Gå til innhold

Hvor dra? Liten kjærlighetstur, Møre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å få med meg min elskede på en liten kjærestetur neste helg da det er langhelg, men hvor?!

Vi er glade i vakker natur og ikke fullt så glade i byliv. :o) Er det noen fine steder på Nordmøre / Møre / Mørekysten? En overnatting må vi ha med - helst på et koselig sted med god mat og mulighet for å gå en romantisk kveldstur. :o)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• trollemor;o)

10

• KaVa

3

• Mrs D

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Atlanterhavsveien, og så overnatting på Bud. Der er det nydelig!

Skrevet

Atlanterhavsveien, og så overnatting på Bud. Der er det nydelig!

Jeg (vi) har snakket om Atlanterhavsveien så vi får se. Er det pent på Bud altså? Jeg vet min kjære har vært der og spist en gang da han jobbet i nærheten. :o)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg (vi) har snakket om Atlanterhavsveien så vi får se. Er det pent på Bud altså? Jeg vet min kjære har vært der og spist en gang da han jobbet i nærheten. :o)

Fra Bud er det bare Ona Fyr, som ligger på en øy, og så er det strake veien over Atlanterhavet til Amerika.

Skrevet

Fra Bud er det bare Ona Fyr, som ligger på en øy, og så er det strake veien over Atlanterhavet til Amerika.

Går det an å ta båt ut til fyret tro?

Gjest høstløv
Skrevet

Går det an å ta båt ut til fyret tro?

Ja, hvis du googler på Ona Fyr og Bud, får du en del nyttig informasjon.

Skrevet

Ser det er litt kronglete å komme seg ut dit med ferje, med du verden så vakkert!!!

http://home.no.net/onafyr/

Gjest trønderseiler
Skrevet

Ringholmen.

Verdens vakreste sted.

Skrevet

Ringholmen.

Verdens vakreste sted.

Finner da så lite om Ringholmen på nettet - er det bare Ringholmen sjøhus? Hvordan kommer man seg dit og hvor ligger det? Ser det ligger i Aure kommune, tidligere Tustna kommune, men hvor utenfor øya? Er det bro over eller ferje?

Så nydelig ut! Veien utover der er stengt nå på ett eller annet punkt, men jeg har ikke noe imot en omkjøring via Kyrksæterøra og Aure. :o)

Gjest trønderseiler
Skrevet

Finner da så lite om Ringholmen på nettet - er det bare Ringholmen sjøhus? Hvordan kommer man seg dit og hvor ligger det? Ser det ligger i Aure kommune, tidligere Tustna kommune, men hvor utenfor øya? Er det bro over eller ferje?

Så nydelig ut! Veien utover der er stengt nå på ett eller annet punkt, men jeg har ikke noe imot en omkjøring via Kyrksæterøra og Aure. :o)

Ringholmen ligger på en holme helt ut mot Trondheimsleia. Du kommer dit med egen båt, med Kystekspressen, eller eieren henter deg med sin båt fra fastlandet.

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D7008761.9959%26lon%3D447644.41445%26zoom%3D11%26layers%3DB0000%26id%3Da_10000652159%26offset%3D0%26tab%3Daddress

Skrevet

Ringholmen ligger på en holme helt ut mot Trondheimsleia. Du kommer dit med egen båt, med Kystekspressen, eller eieren henter deg med sin båt fra fastlandet.

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D7008761.9959%26lon%3D447644.41445%26zoom%3D11%26layers%3DB0000%26id%3Da_10000652159%26offset%3D0%26tab%3Daddress

Det er to øyer som heter Ringholmen, snakker du om den nordligste eller den sørligste?

Skrevet

Hva med Valsøyfjorden eller Aure da? Kjempevakkert! :-)

Skrevet

Hva med Valsøyfjorden eller Aure da? Kjempevakkert! :-)

Valsøyfjorden er fin ja, men er det overnattingssteder der? Tustna ligger jo i Aure kommune så vi får se om det blir en tur over Atlanterhavsveien og så overnatting på Tustna eller noe kanskje?

Skrevet

Valsøyfjorden er fin ja, men er det overnattingssteder der? Tustna ligger jo i Aure kommune så vi får se om det blir en tur over Atlanterhavsveien og så overnatting på Tustna eller noe kanskje?

Vet egentlig ikke, har overnattet på hytta til en kompis jeg, men fant følgende etter et kjapt søk. Kanskje ikke like relevant alt sammen da men.. http://www.finn.no/finn/travel/norway/result?areaId=20314&TRAVEL_CATEGORY/MAINCATEGORY=90

Ertvågøya er forresten også et flott sted.

Skrevet

Nyyyydelig!!! Men er det tilrådelig å kjøre i fjellet der på sommerdekk nå?

Såvidt jeg husker, ligger hotellet ved fjorden. Hvorvidt du må over noen fjell for å komme dit, husker jeg ikke.

Hotellet er i allefall fantastisk flott, med en spennende historikk og eget husspøkelse :-) (I det blå rommet, om jeg ikke husker feil)

Skrevet

Vet egentlig ikke, har overnattet på hytta til en kompis jeg, men fant følgende etter et kjapt søk. Kanskje ikke like relevant alt sammen da men.. http://www.finn.no/finn/travel/norway/result?areaId=20314&TRAVEL_CATEGORY/MAINCATEGORY=90

Ertvågøya er forresten også et flott sted.

*Hihi* Å leie feriehus for en natt er ikke så veldig aktuelt nei, da vil jeg komme til ferdig redd seng og ferdig dekket bord. :o)

Skrevet

Såvidt jeg husker, ligger hotellet ved fjorden. Hvorvidt du må over noen fjell for å komme dit, husker jeg ikke.

Hotellet er i allefall fantastisk flott, med en spennende historikk og eget husspøkelse :-) (I det blå rommet, om jeg ikke husker feil)

Nå har jeg tittet litt på bildene og noe så nydelig!!! Dit skal vi en gang - det er helt sikkert!!!! Men det blir nok ikke i år, kanskje neste år da vi har 5-årsjubileum? ;o)

Men for et sted! Både hotellet og bildene fra området rundt! Jeg er bergtatt!

Skrevet

Nå har jeg tittet litt på bildene og noe så nydelig!!! Dit skal vi en gang - det er helt sikkert!!!! Men det blir nok ikke i år, kanskje neste år da vi har 5-årsjubileum? ;o)

Men for et sted! Både hotellet og bildene fra området rundt! Jeg er bergtatt!

Jeg var der med mine medstudenter for x antall år siden, og vi hadde det fantastisk koselig. Så ingenting til spøkelset, noe som i grunnen var rart, såpass uklart enkelte av oss så etterhvert som kvelden ble natt...

SUPERT sted, som nok egner seg bedre til en romantisk tur, enn til "nå skal vi snart slutte studietiden sammen-fest".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...