Gå til innhold

kan alle som går på/har gått på seroquel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortelle meg hvor mye du/dere gikk opp i vekt?

Hvor lenge gikk du på seroquel? og var du søvnig hele tiden?

Hvor mye hjalp denne medisinen på det du sleit med? og om du byttet medisin pga av vekt andre bivirkninger fortelle meg hva du gikk over til av annet medisin?

Takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ikke opp i vekt av seroquel, bruker 25 mg på kvelden. Merker stor forskjell på tretthet når jeg går på den og ikke, er veldig trett om jeg må opp på toalettet om natta når jeg går på den.

Den eneste bivirkningen jeg har er at jeg blir tett i nesa.

For meg hjelper den på konsentrasjonen og jeg har ikke sånne merkelige "popup" tanker som jeg ikke klarer å styre.

Skrevet

Jeg tålte overhodet ikke den medisinen, ble rett og slett syk. Dette medførte jo at jeg satt, eller lå veldig mye og trente ingenting. Matlysten økte voldsomt.

Derfor sluttet jeg. Vet om mange som tåler medisinen godt og som ikke har lagt på seg noe. Dette er svært individuelt på AP. DU er nødt til å finne din "egen" medisin. Dette innebære jo at du må tørre å prøve forskjellige preparater, men si ifra til legen om vekten øker mye, slik at du får bytte til noe annet.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg går ikke opp i vekt av seroquel, bruker 25 mg på kvelden. Merker stor forskjell på tretthet når jeg går på den og ikke, er veldig trett om jeg må opp på toalettet om natta når jeg går på den.

Den eneste bivirkningen jeg har er at jeg blir tett i nesa.

For meg hjelper den på konsentrasjonen og jeg har ikke sånne merkelige "popup" tanker som jeg ikke klarer å styre.

Rith, 25 mg er veldig lite da. Jeg selv var oppe i 400 mg og vekten økte 5 kg på en uke. Skal høre om jeg kan begynne på noe annet. Trøtt er jeg hele tiden, og kan ikke kjøre bil i det hele tatt fordi jeg er for sløv.

Jeg ville med mitt innlegg høre om dette er vanlig. Altså at man går opp i vekt, og at man blir så sløv.

Skrevet

Jeg brukte 100 mg i døgnet, gikk opp 8 kg på to mnd. Jeg tok alt på kvelden og ble søvnig, man hadde ingen hangover om morgenen. Denne medisinen hjalp mot alt jeg var plaget av. Vektøkning og litt tett i nesen var bivirkninger.

Jeg har gått over til 40 mg Zeldox og 25 mg Seroquel. For tidlig å si noe om virkningen.

Gjest imzedimze
Skrevet

Gikk opp 5 kg, fikk så enormt søtsug at jeg til slutt kastet opp med vilje 3 ganger om dagen fordi jeg åt så mye på den. Ble ikke søvning av den, tvert imot lå jeg våken i timesvis hver natt og hadde kramper/restless legs, så måtte riste og strekke ut på beinet hele natta. Grusomt.

Brukte vel en 200-300 mg, men kunne jo selvsagt ikke fortsette på den. Bruker bare litium nå, mye bedre og gikk ned i vekt med en gang jeg sluttet på anti psykotika :) Hadde fra før gått opp 15 kg på zyprexa og fluanxol

så de 5 kg fra seroquel kom i tillegg... ville nok gått opp mer om jeg hadde fortsat. Eller. greide bremse vektøkningen da jeg kastet opp 3 ganger daglig.

Skrevet

Gikk opp 5 kg, fikk så enormt søtsug at jeg til slutt kastet opp med vilje 3 ganger om dagen fordi jeg åt så mye på den. Ble ikke søvning av den, tvert imot lå jeg våken i timesvis hver natt og hadde kramper/restless legs, så måtte riste og strekke ut på beinet hele natta. Grusomt.

Brukte vel en 200-300 mg, men kunne jo selvsagt ikke fortsette på den. Bruker bare litium nå, mye bedre og gikk ned i vekt med en gang jeg sluttet på anti psykotika :) Hadde fra før gått opp 15 kg på zyprexa og fluanxol

så de 5 kg fra seroquel kom i tillegg... ville nok gått opp mer om jeg hadde fortsat. Eller. greide bremse vektøkningen da jeg kastet opp 3 ganger daglig.

imzedimze, ja dette med rastløse bein har jeg også. Det er skikkelig ubehagelig.

Jeg skal høre om jeg kan få litium i istedenfor. seroquel skaper jo bare fedme problem i tillegg, og det øker nu iallefall ikke selvfølelsen noe.

Skrevet

Ille ¨å måtte kaste opp for å unngå å legge på seg også da, du kunne jo ikke ha fortsatt med dette resten av livet..

Lurer på hva det er som gjør at vi reagerer så forskjellig på medisiner jeg? Jeg f.eks må jo være helt annerledes "skrudd sammen" enn andre mennesker, skammer meg nesten over hvordan jeg reagerer og klager på alt.

Bra du tåler litium, det gjorde ikke jeg, sprang på do opptil 10-20 ganger daglig. Mye trim, kan du si :-)

Gjest lithium
Skrevet

Rith, 25 mg er veldig lite da. Jeg selv var oppe i 400 mg og vekten økte 5 kg på en uke. Skal høre om jeg kan begynne på noe annet. Trøtt er jeg hele tiden, og kan ikke kjøre bil i det hele tatt fordi jeg er for sløv.

Jeg ville med mitt innlegg høre om dette er vanlig. Altså at man går opp i vekt, og at man blir så sløv.

Det er viktig å huske på at man reagerer individuelt som det blir sagt over her. Men det er også viktig å få gehør hos legene hvis bivirkningene blir for ille.

Jeg gikk på 6-700mg i en periode på 6 måneder. Jeg la overhode ikke på meg. Men jeg hadde en del bivirkninger hvorav den verste var at jeg følte meg som en zombie. Det dempet tankekjøret mitt, men jeg måtte seponere.

Jeg fortsatte på 100mg for søvnens skyld og det går jeg på enda (3 år), det fungerer kjempebra. Ingen bivirkninger og ingen hangover.

Jeg byttet til litium da jeg ikke tålte de store dosene. Den har jeg heller ikke lagt på meg av. Har litt tremor (skjelver på hendene) og er i perioder dårlig i magen. Men litium er vidundermedisinen min.

Lykke til!

Gjest Hoggormen
Skrevet

Som andre skriver så er det rart hvordan vi reagerer så forskjellig på samme medisin. Jeg bruker 650mg Seroquel daglig 450 av de på kvelden. Det eneste jeg har hatt av bivirkninger var at jeg var avsindig trøtt i opptrappingen. Imidlertid var det forbigående. De gjør den jobben de skal - dempe tankekjør, hindre manier.

Spennende å lese at noen har suksess på Litium også, for det har jeg hørt mye rart om når det gjelder bivirkninger... Men sånn er det jo med alle slags medisiner...

Gjest imzedimze
Skrevet

Som andre skriver så er det rart hvordan vi reagerer så forskjellig på samme medisin. Jeg bruker 650mg Seroquel daglig 450 av de på kvelden. Det eneste jeg har hatt av bivirkninger var at jeg var avsindig trøtt i opptrappingen. Imidlertid var det forbigående. De gjør den jobben de skal - dempe tankekjør, hindre manier.

Spennende å lese at noen har suksess på Litium også, for det har jeg hørt mye rart om når det gjelder bivirkninger... Men sånn er det jo med alle slags medisiner...

"noen har suksess på litium"? lol. maaange har da hatt suksess på den, og det i over 50 år :-)

alt annet har bare vært drit, men det er genetisk hva du tåler og ikke tåler av medisin, i familien min er vi litiumrespondere, legen sa at siden moren min ble frisk på den ville jeg og sannsynligvis bli det, og rett hadde han. Synd jeg ble proppet i all slags "moderne" drit som bare fører til oppkast, kvalme og vektøkning før jeg fikk litium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...