Gjest Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg er blitt separert etter 9 års ekteskap. har slete i ca 1 - 2 år. men avgjørelsen kom etter hun hadde en krangel til min mor om barn. Hun vil ikke ha jeg vil. De første par ukene tenkte jeg dette ordner seg. Jeg håpet nok at hun ville innse at vi kunne finne tilbake til hverandre etter en liten pause. Vi gikk i famlieterapi før vi\hun avsluttet forholdet. I løpet av denne terapien kom det mange ting frem, der den andre parten forstod mer den andre. Hun har sakt til meg at hun har prøvd og snakke til meg og jeg ikke har hjulpet henne.( hun har en stoffskiftesykdom som hun sliter med ).Men det var akkuratt det jeg gjorde etter hvert som hun ga meg signaler at jeg ikke hjalp så prøvde jeg og hjelpe mer. feilen var at min hjelp var mottsatt av det hun trengte og høre. Jeg analyserte, og hun trengte bare og høre at jeg var der for henne og lytte. Etter terapien så forstod hun meg, men det var forsent alt var ødelagt. Hun flyttet ut og fant seg en leilighet. Dette var for ca 2 mnd siden. Vi er begge veldig gode venner. Jeg savner henne og vil finne ting og gjøre med henne, men har holdt litt avsstand og vil ikke skremme henne vekk. Men når vi er sammen så er det så deiligt jeg ser hun har det kjekt også. En dag når når vi snakket sammen nevnte hun at en type hadde invetert henne med på mat og vin i kveld. Jeg spurte om hun skulle det, hun sa nei han er så intensiv. ( etter denne opplevelsen så fikk jeg en knytteneve i hodet og har det ikke godt.) litt senere denne dag så ble det til at hun fant på at vi kunne drikke litt alkohol hjemme hos henne, dette ble jeg jo med på. Hun kunne fortelle meg at hun hadde bodd i ei boble ,men begynte nå og få hodet over vannet. og at hun var sint på min mor og ville fortelle henne hvor passet stod, og nevne også hvor kjekt de hadde hatt det. og forstod ikke hvodan hun kunne være slik mot henne. Kvelden var fantastiske begge storkoste oss. Da fikk jeg et svakt øyeblikk litt sent på kvelden og ville kysse henne, det ville ikke hun. Jeg begynte da og nevne at hun kunne bo der hun bodde og at vi kunne treffes inneimellom. det ville ikke hun. da brakk jeg i sammen og hun holdt rundt meg og jeg grein litt men holdt det meste inne i meg. hun sa da jeg trodde du var komt lengre enn dette. Jeg spurte om jeg kunne få overnatte, hun sa ja. spurte så om jeg kunne ligge ved side av henne, svarte ja. når vi våknet neste dag så hadde vi en god frokost og snakket om løst og fast. var der til lang ut på ettermiddagen. Jeg måtte så hjem for jeg skulle ha ein fest og hun var også invetert, så hun spurte om jeg kunne vente til hun hadde dusjet så kunne hun bli med meg vis det var greit. selv om det var mange timer til festen begynte. da festen var slutt satt kun hun og meg igjen, jeg spurte om hun skulle overnatte, det ville hun. Jeg spurte om hun ville ligge på benken eller inne i senga og jeg sa senga var jo mye bedre. hun la seg i senga. Når vi da våknet lå vi der bare og preiket. jeg ville legge armen rund hodet hennes noe jeg fikk lov til. Da la vi der og fektet med armene og jeg strøk henne i ansiket og hår. vi lå slik i ca 1 time og 2. ( dette var noe vi gjorde mye av når vi først traff hverandre ) så stod vi opp hun hun var hos meg til kvelden var over. Jeg tenkte da at her er det kansje noe. men jeg ventet noen dager og ringte henne for og høre om vi skulle finne på noe, hun sa hva da, jeg sa kanskje bowle. hun svarte nei tror ikke det. senere på kvelden ringte hun meg og sa hun hadde noen papirer som skulle hentes, med da var jeg ikke hjemme. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre for og få henne tilbake. Er hun helt ferdig med meg eller er det noe der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327803-i-villrede-sliter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjuppi Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det høres litt ut som om du kanskje vil mer enn henne. Tror du hun blir helt skremt bort om du spør direkte hva hun vil? Jeg synes jeg kjenner meg litt igjen i oppførelsen hennes med hvordan jeg var med min eks. Da var jeg fortsatt veldig glad i han, men egentlig ville jeg ikke at vi skulle bli sammen igjen. Men så hadde vi det så hyggelig sammen og jeg følte meg litt alene etter bruddet. Slutt ble det likevel etter med noen måneder med slikt som du beskriver her. Og da ble det helt brudd, og vi har ikke snakket sammen siden (2 år siden). Han ble veldig såret. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg snakket med henne om det her. Si rett ut at du ønsker å prøve på nytt, og hør hva hun ønsker. Det er vanskelig å "bare være venner" når den ene ønsker noe mer enn den andre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327803-i-villrede-sliter/#findComment-2737343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hiromaria Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hehe, høres nesten ut som et utdrag fra den gamle dagboka mi dette her;-) Uansett hvilke svar du får her inne, var det nok godt å få luftet dette ut "på papiret" ihvertfall. God egenterapi:-) Historien mellom deg og exdama er klassisk. De fleste har problemer med å gi helt slipp på hverandre etter et brudd som ikke skyldes en tredje part. Særlig etter et langvarig parforhold er dette vanskelig. Desverre lar forholdene seg sjeldent reparere igjen. Det er jo en grunn for at det blir slutt i utgangspunktet og denne grunnen forandrer seg jo ikke sånn uten videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327803-i-villrede-sliter/#findComment-2737724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det høres ut som du gjør mye riktig i forhold til å vinne henne tilbake. Du viser at du trives med henne og liker henne. Du respekterer hennes grenser for seksuell kontakt. Du viser tålmodighet i å gi henne tid og rom for seg selv. Det er viktig at du ikke presser henne på noen måte, eller blir for stakkarslig ved at du synes synd på deg selv og trenger trøst av henne for ofte. Det høres ut som hun også hygger seg i selskap med deg og det ser derfor ikke ut som om alt håp er ute for dere. Fortsett å være tålmodig, interessert og litt flitende, så får fremtiden vise. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327803-i-villrede-sliter/#findComment-2739941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.