Gå til innhold

Ekstrem PMS/humørsvingninger

Anbefalte innlegg

Gjest Mette-AF

Jeg er kommet til det punkt at jeg føler jeg trenger hjelp for mine humørsvingninger. Jeg vet ikke hva det skyldes, men det føles som om det kommer av årsaker jeg ikke kan styre. PMS/hormoner er en teori, fordi jeg før har blitt veldig depressiv av å bruke prevensjon med hormoner (bruker ikke noe nå, kun kobberspiral).

Det kommer ikke hver måned, og ikke til fast tid før mens, men kanskje omtrent hver 2. måned blir jeg så nedfor og depressiv og aggressiv som det går an å bli. Det varer 3-4 dager, og i løpet av den tiden legger jeg planer om å flytte fra familien, føler meg verdiløs, udugelig, at jeg ikke vil leve lenger. Gråter fra morgen til kveld. Mannen min blir selvfølgelig fortvilet, og barna merker nok mer enn jeg ønsker de skal se.

Etterhvert blir det lettere og går over. Min "normale" tilstand føles helt annerledes, jeg har vanligvis mye energi, trives med hverdagen. Nedfor-episodene kommer vanligvis i perioder hvor jeg også er veldig sliten. For et par år siden bruke jeg Efexor mot lett depresjon, men jeg tror ikke det er dette som er tilbake siden humøret er bra det meste av tiden.

Er det mulig å bruke antidepressiva eller noen andre medikamenter ved slike episoder det her er snakk om, f.eks et par dager hver måned? Det er virkelig plagsomt både for meg og familien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327594-ekstrem-pmshum%C3%B8rsvingninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...