Gå til innhold

NHD/andre med erfaring: Zeldox vs. Seroquel

Anbefalte innlegg

Ser her at mange har skiftet fra Seroquel til Zeldox. Hva er grunnen til det, vektøkning eller andre bivirkninger? Bruker selv Seroquel og har lite bivirkninger, utover vektøkning, ca.15 kilo.

Prøvde Zeldox for flere år siden, da det kom på markedet. Fikk store og plagsomme bivirkninger, som muskelstivhet/smerter og øket angst. Har lyst til å prøve igjen, for å redusere vekten. Må også tilføye at min psykiske form er langt dårligere enn før. Men er det mest sannsynlig at jeg igjen får disse bivirkningene? Og er Zeldox et bedre produkt enn Seroquel? Har diagnosene Bipolar og Dissosiativ lidelse.

Takknemlig for erfaringer fra brukere og NHD.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327746-nhdandre-med-erfaring-zeldox-vs-seroquel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjengangeren

Seroquel ble jeg mye trettere av enn zeldox. Men jeg tålte ikke denne jeg da, for mange bivirkninger, inkl vektøkning. Tror den er en bra medisin også for mange?

Zeldox synes jeg ikke hadde den helt store effekten. Snill mot vekt, lite bivirkninger hos meg, ellers kunne jeg like gjerne være uten. Dette er min mening da, ikke behandleren sin :-)

Seroquel ble jeg mye trettere av enn zeldox. Men jeg tålte ikke denne jeg da, for mange bivirkninger, inkl vektøkning. Tror den er en bra medisin også for mange?

Zeldox synes jeg ikke hadde den helt store effekten. Snill mot vekt, lite bivirkninger hos meg, ellers kunne jeg like gjerne være uten. Dette er min mening da, ikke behandleren sin :-)

Jeg bytter til Zeldox pga vektøkning.

Brukte Zeldox før, men var dårlig for søvn. Nå prøver jeg med 40mg Zeldox og 25 mg Seroquel. Første gang i går, men fikk sove og er mindre hyper i dag.

Har BP 2 RC diagnosen.

Gjest gjengangeren

Jeg bytter til Zeldox pga vektøkning.

Brukte Zeldox før, men var dårlig for søvn. Nå prøver jeg med 40mg Zeldox og 25 mg Seroquel. Første gang i går, men fikk sove og er mindre hyper i dag.

Har BP 2 RC diagnosen.

Håper du finner en løsning da :). Jeg er også bipolar og er svært mistenksom i perioder i tillegg, mye angst.

Tror søvn kan være et problem med zeldox ja, ellers en bra medisin sikkert for mange. Med så lite seroquel bør du jo ikke legge på deg av den ihvertfall. Må vel større doser til.

Jeg har gått over på sånn gammel medisin som trilafon. Hadde en superperiode her, men denne uka har igjen vært ille, så vet ikke jeg. Ser spøkelser ved høylys dag for tiden, skummelt dette. Men har heldigvis en time snart hos behandler, det må visst bli redningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...