Gå til innhold

Mobbing på paradis hotel

Anbefalte innlegg

Tror du virkelig det? Narsissisme er jo ikke så mye mer enn dette. Og du hører da vel at ord som "felleskapet" bare er ord de bruker- fordi det høres bra/fint ut, men som til 7. og sist handler om deres eget ve og vel?

Jeg er rett og slett litt sjokkert over det jeg ser og hører der inne på hotellet. Det er jo åpenlyst at Lenes hat overfor Margrethe skyldes det faktum at hun ikke umiddelbart fant veien til fanklubben hennes:-(

Jeg er enig med deg. I tillegg syns jeg det er en studie i hvor sterkt gruppepress virker, og hvordan en eller to dominende personer kan styre en hel gruppe.

Jeg synes dette er det mest sjokkerende jeg har sett av realityprogrammer.....

orket ikke å se enkelte episoder, rett og slett fordi jeg ble så opprørt,.. og det skal egentlig litt til :-)

Når man tillater mobbing og trakkasering for åpen scene har reality kanskje gått for langt?

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

11

• tjohei

8

• PieLill

7

• hidi, the scorpion

7

''Narsissisme er jo ikke så mye mer enn dette.''

Der tar du feil, narsissisme, er mye verre enn det! Den går mye dypere og eier ikke gruppefølelse!

Jeg vet veldig godt hva narsissisme er. Du må ikke blande ord og følelser. Alle kan bruke de rette ordene uten å mene så mye med dem. Og akkurat dette gjennomskuer jeg...Disse menneskene mener ikke så mye mer enn at de tenker på seg selv.

Jeg er enig med deg. I tillegg syns jeg det er en studie i hvor sterkt gruppepress virker, og hvordan en eller to dominende personer kan styre en hel gruppe.

orket ikke å se enkelte episoder, rett og slett fordi jeg ble så opprørt,.. og det skal egentlig litt til :-)

Når man tillater mobbing og trakkasering for åpen scene har reality kanskje gått for langt?

Det er ille å tillate det - men enda godt at de tok sterk avstand fra det. Iglesias gjorde faktisk inntrykk på meg - ved å faktisk se ut om som hun mente det hun sa:-)

abw1365381229

Han foraktet alle som led av angst/depresjon. Det var svake mennesker i hans øyne. Men han var den eneste som frivillig påtok seg vanskelige pesonlighetsforstyrrelser. For det var de pasientene han egentlig beundret/identifiserte seg med, og ville hjelpe.

Her kommer hodet mitt til kort, men det er egentlig litt interessant. Fragmentert og med uvisshet rundt diverse begrep, men:

Om en behandler skal kunne behandle en pf, forutsetter ikke det at behandler har "sunt ego" nok til å kunne speile, leve seg inn i, inneha en slags container-funksjon for pasienten, og samtidig være "u-egoistisk" nok til å kunne fortsette behandlingsprosessen også når pasienten viser bedring og skal løsrive seg? Utelukker ikke slike evner narsissisme per definisjon?

Det er nesten så jeg skjønner han litt, det kan ikke være bare bare å opprettholde ekte innlevelse i pasienter med lettere lidelser, når man har mye å gjøre med andre pasienter som har opplevd forbaska mye jævelskap, selv om man selvfølgelig både profesjonelt og medmenneskelig sett burde evne å omstille seg og respektere den enkelte pasient ut fra dens referanserammer og forutsetninger.

Her kommer hodet mitt til kort, men det er egentlig litt interessant. Fragmentert og med uvisshet rundt diverse begrep, men:

Om en behandler skal kunne behandle en pf, forutsetter ikke det at behandler har "sunt ego" nok til å kunne speile, leve seg inn i, inneha en slags container-funksjon for pasienten, og samtidig være "u-egoistisk" nok til å kunne fortsette behandlingsprosessen også når pasienten viser bedring og skal løsrive seg? Utelukker ikke slike evner narsissisme per definisjon?

Det er nesten så jeg skjønner han litt, det kan ikke være bare bare å opprettholde ekte innlevelse i pasienter med lettere lidelser, når man har mye å gjøre med andre pasienter som har opplevd forbaska mye jævelskap, selv om man selvfølgelig både profesjonelt og medmenneskelig sett burde evne å omstille seg og respektere den enkelte pasient ut fra dens referanserammer og forutsetninger.

Når det gjelder han, så gjaldt det kun "hjelp til selvhjelp". Du må gjerne forstå han - men han var ikke så veldig ok å havne overfor for den som led av angst/depresjon. Overfor disse pasientene kunne han være en djevel. og det var ikke så få av dem som løp gråtende ut av kontoret hans, og aldri kom tilbake.

abw1365381229

Når det gjelder han, så gjaldt det kun "hjelp til selvhjelp". Du må gjerne forstå han - men han var ikke så veldig ok å havne overfor for den som led av angst/depresjon. Overfor disse pasientene kunne han være en djevel. og det var ikke så få av dem som løp gråtende ut av kontoret hans, og aldri kom tilbake.

Det jeg lurer på er om det overhodet er mulig for en psykolog å drive "hjelp til selvhjelp" og samtidig evne å behandle kompliserte personlighetsforstyrrelser, eller om noen nødvendige komponenter suksessfull behandling da mangler.

Annonse

Han burde ikke være psykolog. Han blir nok avslørt en dag forhåpentligvis.

Det jeg ikke skjønner er at noen orker å sitte å se på slik søppel, særlig om man tar avstand fra innholdet.

mvh

Det jeg ikke skjønner er at noen orker å sitte å se på slik søppel, særlig om man tar avstand fra innholdet.

mvh

...det kan du godt si. Reality og søppeltv er nå en ting...med alle intriger og mer eller mindre manipulerte framstillinger av deltagerene.

En annen ting er å vise tv hvor én person er mobbet og trakassert av en hel gruppe. Jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke orket å se på det....

Annonse

hidi, the scorpion

Og desto mer skammelig å lage TV-serier der hele scoopet er å vinne ved å være mest mulig drittsekk. Produsentene ønsker mobbing fordi det tydeligvis av en eller annen abnorm grunn øker seertallene.

mvh

Jeg kan ikke annet enn å være fullstendig enig med deg! Jeg grøsser langt inn i sjelen av oppførsel , språkbruk og sexprat:((

hidi, the scorpion

Jeg vet veldig godt hva narsissisme er. Du må ikke blande ord og følelser. Alle kan bruke de rette ordene uten å mene så mye med dem. Og akkurat dette gjennomskuer jeg...Disse menneskene mener ikke så mye mer enn at de tenker på seg selv.

Nei, det er forsåvidt sant;)

Gjest psyk.student

Alle som tar psykologi årsenhet kan jo kalle seg psykologistudenter, så jeg tror ikke man skal ta det så alvorlig at hun skal bli psykolog (hvis ikke noen vet for sikkert at hun skal det da?).

Uansett, oppførselen hennes er et kapittel for seg. Men det igjen er grunnen til at jeg ser på "søppel-tv". Det er jo en studie i menneskets oppførsel under forskjellige forhold. Paradise Hotell er jo som Fluenes Herre. Se hvor mye makt Lene og Nanna hadde, selv om de oppfører seg som hespetre. Det kan ikke være gøy for dem å bli igjenkjent på gata nå... Og ikke minst, hva tenker venner og bekjente om dem nå?

Alle som tar psykologi årsenhet kan jo kalle seg psykologistudenter, så jeg tror ikke man skal ta det så alvorlig at hun skal bli psykolog (hvis ikke noen vet for sikkert at hun skal det da?).

Uansett, oppførselen hennes er et kapittel for seg. Men det igjen er grunnen til at jeg ser på "søppel-tv". Det er jo en studie i menneskets oppførsel under forskjellige forhold. Paradise Hotell er jo som Fluenes Herre. Se hvor mye makt Lene og Nanna hadde, selv om de oppfører seg som hespetre. Det kan ikke være gøy for dem å bli igjenkjent på gata nå... Og ikke minst, hva tenker venner og bekjente om dem nå?

Det er også grunnen til at jeg ser på PH innimellom. Det er en studie verdt når det gjelder menneskesinnet. Men særlig underholdendende synes jeg ikke at det er.

Og desto mer skammelig å lage TV-serier der hele scoopet er å vinne ved å være mest mulig drittsekk. Produsentene ønsker mobbing fordi det tydeligvis av en eller annen abnorm grunn øker seertallene.

mvh

De ønsker ikke mobbing. Det har de jo sagt tydelig ifra om. Men dette reperesenterer bare det som er utenfor PH også, f.eks. på arbeidsplasser, at penger betyr mer enn moral.

...det kan du godt si. Reality og søppeltv er nå en ting...med alle intriger og mer eller mindre manipulerte framstillinger av deltagerene.

En annen ting er å vise tv hvor én person er mobbet og trakassert av en hel gruppe. Jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke orket å se på det....

Det er klart at det ikke er noe hyggelig, men Margrethe viser seg jo å være sterk og gir ikke inntrykk av at hun er redd for Lene. Hvis hun hadde vist tegn til angst, hadde det vært en annen ting. Da hadde jeg følt at jeg var vitne til tortur, men hun ønsker ikke å trekker seg ut av PH og det viser at hun er sterk og tåler det som er der inne. Jeg for min del, ville trukket meg. Jeg ville ikke utsatt meg for det miljøet der inne for jeg vet det ville knukket meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...