Gå til innhold

Mobbing på paradis hotel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

11

• tjohei

8

• PieLill

7

• hidi, the scorpion

7

Jeg har heller ikke sansen for Lene, men vi må ta i forbehold at dette er en boble dem lever i og alle sanser dobles til det 100..

Det er selvfølgelig oppsiktsvekkende at hun er psykologi student og tror mange har reagert på det.Men så er det mange i feile yrker. Lærer som ikke burde vært lærere og psykologer som ikke burde ha vært det.

Meida har stor makt og realety vet å spille på det dem finner, og har dem sett Lenes dominans så spiller dem videre ut der også selv om dem stoppet mobbingen. Lene skaper action og det skaper TV med store seer tall om vi liker det eller ikke.. Så er det intriger som selger.

Liker godt Margrethe, og Therese.

Og til neste uke blir det mer action med Lene og Mats, og jeg innrømmer glatt at jeg ser på det og er spent til uka..

Hele Paradis Hotel bygger på at det skal lønne seg å være drittsekk. Så skal seerne sitt å gremme seg eller godte seg.

Like greit å bruke tiden til noe annet enn slike program. Det er jo nettopp fordi det skaper reaksjoner, debatt og engasjement at de sender slik drittsekk-TV og femelsker drittsekkoppførselen.

Om bare mange nok slo av TV-en eller byttet til Animal Planet, ville man sluppet slikt på eteren.

mvh

Gjest Elextra

Hele Paradis Hotel bygger på at det skal lønne seg å være drittsekk. Så skal seerne sitt å gremme seg eller godte seg.

Like greit å bruke tiden til noe annet enn slike program. Det er jo nettopp fordi det skaper reaksjoner, debatt og engasjement at de sender slik drittsekk-TV og femelsker drittsekkoppførselen.

Om bare mange nok slo av TV-en eller byttet til Animal Planet, ville man sluppet slikt på eteren.

mvh

Du sier noe! :P

hidi, the scorpion

mvh

''Like greit å bruke tiden til noe annet enn slike program. Det er jo nettopp fordi det skaper reaksjoner, debatt og engasjement at de sender slik drittsekk-TV og femelsker drittsekkoppførselen.''

Er ikke debatt og engasjement av det gode da??? Har du barn i tenårene?

PH er et minisamfunn av hva som skjer rundt på norske ungdomsskoler. Gutta bryr seg om seg og sitt + sexy jenter og sexprat, mens jentene er opptatt av hvem de skal mislike eller like... Dette er ungdommens harde hverdag!

Mobbing er en stooor realitet for mange ungdommer, og det kan vel ikke bli for mange debatter om den saken! Ærlig talt.

''Like greit å bruke tiden til noe annet enn slike program. Det er jo nettopp fordi det skaper reaksjoner, debatt og engasjement at de sender slik drittsekk-TV og femelsker drittsekkoppførselen.''

PH er et minisamfunn av hva som skjer rundt på norske ungdomsskoler. Gutta bryr seg om seg og sitt + sexy jenter og sexprat, mens jentene er opptatt av hvem de skal mislike eller like... Dette er ungdommens harde hverdag!

Mobbing er en stooor realitet for mange ungdommer, og det kan vel ikke bli for mange debatter om den saken! Ærlig talt.

Jeg tror ikke det blir mindre mobbing av TV-søppel som fremelsker mobbing og mobbere. Samme hvor mye man hyler og bærer seg og utpeker psykopater. Det er jo drittsekkene som vinner til slutt fordi man tilpasser normene til de som gir f... i andre enn seg selv.

Det finnes også ungdommer og ungdomsmiljø som er langt sunnere og ikke minst hyggeligere.

De som ikke oppfører seg som halvskrullete, selvopptatte intrigemakere, men som mennesker man faktisk kan tenke seg å være i sammer rom med, får ikke være med i slike (un)realityserier. Slik drit er med på å normalisere og ufarliggjøre pill råtten oppførsel.

Da jeg en gang i et annet årtusen tok lappen ble jeg innprentet at; "Du kjører på det du ser på!" Det gjelder på mange andre områder av livet enn veibanen.

Søppel inn. ==> Søppel ut.

mvh

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg tror ikke det blir mindre mobbing av TV-søppel som fremelsker mobbing og mobbere. Samme hvor mye man hyler og bærer seg og utpeker psykopater. Det er jo drittsekkene som vinner til slutt fordi man tilpasser normene til de som gir f... i andre enn seg selv.

Det finnes også ungdommer og ungdomsmiljø som er langt sunnere og ikke minst hyggeligere.

De som ikke oppfører seg som halvskrullete, selvopptatte intrigemakere, men som mennesker man faktisk kan tenke seg å være i sammer rom med, får ikke være med i slike (un)realityserier. Slik drit er med på å normalisere og ufarliggjøre pill råtten oppførsel.

Da jeg en gang i et annet årtusen tok lappen ble jeg innprentet at; "Du kjører på det du ser på!" Det gjelder på mange andre områder av livet enn veibanen.

mvh

Mine foreldre sa: "Sover du med hunder får du lopper!"

Mine barn er 26,19 og 16 år, så jeg har noen års erfaring med tenåringer!

Jeg er sjokkert over paradis hotell, synes det er et ekkelt program, men blir samtidig fasinert av menneskelig oppførsel.... Ikke minst, ungdommer ser på disse reality-showene, derfor ser jeg òg, for å være en motvekt til det de ser. Særlig den yngste følger med, og da følger jeg med henne, så ikke skitten får stå uimotsagt!

Jeg hater mobbing! Og jeg synes det er forferdelig at det fremdeles finnes mennesker som ikke gjør _noe_ når noen blir mobbet. Det skremmer meg virkelig!!

Vel talt, hidi:-) Men det er skremmende å være vitne til disse ungdommene - og det er den eneste grunnen til at jeg har sett på det innimellom. Siden vi er på et psykiatriforum - så er det kanskje nærliggende å ta i bruk ord som "narsissisme"? Folk som poserer, manipulerer og nyter sitt eget speilbilde mest av alt.

hidi, the scorpion

Vel talt, hidi:-) Men det er skremmende å være vitne til disse ungdommene - og det er den eneste grunnen til at jeg har sett på det innimellom. Siden vi er på et psykiatriforum - så er det kanskje nærliggende å ta i bruk ord som "narsissisme"? Folk som poserer, manipulerer og nyter sitt eget speilbilde mest av alt.

Tror narsissisme er et for sterkt ord her...

De tror faktisk at de gjør det rette for fellesskapet! Fellesskap betyr solidaritet og lojalitet, sterke ord for en liten gruppe, "fellesskapsånden" tok over, dessverre:(

Vi har tidligere opplevd det med Lenin, Hitler, Stalin og Mao:(

Tror narsissisme er et for sterkt ord her...

De tror faktisk at de gjør det rette for fellesskapet! Fellesskap betyr solidaritet og lojalitet, sterke ord for en liten gruppe, "fellesskapsånden" tok over, dessverre:(

Vi har tidligere opplevd det med Lenin, Hitler, Stalin og Mao:(

Tror du virkelig det? Narsissisme er jo ikke så mye mer enn dette. Og du hører da vel at ord som "felleskapet" bare er ord de bruker- fordi det høres bra/fint ut, men som til 7. og sist handler om deres eget ve og vel?

Jeg er rett og slett litt sjokkert over det jeg ser og hører der inne på hotellet. Det er jo åpenlyst at Lenes hat overfor Margrethe skyldes det faktum at hun ikke umiddelbart fant veien til fanklubben hennes:-(

Enig med deg. Mobbing stanser ikke når man går ut barneskolen. Den fortsetter opp i voksenlivet. Det er mange som blir mobbet i arbeidslivet.

Det å være psykolog er jo ansett for å være et yrke som passer narsissister. Min x som er psykolog, sa det rett ut, og lo ofte når han nevnte det. Han satt hele dagen med mennesker med problemer som elsket han og dyrket han - og så på han som guden som kunne løse alle deres problemer....

Annonse

Det å være psykolog er jo ansett for å være et yrke som passer narsissister. Min x som er psykolog, sa det rett ut, og lo ofte når han nevnte det. Han satt hele dagen med mennesker med problemer som elsket han og dyrket han - og så på han som guden som kunne løse alle deres problemer....

Jeg trodde yrket handlet om å sette seg selv til side for å engasjere seg i andre mennesker, altså det motsatte.

Jeg trodde yrket handlet om å sette seg selv til side for å engasjere seg i andre mennesker, altså det motsatte.

Ikke alle psykologer er like - selvfølgelig. Det finnes selvfølgelig noen av det "rette slaget" også.

Han hjalp sine pasienter også - noen ganger, selvfølgelig, men mest av alt så hjalp han seg selv.

hidi, the scorpion

Tror du virkelig det? Narsissisme er jo ikke så mye mer enn dette. Og du hører da vel at ord som "felleskapet" bare er ord de bruker- fordi det høres bra/fint ut, men som til 7. og sist handler om deres eget ve og vel?

Jeg er rett og slett litt sjokkert over det jeg ser og hører der inne på hotellet. Det er jo åpenlyst at Lenes hat overfor Margrethe skyldes det faktum at hun ikke umiddelbart fant veien til fanklubben hennes:-(

''Narsissisme er jo ikke så mye mer enn dette.''

Der tar du feil, narsissisme, er mye verre enn det! Den går mye dypere og eier ikke gruppefølelse!

abw1365381229

Ikke alle psykologer er like - selvfølgelig. Det finnes selvfølgelig noen av det "rette slaget" også.

Han hjalp sine pasienter også - noen ganger, selvfølgelig, men mest av alt så hjalp han seg selv.

Ser for meg at slike psykologer kan være meget behjelpelige med å motivere eller takle angst/fobilidelser, men hva om en har en personlighetsforstyrrelse. Det må jo være potensielt ødeleggende?

Ser for meg at slike psykologer kan være meget behjelpelige med å motivere eller takle angst/fobilidelser, men hva om en har en personlighetsforstyrrelse. Det må jo være potensielt ødeleggende?

Han foraktet alle som led av angst/depresjon. Det var svake mennesker i hans øyne. Men han var den eneste som frivillig påtok seg vanskelige pesonlighetsforstyrrelser. For det var de pasientene han egentlig beundret/identifiserte seg med, og ville hjelpe.

abw1365381229

mvh

Enig. Slike programmer er jo bare med på å "forkule" slik oppførsel.

Kanskje noen med mer vett burde komme inn i siste episode og sette foten hardt nok ned til at både deltakere og tilskuere begynner å tenke seg om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...