Gå til innhold

NHD: Remeron og sultfølelse

Anbefalte innlegg

Gjest mat mat mat

Jeg bruker Remeron og har gått mye opp i vekt etter at jeg startet med dem. For å prøve å gå litt ned igjen, og deretter begrense oppgangen, har jeg startet på Grete Roede kurs. Alle sier at på Grete Roede kurs skal man ikke være sulten, men jeg er det. Jeg mener å huske at du har sagt at Remeron hovedsaklig fører til vektøkning pga denne sultfølelsen og at man bare ikke skal spise selv om man er sulten. Stemmer dette? Vil det si at jeg bare skal fortsette å følge Grete Roede kursets menyplan selv om jeg er sulten, og at jeg likevel får i meg nok mat?

Det heter seg jo også at "sultekurer" er dårlig slankeopplegg da det er veldig lett å sprekke når kursen er ferdig. Jeg er derfor også bekymret for det, for jeg liker jo ikke å gå rundt og være sulten, og vet derfor ikke om jeg har selvdisiplin nok til å holde på dette sult-opplegget når jeg ikke skal rapportere vekt til noen andre lenger.

Har du ellers noen råd om hva man kan gjøre mot denne sultfølelsen? Jeg vil egentlig nødig skifte medisiner da jeg har prøvd svært mye forskjellig (av forskjellige AD) tidligere, og Remeron er de som helt klart fungerer best for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327823-nhd-remeron-og-sultf%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Remeron = mat, mat, mat.. sulten, sulten, sulten.

Jeg gikk opp masse pga av remeron og vet at denne typen antidepressiv er den man legger mest på seg av. Jeg fikk byttet da jeg ble mer deprimert pga av vekten. Til slutt hadde jeg ikke klær som passet og med dårlig råd fikk jeg ikke kjøpt nye. Så bytt om du har mulighet, for du kommer til å legge på deg uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...