComment-2735740
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...