Gå til innhold

Jobb kontra behandling

Anbefalte innlegg

Gjest glad for råd

Etter å ha gått på rehabilitering i nesten to år og legen min begynte å snakke om uføretrygd, søkte jeg 50 prosent jobb og fikk den. Tenkte at 50 prosent skal jeg greie. Har diagnosene PMS, PTSD og bipolar. Har det med å brenne meg ut... men blitt flinkere å bremse ned siste årene. Jeg trives på jobben, og det har gått supert siden jeg startet for tre måneder siden.

Nå har jeg fått spørsmål om jeg vil begynne i full stilling... Trenger sårt pengene... Men... Går fast til psykolog, psykomotorisk fysioterapeut og fastlegen min et par ganger i måneden. Har stort sett greid å legge dette til fridagene mine.. Men kvier meg for å måtte ta fri fra jobb med jevne mellomrom for å gå til disse om jeg begynner i hundre prosent.

Dere som er i arbeid og må ta dere fri for å gå til psykolog... forteller dere hvorfor? Hvordan blir dere møtt? Min forrige arbeidsgiver gjennom fem år gikk i taket og sa mye stygt da jeg fortalte at jeg skulle til lege, psykolog o.s.v... Selv på aktiv sykemelding turte jeg ikke annet enn å jobbe full tid, og den dagen jeg ikke møtte opp ble det "krise" og alle måtte jobbe overtid.

Kanskje det er dette som har gitt meg skrekken... I tilegg har jeg mine perioder hvor formen er elendig... men jeg er flink å presse meg selv og klistre på meg en maske. Men det er en grense for alle når det går lang tid.

Jeg har godt av å jobbe i et positivt og spennende miljø. Samtidig... Er jeg litt betenkt for å takke ja til hundre prosent. Kan selv få velge hvor høy prosent jeg vil ha...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327833-jobb-kontra-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du må velge mellom 50 og 100, så hadde jeg fortsatt i 50% minst et halvt år til. Dumt å risikere forverring nå når ting går såpass bra.

Dersom du kan velge andre alternativer, så kunne du kanskje jobbet 60 eller 70 %, da ville du fortsatt kunne ha lagt all behandling til fridager, samt hadde noe ekstra tid til å ta deg inn.

Gjest glad for råd

Hvis du må velge mellom 50 og 100, så hadde jeg fortsatt i 50% minst et halvt år til. Dumt å risikere forverring nå når ting går såpass bra.

Dersom du kan velge andre alternativer, så kunne du kanskje jobbet 60 eller 70 %, da ville du fortsatt kunne ha lagt all behandling til fridager, samt hadde noe ekstra tid til å ta deg inn.

Ja,,, men så var det de penga da... Jeg har høye vedlikehold og driftsutgifter med stor eiendom. Er avhengig av høye månedelige inntekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...