Gå til innhold

Utløsende årsak til arvelige psykdommer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok en viss sammenheng i disse tingene, siden det ofte også må være en stressfaktor til å utløse arvelige psykiske sykdommer og lidelser.

Så da er det flere med alvorlige med alvorlige psykdommer i dag enn før..

Ikke bare flere såkalt utbrente.

Så da er det flere med alvorlige med alvorlige psykdommer i dag enn før..

Ikke bare flere såkalt utbrente.

Ja på samme måte som vår livstil kan påvirke vår fysiske helse , slik som hjerteinnfart, overvekt, og kanskje også til dels kreft, så må vel også vår psykiske helse bli påvirket av vår levemåte. Skulle jeg tro. Men det trenger jo ikke være direkte deg selv som utløser det, men omgivelsene på en eller annen måte.

Annonse

Ja på samme måte som vår livstil kan påvirke vår fysiske helse , slik som hjerteinnfart, overvekt, og kanskje også til dels kreft, så må vel også vår psykiske helse bli påvirket av vår levemåte. Skulle jeg tro. Men det trenger jo ikke være direkte deg selv som utløser det, men omgivelsene på en eller annen måte.

Ja.

Er litt nysgjerrig på om det er noen tall på dette. Regner med at mindre fordommer også kan bidra til at mennesker tør søke hjelp...og ikke gjemmer seg eller andre i hjemmet eller på såkalte hvilehjem, som før i tiden.

Tanken kom fra mitt eget hode.

Jeg spør NHD og andre hva som er tendensen...eller om man ikke har sett noen endring i det hele tatt.

Ok, da skjønner jeg hva du mener :-). Trengte ikke treskje denne gangen heldigvis :-).

Det er jo logisk da å tro at stress i samfunnet har mye å si for sykdomsutvikling, både fysisk og psykisk. Vet ikke om noe forskning på dette jeg nei, men det er rart om det ikke finnes?

Ok, da skjønner jeg hva du mener :-). Trengte ikke treskje denne gangen heldigvis :-).

Det er jo logisk da å tro at stress i samfunnet har mye å si for sykdomsutvikling, både fysisk og psykisk. Vet ikke om noe forskning på dette jeg nei, men det er rart om det ikke finnes?

Ja, det vil være rart om det ikke finnes noen forskning på dette.

Hadde isåfall vært av interesse å sette seg litt inn i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...