Gå til innhold

Sykemeldt /padda/NHD

Anbefalte innlegg

langtidssykemeldt av lege fordi jeg er "syk i hodet" vært vekke i ca 10 uker. Husker ikke helt. Arbeidsgiver vil tvinge meg til å møte på jobben på fastsatt møte _uten lege tilstede.Legen har gidd beskjed til meg om at jeg ikke skal møte opp på et slikt møte uten at lege er tilstede.

Mønsteret i slike møter pleier å være urimelige påstander, trussler og trakasering. Slik at man går ut med bøyd hode og føler seg som verdens mest ubrukelige menneske. Dette er jo ikke akkurat et møte som nav er med å organisere ;-)

Er det ikke slik at legen har innflytelse lenger når man er sykemeldt ?

I bunn og grunn så er jeg vel egentlig ikke et vanskelig menneske som må tvinges. Vingler litt mellom tanken på å kaste mobilen og løpe til skogs eller løpe i dekning under sengen. Jeg blir nervøs av dette jeg. Forstår ikke hvorfor det er så mange som vil meg til livs... Jeg vil jo bare ha fred.

Ser liksom ikke for meg hva i mitt handlingsmønster jeg kan endre på for at maktsyke personer skal føle at de har makt over meg og dermed få tilfredsstillt sine herskebehov.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil jo ha jussen på min side.

Egentlig er jeg sykemeldt fordi jeg har presset meg selv for hardt og ikke tatt hensyn til egne behov.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327825-sykemeldt-paddanhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke skjønne at de kan kreve at legen ikke skal være med.

De vil nok helst ikke at lege skal være med fordi da vil dem kunne kjøre på med diffus skremselspropaganda. Og hvis dem får skremt meg nok vil dem oppnå at jeg sier meg opp uten at jeg blander lege og nav inn. Fordi dem vil ikke at nav skal få innsyn i forhold og psykopatisk lederstil. Jeg er bare ikke sikker på om jeg har hode til å takle disse urimelige påstandene som kommer til å komme og nerver til å ikke bli paranoid når jeg føler at dette er ting som vil bli trodd av personer med makt. Inkludert min fastlege som har urimelig stor tro på det gode i mennesker...

De fleste oppegående mennesker hører mer på ledere enn psykiatriske pasienter. Særlig veltalende ledere med sjarm og stil og autoritet.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327825-sykemeldt-paddanhd/#findComment-2737579
Del på andre sider

Du er i din fulle rett til å ta med deg den du vil til et slikt møte.

Send et brev der du ber dem avtale møtetidspunkt direkte med din fastlege etter som h*n skal være med på møtet og det er lettere for deg å kunne tilpasse deg et gitt tidspunkt enn din fastlege.

Du kan om du ønsker også sende kopi av brevet som e-post til arbeidsgiveren. Men god gammeldags brevs form blir mer forpliktende.

Ikke diskuter i brevet hvor vidt du har rett til å ha med din fastlege eller ikke. Gi brevet en så 'praktisk' ordlyd som mulig.

Nederst på brevet, under din signatur, skriver du:

Kopi til:

Fastlege, Fornavn Etternavn.

NAV NAV-kontorets navn ved Fornavn Etternavn.

(Dropp de doble mellomrommene.)

Du oppnår tre ting med dette:

1. Du viser NAV at du er villig til å stille på møtet, men at det er noe kluss med å finne et tidspunkt som passer for din fastlege.

2. Arbeidsgiveren blir tvunget til å enten la deg få viljen din mhp fastlege som anstand, droppe møtet eller offisielt avsløre seg som drittsekk.

3. Fastlegen din kan bedre dokumentere din vilje til samarbeid med din arbeidsgiver, og evt. din arbeidsgivers manglende vilje.

Jeg går ut fra at du alt er i gang med å se deg om etter ny jobb?

Lykke til! Du ser virkelig ut til å trenge det.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327825-sykemeldt-paddanhd/#findComment-2738180
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...