Gjest glad for råd Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Etter å ha gått på rehabilitering i nesten to år og legen min begynte å snakke om uføretrygd, søkte jeg 50 prosent jobb og fikk den. Tenkte at 50 prosent skal jeg greie. Har diagnosene PMS, PTSD og bipolar. Har det med å brenne meg ut... men blitt flinkere å bremse ned siste årene. Jeg trives på jobben, og det har gått supert siden jeg startet for tre måneder siden. Nå har jeg fått spørsmål om jeg vil begynne i full stilling... Trenger sårt pengene... Men... Går fast til psykolog, psykomotorisk fysioterapeut og fastlegen min et par ganger i måneden. Har stort sett greid å legge dette til fridagene mine.. Men kvier meg for å måtte ta fri fra jobb med jevne mellomrom for å gå til disse om jeg begynner i hundre prosent. Dere som er i arbeid og må ta dere fri for å gå til psykolog... forteller dere hvorfor? Hvordan blir dere møtt? Min forrige arbeidsgiver gjennom fem år gikk i taket og sa mye stygt da jeg fortalte at jeg skulle til lege, psykolog o.s.v... Selv på aktiv sykemelding turte jeg ikke annet enn å jobbe full tid, og den dagen jeg ikke møtte opp ble det "krise" og alle måtte jobbe overtid. Kanskje det er dette som har gitt meg skrekken... I tilegg har jeg mine perioder hvor formen er elendig... men jeg er flink å presse meg selv og klistre på meg en maske. Men det er en grense for alle når det går lang tid. Jeg har godt av å jobbe i et positivt og spennende miljø. Samtidig... Er jeg litt betenkt for å takke ja til hundre prosent. Kan selv få velge hvor høy prosent jeg vil ha... 0 Siter
frosken Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Hvis du må velge mellom 50 og 100, så hadde jeg fortsatt i 50% minst et halvt år til. Dumt å risikere forverring nå når ting går såpass bra. Dersom du kan velge andre alternativer, så kunne du kanskje jobbet 60 eller 70 %, da ville du fortsatt kunne ha lagt all behandling til fridager, samt hadde noe ekstra tid til å ta deg inn. 0 Siter
Gjest glad for råd Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Hvis du må velge mellom 50 og 100, så hadde jeg fortsatt i 50% minst et halvt år til. Dumt å risikere forverring nå når ting går såpass bra. Dersom du kan velge andre alternativer, så kunne du kanskje jobbet 60 eller 70 %, da ville du fortsatt kunne ha lagt all behandling til fridager, samt hadde noe ekstra tid til å ta deg inn. Ja,,, men så var det de penga da... Jeg har høye vedlikehold og driftsutgifter med stor eiendom. Er avhengig av høye månedelige inntekter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.