Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter et ubeskyttet samleie ble jeg tvunget til å ta angrepillen NorLevo i dag. Først etter at jeg hadde slukt pillen, oppdaget jeg at det sto i pakningsvedlegget at man ikke BØR ta angrepillen når man ammer.

Jeg har et barn på 7 mnd som får ca halvparten av sin næring gjennom morsmelk, halvparten gjennom grøt etc. Vil de to NorLevo-pillene ha noen effekt? Bør jeg unngå å amme de nærmeste to døgn?

Lurer i tillegg på om angrepillen har full effekt når den tas samme dag som eggløsning. Jeg merker nemlig når eggløsningen inntreffer (buksmerter), og det skjedde i dag, få timer etter samleiet (jeg tok angrepillen etter ca. 12 timer).

Er bare litt nervøs, vil helst ikke bli gravid igjen så snart. Begynte med minipillen men ga opp pga jeg glemte den så ofte at den så å si aldri var sikker likevel.

Må legge til at jeg har fikk mensen igjen 6 mnd etter fødselen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32777-angrepillen-under-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan fortsatt amme. Jeg tro ikke det er så farlig med angrepille, men firmaene er forsiktige fordi man ikke vet hvordan det kan virke på f.eks. melken. Angrepillen virker der det er mulighet for graviditet, også ved eggløsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...