Gjest Trygg bak rattet Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Kan man kjøre bil etter å ha tatt en Rivotril (0,5 mg)? Jeg har tatt Rivotril før, så virkestoffet er ikke fremmed for kroppen. 0 Siter
Gjest Trygg bak rattet Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 I Felleskatalogens pasientutgave finner jeg følgende: ''bør brukes med forsiktighet hos bilførere'' Jeg tolker dette dit hen at det ikke er forbudt å bruke Rivotril i forbindelse med bilkjøring så lenge en ikke føler seg helt nedsløvet. Er dette en fornuftig tolkning? 0 Siter
Gjest Ikke gjør det... Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 I Felleskatalogens pasientutgave finner jeg følgende: ''bør brukes med forsiktighet hos bilførere'' Jeg tolker dette dit hen at det ikke er forbudt å bruke Rivotril i forbindelse med bilkjøring så lenge en ikke føler seg helt nedsløvet. Er dette en fornuftig tolkning? Man bør vel streng ikke kjenne sløvhet. Til og med litt feber i kroppen kan gi meget redusert dømmeevne som sjåfør... 0 Siter
frosken Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 I Felleskatalogens pasientutgave finner jeg følgende: ''bør brukes med forsiktighet hos bilførere'' Jeg tolker dette dit hen at det ikke er forbudt å bruke Rivotril i forbindelse med bilkjøring så lenge en ikke føler seg helt nedsløvet. Er dette en fornuftig tolkning? ''Jeg tolker dette dit hen at det ikke er forbudt å bruke Rivotril i forbindelse med bilkjøring så lenge en ikke føler seg helt nedsløvet. '' Du må som andre sjåfører kjenne at du er opplagt nok til å være en sikker trafikant. Dersom enten medikamentet eller utslag av sykdom gjør deg sløv, så kan du ikke kjøre bil. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Grensen for å kunne kjøre bil er 10 mg Valium som døgndose forutsatt at en føler seg opplagt. Den relative potens mellom Rivotril og Valium er oppgitt til fra 1/20 til 1/40. Forutsatt 1/20, er 0,5 mg rivotril den absolutt maksimale døgndose. 0 Siter
Gjest benzor Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Grensen for å kunne kjøre bil er 10 mg Valium som døgndose forutsatt at en føler seg opplagt. Den relative potens mellom Rivotril og Valium er oppgitt til fra 1/20 til 1/40. Forutsatt 1/20, er 0,5 mg rivotril den absolutt maksimale døgndose. Har før kommet fram her på formet at 0,5 xanor og 0,5 rivotril er det samme. Og at det tilsvarer 5mg valium?? at 1 mg xanor er 10 mg valium? Hva er riktig? 0 Siter
Gjest tinzytown Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Jeg ville aldri i livet funnet på å gjøre det ivertfall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.