Gå til innhold

sobril 2 ganger daglig

Anbefalte innlegg

Gjest julian4e

Jeg har i en periode gått på 25 mg sobril 2 ganger daglig da jeg har meget sterk angst. Nå prøver jeg slutte, og tar da 1 pr dag fra og med i går. Dags dosen har vært 1 på ettermiddagen, og en i 22 tiden på kvelden. Nå droppet jeg den på ettermiddagen, og tok en da på kvelden.I dag har jeg hatt skikkelig angstanfall på ettermiddagen. Er det pga av at jeg har droppet den på ettermiddagen? 25mg er jo en sterk dose.. Første dagen gikk det bra, men ikke i dag..

Vil så gjerne bli sobril fri..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327870-sobril-2-ganger-daglig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare spør du

Jeg har mye erfaring med sobril og seponering av den. Kan jeg spørre først hvor lenge du har gått på den(sånn ca)?

Har du gått på den lenge kan du ikke regne med å fungere veldig godt under en seponering, og den bør planlegges nøye i forhold til hvilke utfordringer hverdagen din gir. Min erfaring er at en bør seponere ved å ta dosen to ganger i døgnet. Det er det første. Noen foretrekker seigpining, andre ikke. Men du kan dele tablettene, og ta det litt roligere. Eventuelt få legen din til å skrive ut tabletter på 10 eller 15 mg. Apoteket har tablettdelere slik at du kan dele ganske nøyaktig disse bittesmå tablettene.

Har du gått på det lenge vil du få sterke reaksjoner ved å halvere dosen. Du kan prøve med en reduksjon på 10-15 mg og ellers dele det med lik dose morgen og kveld.

Å seponere sobril kan være tøft. Angstabstinens er fryktelig, men det går over, og du må gjennom dette. Du vil føle deg mye bedre etter endt seponering, men det kan sitte i opptil flere måneder om du har gått på det lenge. Det siste fakta valgte jeg å bruke til å gi meg håp. Når jeg syntes jeg fungerte dårlig uten sobril, tenkte jeg på at jeg ennå kunne bli bedre med tiden.

Gjest julian4e

Jeg har mye erfaring med sobril og seponering av den. Kan jeg spørre først hvor lenge du har gått på den(sånn ca)?

Har du gått på den lenge kan du ikke regne med å fungere veldig godt under en seponering, og den bør planlegges nøye i forhold til hvilke utfordringer hverdagen din gir. Min erfaring er at en bør seponere ved å ta dosen to ganger i døgnet. Det er det første. Noen foretrekker seigpining, andre ikke. Men du kan dele tablettene, og ta det litt roligere. Eventuelt få legen din til å skrive ut tabletter på 10 eller 15 mg. Apoteket har tablettdelere slik at du kan dele ganske nøyaktig disse bittesmå tablettene.

Har du gått på det lenge vil du få sterke reaksjoner ved å halvere dosen. Du kan prøve med en reduksjon på 10-15 mg og ellers dele det med lik dose morgen og kveld.

Å seponere sobril kan være tøft. Angstabstinens er fryktelig, men det går over, og du må gjennom dette. Du vil føle deg mye bedre etter endt seponering, men det kan sitte i opptil flere måneder om du har gått på det lenge. Det siste fakta valgte jeg å bruke til å gi meg håp. Når jeg syntes jeg fungerte dårlig uten sobril, tenkte jeg på at jeg ennå kunne bli bedre med tiden.

Takk for svar - bare spør du

Jeg har gått på sobril i 3 mnd. Skal halvere i morgen da:) Takk for tipset. Jeg vil slutte virkelig, så må tåle litt seigpining tror jeg.

Gjest benzor

Takk for svar - bare spør du

Jeg har gått på sobril i 3 mnd. Skal halvere i morgen da:) Takk for tipset. Jeg vil slutte virkelig, så må tåle litt seigpining tror jeg.

Hvis du har sterk angt som du beskriver , så trenger du noe beroligende. Noen får hjelp av ssri, mens andre må bruke sobril o,l. Det var vel på grunn av angst du begynte? - den angsten har ikke forsvunnet av å ta sobril i tre mnd. Den sitter der....

Det jeg opplevde da jeg sto fast på sobril over måneder var at dosen måtte opp. Ellers fikk jeg mere angst igjen.

Da ble jeg redd, fordi jeg vet jo de er vanedannende. Jeg bråsluttet, var oppe i en dose på 50 mg i døgnet og gikk rett ned på 0.

Jeg hadde en veldig sterk angst i ca 2 uker, gikk i bølger. Det ble gradvis bedre. Jeg har bestemt meg for at sobril og andre vanedannende preparater skal jeg nå kun ta i nødstilfeller. Skal ALDRI bli avhenging av dette igjen. Har du ikke et helvete med angst ifra før, så kan du ihvertfall få det av dette.

Det var nå min historie. Nå bruker jeg trilafon som hjelper meget bra for angsten og lidelsen min. AD, truxal i store mengden er noe jeg også ville velge å prøve før sobril ol.

Gjest julian4e

Hvis du har sterk angt som du beskriver , så trenger du noe beroligende. Noen får hjelp av ssri, mens andre må bruke sobril o,l. Det var vel på grunn av angst du begynte? - den angsten har ikke forsvunnet av å ta sobril i tre mnd. Den sitter der....

Benzor, jeg tar 40mg cipramil pr dag. Har gått på det over en måned, men den har ikke tatt angsten. Kan det være at sobrilen holder angsten intakt ?

Annonse

Gjest benzor

Benzor, jeg tar 40mg cipramil pr dag. Har gått på det over en måned, men den har ikke tatt angsten. Kan det være at sobrilen holder angsten intakt ?

Jeg - tror ikke det. Men ssri er kjent for å gi mye angst i starten.

Det er også helt individuellt hvordan man reagerer på disse medisinene. Jeg fikk veldig angst av ssri, også etter seponering og er nå helt avhengig av benzo preparater for å klare meg.

For meg så tar bezopreparater vekk angst - og ikke motsatt. Men vi er alle forskellige.

Mens andre kan få skikkelige løft på ssri, og bli angstfri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...