Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest så utrolig matlei
Skrevet

Åh, jeg er så matlei! Det er ingenting som frister. Men middag må man jo ha. Så de siste ukene har det gått i omelett og i kylling i ovnen med litt spagetti og tomatskiver til. Nå savner jeg å nyte en god middag. Har dere forslag på noe som er virkelig fristende? Det trenger ikke være så forferdlig sunt. ;)

Gjest annlovinda
Skrevet

Selv skal jeg og eldstemann kose oss med chili con carne, ris og masse god salat.

Skrevet

Kyllingsuppe

Kyllingwok med masse gode grønnsaker.

Ovnsbakt laks på en seng av rotgrønnsaker

Gjest så utrolig matlei
Skrevet

Vi skal ha grandiosa. :-(

haha. ;) Med eller uten paprika?

Skrevet

Komper skal vi ha i dag :-)

Serveres med tyttebærsyltetøy og smeltet smør!

Gjest så utrolig matlei
Skrevet

Komper skal vi ha i dag :-)

Serveres med tyttebærsyltetøy og smeltet smør!

Er det sånne potetballer i no saus?

Gjest God middag
Skrevet

Vi skal ha poteter, fiskegrateng og broccoliblanding, det var hvertfall planen. Kje-de-lii.

Ska sende sms til gubben å si at han får kjøpe med noe godt hvis han vil ha noe annet.

Eksempel til deg kan være båndspaghetti. Stek fersk champignon, deles i skiver, i stekepannen m masse smør å krydder, ha pastaen i stekepannen, bland dette sammen med et beger krydderost fra tine, mmmmmmmmmmmmmm.

Det var det jeg egentlig hadde lyst på i dag.

Eller strø nachos i langpanna, legg kjøttdeig m tacokrydder over, strø svarte oliven i skiver over, ost på toppen å ha en god salat til med rømmedressing. MÅ være cherrytomater og ruccolasalat i salaten. Mmmmmmmmmmmmmmm.

Wops jeg e vist veldig sulten å har ikke lyst på fiskegrateng...

Skrevet

Jeg skal ha laks, grønnsaker og ris i wok. :o) Mmmmm!

Gjest så utrolig matlei
Skrevet

Med :-(

Bra. Viktig å få i seg c-vitaminene. :P

Skrevet

Bra. Viktig å få i seg c-vitaminene. :P

Er det c vitiaminer i paprika?

Skrevet

Paprika er _meget_ rik på c-vitaminer! :o)

Skrevet

Nå ser jeg at du snakker om den blaute, ekle paprikaen på grandisen, neppe særlig mye vitaminer igjen i den. I frisk paprika derimot - masse c-vitamin! :o)

Skrevet

Stekt laks med risotto - sånn som på god morgen norge i dag :)

Gjest @krøll
Skrevet

Selv skal jeg og eldstemann kose oss med chili con carne, ris og masse god salat.

I dag var middagen to knekkebrød med brunost! Mann er borte, lillefrøken er borte og jeg er heeeelt alene, bortsett fra katten. Men vi skal bort i hekgen så i morgen blir det kina-restaurant, og på lørdag biff, nam, nam!!

Skrevet

Er det sånne potetballer i no saus?

Ikke noen saus nei!

Deigen er laget av potet, litt hvetemel, byggmel og salt + salt kjøtt i midten. Det tar lang tid å lage selv, og det er sjelden vi gjør det. Men veldig lettvint middag å kjøpe :-)

Koster fra 10-25 kr pr stk, og en voksen spiser som regel 1-2 stk.

Skrevet

Ikke noen saus nei!

Deigen er laget av potet, litt hvetemel, byggmel og salt + salt kjøtt i midten. Det tar lang tid å lage selv, og det er sjelden vi gjør det. Men veldig lettvint middag å kjøpe :-)

Koster fra 10-25 kr pr stk, og en voksen spiser som regel 1-2 stk.

''Koster fra 10-25 kr pr stk, og en voksen spiser som regel 1-2 stk.''

1-2??? Hvor store er de du snakker om? Når vi har klubb (som vi kaller det), riktignok uten salt kjøtt i midten, er de på størrelse med en mellomting av en golfball og en tennisball og vi spiser gjerne 4-5 stykker hver...

Skrevet

''Koster fra 10-25 kr pr stk, og en voksen spiser som regel 1-2 stk.''

1-2??? Hvor store er de du snakker om? Når vi har klubb (som vi kaller det), riktignok uten salt kjøtt i midten, er de på størrelse med en mellomting av en golfball og en tennisball og vi spiser gjerne 4-5 stykker hver...

Det vi kaller raspekaker er mye mindre, og da spiser jeg nok 5-6 stk, og kjøttet er ved siden av.

Kompene er digre, ca 8 cm i diameter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...