Gjest wunders1976 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hei jeg har hatt ryggplager siden 1998 og er idag 33 året.Etter,CT og røntgen er det nå konstatert Jeg har slitasjeskade i nedre del av kosrsyggen på venstre siden. Ingen operasjon vil bli gjort,og de mener jeg må kunne klare meg ed hjelp av fysioterapt.Jeg har prøved både kiroprakror og fysioretapeut uten noe særlig hell tidligere.Jeg har prøvd så å si det meste.av det.DEt eneste som hjalp meg var oxynorm og oxycontin.Aporex tar dessverre bare "toppen" av det.Men jeg får nå Zopiklon sovetabletter som jeg tar før jeg legger meg.Det rare er jo at det òg er veldig vanedannende på samme måte som oxynorm,oxycontin og aporex.Men der er det ingen betenkeligheter med å skrive ut det.Jeg har alltid hatt en tung job med maskiner og vedlikehold+ jobb nr som er røykdykker i brannvesenet.Men hva skal jeg gjøre når jeg ikke får de smertestillende som virkelig hjelper meg?Legen er jo livredd for at jeg skal bli "avhengig" av det.Har gått på ca 1-2 tablett på 10 eller 20 mg hver kveld i 5 mnd nå.Føler ingen trang til å "måtte" ha det som rus,men når det hjelper mot smertene mine så er tilværelsen plutselig en annen og jeg kan fungere.Har prøvd å kombinere aporex med muskelavslappende vival.Det gikk helt fint og var heller ikke susen i hodet.Fikk bare roen og mestret dagene.Jeg var 100% sykemeldt,men valdte å gå ned i 50% av fri vilje for jeg trives så utrolig godt på jobb.og nå har jeg fårr meg en kontorjobb med eget kontor og driver med litt økonomi.MEN hva skal jeg gjøre ang.legen min og smertestillende tabletter som gjør dagene lettere,men som òg er vanedannende slik som zopiklon sovemedisin som de skriver ut uten å blunke.Blir ikke klok på dette her.Ps dette er nok arvelig for alle andre i familien min til tider ryggplager.Min mor har nettopp brukket ryggen for andre gang,men hun er 70 da og ikke 33.Dette er veldig fortvilende for meg. Mvh: Thomas.Skal som sagt inn legges på medisins og rehab.senter i 14 dager så får vi se hvordan det går,men dagene er til tider et smertehelvete og da hadde det vært greit å ha noe liggende i tilfelle.Voltaren er ivertfall det største tullet jeg noen gang har brukt og hadde NULL effekt på meg,på samme måte som paralgin forte dessverre. OJ ble et langt brev det her sorry:). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327923-ryggplager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg synes at det bør gjøres ytterligere tiltak for å lage spesialtilpasset treningsprogram. Å få "passiv" behandling; enten massasje eller bli "knukket" hjelper svært lite. Du må ha trening som styrker opp de dype, stabiliserende muskler i korsryggen. Dette er det ikke alle fysioterapeuter som behersker. Det bør også forsøkes flere medisin-kombinasjoner. Høydose Voltaren og paracet hjelper de fleste. A- og B-preparater skal ikke brukes til langvarige smerter. Kanskje bør et medikament som heterLyrica forsøkes; det virker godt på smerter der selve nervene er i klem. Synes også du bør henvises til en smertemedisinsk poliklinikk, der kan det vurderes om nerveblokkade ( bedøvelse av selve nerverøttene vha en injeksjon) bør forsøkes. Dersom ingen av disse tiltakene har effekt, bør det påny vurderes om det bør gjøres en avstivende operasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327923-ryggplager/#findComment-2739515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wunders1976 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg synes at det bør gjøres ytterligere tiltak for å lage spesialtilpasset treningsprogram. Å få "passiv" behandling; enten massasje eller bli "knukket" hjelper svært lite. Du må ha trening som styrker opp de dype, stabiliserende muskler i korsryggen. Dette er det ikke alle fysioterapeuter som behersker. Det bør også forsøkes flere medisin-kombinasjoner. Høydose Voltaren og paracet hjelper de fleste. A- og B-preparater skal ikke brukes til langvarige smerter. Kanskje bør et medikament som heterLyrica forsøkes; det virker godt på smerter der selve nervene er i klem. Synes også du bør henvises til en smertemedisinsk poliklinikk, der kan det vurderes om nerveblokkade ( bedøvelse av selve nerverøttene vha en injeksjon) bør forsøkes. Dersom ingen av disse tiltakene har effekt, bør det påny vurderes om det bør gjøres en avstivende operasjon. Hei og takk for raskt svar. jeg får prøve å stille spørsmålet på nytt da jeg ikke ble så veldig klok. Jeg prøvde voltaren 50 mg 3 ganger pr.dag og paracet,men det var fullstendig uten noe effekt.Det gjalt også pinex-Forte,Paralgin-forte(som magen min ikke tåler),Dette ga jeg i tillegg om beskjed om når jeg var innlagt på sykehuset og da fikk jeg ketorax intravenøst de 4 dagene jeg var innlagt der. Ved hjemkomst fikk jeg først noe som engang het CONFORTID(nå Indocid),men magen streika totalt etter det.På samme måte som det gjorde med en annen type jeg fikk som heter Diclofenac 50 mg.To av mine søsken bruker Lyrica i tillegg til vival og aporex.(Ikke samtidig selvfølgelig,men ved behov). Jeg skal jo som sagt innlegges på medisin og fysikalsk rehab i 11 dager,men er litt engstelig for at jeg ikke er 100% frisk når jeg er ferdig der.Overlegen på sykehuset sa at man da måtte vurdere å uføretrygde meg.I en alder av 33 år???????Har ikke mye lyst til det nei.Men det er ikke mye tvil om at det må skje noen forandringer her rimelig raskt.Blir jo sliten av å gå sånn i lengden.Men som sagt,takk for et raskt svar,så får vi se og høre hva fastlegen min sier etter hvert. Mvh: Thomas. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327923-ryggplager/#findComment-2739678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.