Gjest Hoggormen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg har bragt temaet på bane i røykesluttforumet, men jeg poster det her også. Jeg tok min siste sigarett for en god uke siden, og vet at lungene trenger sin tid på å "komme til hektene." Burde jo ha slutta for lenge siden.... I fjor hadde jeg en periode med ubehag i brystet, men det ga seg heldigvis igjen og legen min fant ikke noe unormalt. Vi regnet derfor med at jeg hadde en infeksjon. Det ga seg, så jeg dro ikke tilbake til legen for det. Men nå begynte jeg å merket at kroppen protesterte på røyken, så jeg tok fatt på den velkjente endelig ikke-røyker, og slutta. I etterkant har jeg ganske mye ubehag - en følelse av at det ligger masse dritt nedi der som ønsker seg ut. Jeg har ikke surkling, piping eller smerter. Bare denne følelsen av å være hoven i bronkiene. Hoster ikke noe særig heller. Folk sier at dette er noe tiden må lege, men jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjort for å få fortgang i det. Jeg har beina opp de seigeste og lengste oppoverbakkene der i området jeg bor uten at det har hjulpet meg. Jeg blir bare andpusten som enhver med dårlig kondis. Hjelper det i det hele tatt å trene for å få dette til å gå fortere? Det eneste "bra" med å føle dette er at jeg virkelig skjønner hva den jævla røykinga har gjort med meg! Det frister meg ikke å røyke for fem flate øre. Jeg har røykt i rundt 13 år. Hvor mye har variert, men de siste årene vil jeg si 10-15 om dagen. Oppunder 28 år nå. Kan man få noe på apoteket - evt. noe på resept fra lege som kan sette fortgang i dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327864-fortgang-i-%C3%A5-f%C3%A5-ut-g%C3%B8rr-etter-r%C3%B8ykeslutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Min erfaring er at fysisik aktivitet på et moderat nivå er bra for å få orden på luftveiene igjen, men nødvendigvis ikke "tøff beining". Men det kan ta litt tid før du merker bedring. Snakk med legen din om en resept på Bronkyl. Det gjør at slim etc. lettere kommer opp. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327864-fortgang-i-%C3%A5-f%C3%A5-ut-g%C3%B8rr-etter-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2738543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.