Gå til innhold

Syk av lengsel etter et barn

Anbefalte innlegg

Gjest ninja123

Min samboer og jeg er godt voksne mennesker som traff hverandre i voksen alder. V i har begge et langt forhold bak oss og halvvoksne barn. Vi har nå kjøpt oss hus sammen og snart skal vi gifte oss. Vi har det flott sammen på alle måter, bortsett fra at jeg har et inderlig ønske om et barn. Her sier min ellers så snille kjæreste klart nei, han er for gammel og vil ikke ha ansvaret for et lite barn.

Jeg skjønner han på et vis, han er ti år eldre en meg og det begynner å bli en stund siden han var småbarnspappa. Likevel greier jeg ikke å forsone meg med tanken på at vi ikke skal bli foreldre. Jeg har ikke så mange år på meg før den biologiske klokka sier at det ikke går an, så det er nå eller aldri.

Jeg blir trist og lei meg når jeg ser andres babyer, og da en venninne fikk barn for en stund siden greide jeg ikke besøke henne på sykehuset. Jeg gråter når andre blir gravid og skulle ønske det var meg. Jeg har vel innsett at det ikke blir noe baby på meg, men hvordan komme videre? Jeg har behov for noen å prate med føler jeg, men vet ikke hvem. Har prøvd å snakke med nære venninner men det føles som om de ikke forstår. Det blir på et vis bare snakk om småbarnstid og våkennetter, og at jeg burde være glad for å slippe.

Det er ikke småbarnstiden og idyllen med den nyfødte jeg drømmer om, vil bare at jeg og min kjære skal ha noe sammen. Noe vi har skapt i lag og som er vårt.

Hadde vært godt med svar fra noen som kanskje har det på samme måten og kan gi meg noen tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327667-syk-av-lengsel-etter-et-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hva med en hund ?

Hmm... det er ikke småbarnstiden du drømmer om, men bare noe dere har skapt sammen som er dere? Et barn er ikke "deres". Det er bare til låns mens dere oppdrar det og gir det alt det trenger for å leve et liv på egne ben. Vil du ha noe som knytter dere enda mer sammen? jeg synes det virker som om du savner sterkere bånd til din kommende, enn en baby. Det er dumt å få barn hvis det virkelig ikke er et barn man ønsker seg.. Kjøp en hund :)

candyqueen_83

Hmm... det er ikke småbarnstiden du drømmer om, men bare noe dere har skapt sammen som er dere? Et barn er ikke "deres". Det er bare til låns mens dere oppdrar det og gir det alt det trenger for å leve et liv på egne ben. Vil du ha noe som knytter dere enda mer sammen? jeg synes det virker som om du savner sterkere bånd til din kommende, enn en baby. Det er dumt å få barn hvis det virkelig ikke er et barn man ønsker seg.. Kjøp en hund :)

Og det er bedre med en hund? Det er ikke noe man kjøper og kaster det heller :P

Mrs. Wallace

''Det er ikke småbarnstiden og idyllen med den nyfødte jeg drømmer om, vil bare at jeg og min kjære skal ha noe sammen. Noe vi har skapt i lag og som er vårt.''

Kanskje dere bør fokusere på å kjøpe ei hytte dere kan pusse opp eller noe liknende i stedet?

Annonse

Gjest ninja123

''Det er dumt å få barn hvis det virkelig ikke er et barn man ønsker seg.. Kjøp en hund :)''

Det er virkelig et barn jeg ønsker meg. Jeg har tre halvvoksne barn og har ingen betenkligheter med å få et til. Vi har vurdert å kjøpe en hund, men det blir i såfall min greie. Min kjære har ikke lyst på hund...

Gjest ninja123

Og det er bedre med en hund? Det er ikke noe man kjøper og kaster det heller :P

''Det er ikke noe man kjøper og kaster det heller :p''

Man kjøper vel ikke og kaster et barn? Det høres ut som om noen tror at jeg kommer til å angre på det hvis vi fikk et barn. Jeg har tre halvvoksne barn og mener jeg er godt forberedt på det å eventuelt skulle få en til.

Og man angrer ikke på de barna man får, men heller på de man ikke får....

candyqueen_83

''Det er ikke noe man kjøper og kaster det heller :p''

Man kjøper vel ikke og kaster et barn? Det høres ut som om noen tror at jeg kommer til å angre på det hvis vi fikk et barn. Jeg har tre halvvoksne barn og mener jeg er godt forberedt på det å eventuelt skulle få en til.

Og man angrer ikke på de barna man får, men heller på de man ikke får....

Nei, ikke et barn og ikke en hund. Det er jo det jeg sier.

Jeg har ingen problemer med å skjønne at det er leit å føle at du ikke får oppfylt det du ønsker deg.

Men jeg har heller ingen problemer med å skjønne mannen din.

Det eneste rådet jeg kan gi deg ut fra disse omstendighetene, er det samme som fyrlykt allerede har sagt: Enten må du skaffe deg en mann som har samme ønsker som deg selv, ellers så får du fokusere på annet som er bra i livet ditt og komme deg videre og ikke fortsette å dvele ved barneønsket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...