Gjest versjon-77 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hei, Jeg er 31 år, har aldri gått på noen pille, alltid hatt regelmessig menstruasjonen ( kraftig i 4 dager ) Min store frykt er ikke å bli gravid, men jeg skulle gjerne slippe å ha menstruasjonen, det er så mange som sier at det ikke er noe probelm i disse dager. Så jeg gikk til legen og han sa p-stav var tingen, men jeg måtte bruke Cerazette i 3 måneder først...han var ikke så begeistret for p-piller. Jeg begynnte på Cerazette i februar, første dag i menstruasjonen, etter to uker fikk jeg menstruasjonen igjen, så litt opphold og endel blødninger , litt opphold og menstruasjonen igjen... utrolig slitsomt, frister å hoppe av, ..men så leser man og hører folk sier at man ikke skal gi opp, det er vanlig at det er meget uregelmessig i starten... Nå har jeg 7 piller igjen av 3x28 og har igjen kraftig menstruasjonen.... er det noe poeng å sette i p-stav, burde jeg fortsette på mini-pillen? Leser på andre svar som er gitt her at det bare er ca 20% av de som bruker Cerazette hvor menstruasjonen blir borte. Er det virkelig så liten sjanse å slippe mens med Cerazette og p-stav? Jeg vil bare slippe mens! ..og helst ikke gå opp i vekt på grunn av pillen..... Heller regelmessig mens og ingen pille enn mini-pille og uregelmessig mens! 31år (røykfri) finnes det håp om et menstruasjons fritt liv eller er det bare tull? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327666-cerazette-og-p-stav/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Verken cerazette eller p-stav er et godt valg hvis du ønsker å bli blødningsfri da det bare er ca 20% som oppnår det. Sikreste middel er p-pille som du tar uten pause (du må bruke de aktive piller hele tiden). Det vil hos de fleste (90%) stoppe menstruasjonene. Kommer det litt småblødning anbefales det å stoppe i tre dager og starte på igjen. P-sprøyte vil også hos de fleste stoppe menstruasjonen, men det kan gå opp til ett år før det virker og det kan ta mange måneder å få ut av kroppen, hvis man får bivirkninger eller ønsker å bli gravid. Hormonspiral stopper blødning hos 20% og 90 % får mindre blødning. Så jeg anbefaler deg å forsøke p-pille. Lykke til, vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327666-cerazette-og-p-stav/#findComment-2736630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.