Gå til innhold

NHD- Jeg er så usikker på hva jeg bør gjøre

Anbefalte innlegg

Egentlig så ser jeg ikke noe behov for å måtte svare på innlegg der det blir trodd at dette handler om barneoppdragelsen vår å gjøre, men når det finns psykdommer på hver side av hennes familie så er det grunn til å reagere.

Jeg har såpass erfaring at jeg ikke lar mitt barn vente i 20 år om jeg har mistanke om noe unormalt for hun får hjelp ihvertfall! Jeg vet så altfor godt hvor ødeleggende det er!

Helt riktig. Når du føler det slik, så er det lurt å være tidlig ute. Jeg snakker om efaring. Men dessverre så vet jeg svært lite om barn i den alderen, men ADHD begynner vanligvis tidlig. Har du tenkt på det ?

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Egentlig så ser jeg ikke noe behov for å måtte svare på innlegg der det blir trodd at dette handler om barneoppdragelsen vår å gjøre, men når det finns psykdommer på hver side av hennes familie så er det grunn til å reagere.

Jeg har såpass erfaring at jeg ikke lar mitt barn vente i 20 år om jeg har mistanke om noe unormalt for hun får hjelp ihvertfall! Jeg vet så altfor godt hvor ødeleggende det er!

Synes som tankegangen din er riktig spør du meg. Jeg har familie som jobber innen barnepsykiatri, og av og til fått referert (selvsagt ikke utover taushetsplikt) saker hvor de har fått barn med sånne vansker. Det kan ha flere grunner, og nettopp derfor ser jeg ikke noe galt i en henvisning til spesialisttjenesten (BUP). De kan jo også utelukke ting! De har den kompetansen som trengs for å finne ut hva som er best for barnet ditt.

Hører ikke fastlegen på deg må du være hard med henne. Vil hun fortsatt ikke ta ting på alvor, vil jeg på det sterkeste oppfordre til å bytte fastlege. Om ikke annet gå til en annen allmennlege for å høre dennes mening.

Jeg håper svaret finnes der ute, og at du og familien får den hjelpen som skal til for å hjelpe datteren din til et best mulig liv!

Gjest 6 åringen min

Helt riktig. Når du føler det slik, så er det lurt å være tidlig ute. Jeg snakker om efaring. Men dessverre så vet jeg svært lite om barn i den alderen, men ADHD begynner vanligvis tidlig. Har du tenkt på det ?

ADHD kan jeg veldig mye om, det ser foreløpig ikke ut til å være det. ADD kan jeg ikke utelukke, men jeg overlater det til ekspertise.

Gjest 6 åringen min

Synes som tankegangen din er riktig spør du meg. Jeg har familie som jobber innen barnepsykiatri, og av og til fått referert (selvsagt ikke utover taushetsplikt) saker hvor de har fått barn med sånne vansker. Det kan ha flere grunner, og nettopp derfor ser jeg ikke noe galt i en henvisning til spesialisttjenesten (BUP). De kan jo også utelukke ting! De har den kompetansen som trengs for å finne ut hva som er best for barnet ditt.

Hører ikke fastlegen på deg må du være hard med henne. Vil hun fortsatt ikke ta ting på alvor, vil jeg på det sterkeste oppfordre til å bytte fastlege. Om ikke annet gå til en annen allmennlege for å høre dennes mening.

Jeg håper svaret finnes der ute, og at du og familien får den hjelpen som skal til for å hjelpe datteren din til et best mulig liv!

Tusen takk!

Jeg har fått time til fastlegen for henne nå om kort tid, så da får jeg forberede meg så godt jeg kan. Og ja jeg går til noen andre hvis hun ikke sender oss videre.

Du har rett til å få en annen leges synspunkt om du ikke har tillit til din fastleges konklusjon i forhole til din datter.

Du kan også benytte deg av Volvat eller andre "selvbetalingstilbur". En henvisning fra en lege på f.eks. Volvat er like god som en henvisning fra fastlege.

Det finnes i hvert fall teoretiske muligheter til å bytte fastlege.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...