ussen Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Hva skal en Psyk.spl. fra kommunen brukes til? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Fornuftig veiledning om hvordan hverdagen skal mestres. Har foreslått at sykepleier erstattes med "mestringsveileder". 0 Siter
Gjest Hoggormen Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Fornuftig veiledning om hvordan hverdagen skal mestres. Har foreslått at sykepleier erstattes med "mestringsveileder". Den var i grunnen ganske god NHD . De som jobber i psykisk helse ambulant team er jo gjerne nettopp dette: Mestringsveiledere - det gjelder alle yrkesgruppene man finner der. Sykepleiere, fysioterapeuter, ergoterapeuter, helse/omsorgsarbeidere. Man får de på besøk hjem til seg for å ha samtaler, og kanskje litt praktisk hjelp. De er der nettopp for at man skal få hjelp til å mestre hverdagen sin! Denne skal jeg jammen ta overfor personalet i den boligen jeg har min leilighet i, for jeg liker ikke helt alt snakket om "sykepleier og medisin ditt og datt". Det er ikke noe institusjon, men noen som bor her får bistand med medisiner, og det snakkes sykepleier ditt datt. Når jeg hører det tenker jeg lett "off skulle tro det var psykehuset jeg var på" om jeg befinner meg nede i fellesleiligheten og hører noe sånt. 0 Siter
Gjest lakua Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Fornuftig veiledning om hvordan hverdagen skal mestres. Har foreslått at sykepleier erstattes med "mestringsveileder". Bra!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.