Gjest Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 Skrevet 21. april 2009 Min datter på snart 15 år lider av edderkoppfobi. Hun blir helt stiv, gråter hysterisk og oppfører seg irrasjonelt når hun ser en edderkopp, enten den er stor eller liten. Hun gruer seg for den forestående sommeren. Kan dette helbredes og hvor kan vi evtl. søke hjelp? Vi bor i Oslo. Hilsen bekymret mamma 0 Siter
Gjest Risotta Skrevet 22. april 2009 Skrevet 22. april 2009 Jeg har edderkoppfobi. Og blir ikke kvitt den.. Skjønner datteren din veldig godt.. Mulig hun kan få hjelp hos psykolog. Jeg snakket om dette med min psykolog men det var ikke så mye han lærte meg for å bli kvitt den. Måtte studere edderkoppen og gradvis tilnærme seg den.. Jeg kan klare de bitte små edderkoppene, men når de blir store er det rene marerittet.. 0 Siter
Carwing Skrevet 22. april 2009 Skrevet 22. april 2009 Det er en av de enkleste tingene å kurrere. Oppsøk en psykolog evt psykiater, som driver kognitiv adferdsterapi. Så kan hun glede seg til sommeren etterpå, forhåpentligvis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.