Gå til innhold

Hvor lenge?

Gjest hjertetrimerpåsmerte

Anbefalte innlegg

Gjest hjertetrimerpåsmerte

Jeg har nå hatt kjærlighetssorg i en måned. Har en date i kveld, med en jeg har treft en gang før. Men jeg bare så vondt til magen og har ikke lyst til å gå. Jeg får samvittighetsanfall, og skjelven. Begynner å gråte med tanken på å gå videre. Jeg har tvunget meg til å gjøre litt oppvask. Men stort sett sitter jeg bare her. I en nesten paralysert tilstand, kroppen og sinnet virker så tungt. Orker ikke noe. Spiser lite, røyker mye. Min eks kjærestes smerte (han er syk) eter meg opp, og jeg føler meg farget av hans mørke, selv om vi ikke har kontakt om dagen. Jeg fungerer ok på arbeid. Noen ganger er det som en befrielse, andre ganger som et fengsel, for jeg har bare lyst til å være litt i fred med tankene mine. Jeg forsøker å gå videre, men noe sier meg jeg kommer til å være fanget til jeg vet han er frisk igjen.

Men det kan jo ta måneder før han er ute av behandling.

Og jeg får ikke være der for ham. Jeg vet ikke hva som er værst.

Å vere der. Eller ikke.

Jeg trodde aldri jeg kom til å elske. I det minste vet jeg at jeg kan det. Men jeg var ikke forbredt på smerten som kan følge med. Hvor lang tid vil dette ta? Jeg orker snart ikke mer.

Det gjør vondt å gå ut av døra, det gjør vondt å stå opp om morgenen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327811-hvor-lenge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gi slipp på ham.

Det er hans vei å gå, ikke din. Du må ta vare på deg selv. Så lett og så vanskelig, la ham gå.

Han klarer seg, og du må klare deg. Han vil ikke være kjæresten din nå, og han er ikke ditt ansvar. Så lenge han ikke vil ha deg til å være der og hjelpe ham, så er det ikke det du skal. Det vil også si at du ikke har ansvaret for hans smerte.

Men du har ansvaret for deg. Det kan virke som om du lar hans vansker absorbere deg, og det hjelper ingen. Allerminst deg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327811-hvor-lenge/#findComment-2737381
Del på andre sider

Gjest hjerterimerpåsmerte

Du må gi slipp på ham.

Det er hans vei å gå, ikke din. Du må ta vare på deg selv. Så lett og så vanskelig, la ham gå.

Han klarer seg, og du må klare deg. Han vil ikke være kjæresten din nå, og han er ikke ditt ansvar. Så lenge han ikke vil ha deg til å være der og hjelpe ham, så er det ikke det du skal. Det vil også si at du ikke har ansvaret for hans smerte.

Men du har ansvaret for deg. Det kan virke som om du lar hans vansker absorbere deg, og det hjelper ingen. Allerminst deg selv.

Men jeg klarer det ikke gi slipp på han.

Jeg var på date i kveld, og det var helt forferdelig når han nærmet seg meg, og ville kysse meg. Jeg klarer ikke være nær en annen, så jeg gikk så fort jeg synes jeg kunne. Han er liksom inne i meg, og føles som en del av meg, og jeg klarer ikke lå være. Jeg håper det blir bedre snart. Men tanken på at han er innelåst gjør meg så redd og fortvilet.

Jeg skulle ønske jeg kunne hate ham litt, for at han har såret meg, men det klarer jeg ikke.

FGT: han hadde en depresjon før jul, ganske alvorlig, og har gått på antidepressiva mens jeg har sett ham. Han hadde netopp fått seg jobb, og livet var tilbake på skinner. Så krangler vi, så går han til psykologen og finner ut av dette her. På en måte så føles det litt som det er min feil at han har havnet der han er nå. Kanskje han føler det også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327811-hvor-lenge/#findComment-2737619
Del på andre sider

Gjest hjerterimerpåsmerte

Du må gi slipp på ham.

Men det var forresten fine og kloke ord.

Jeg skal forsøke. Datingen var en del av det der å løsrive seg. Men jeg trenger mer tid.

Jeg må jobbe med meg selv nå tror jeg.

Bli sterk igjen alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327811-hvor-lenge/#findComment-2737634
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...