Gå til innhold

Kan man arbeide seg ut av angsten?

Anbefalte innlegg

Gjest julian4e

Jeg går på sobril, men vil slutte. Jeg ligger mye i ro pga av angsten, men lurer på om angsten blir sterkere bare av å være apatisk og redd. Hva med å tvinge seg til feks vasking av hus, jogging, og eller aktivitet man må røre på seg. Jeg har da i tillegg samtaler hos min psykolog.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327924-kan-man-arbeide-seg-ut-av-angsten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest julian4e

Veldig bra om du får det til! Psykologen din vil også synes det er bra, dersom det ikke er en freudiansk psykolog som vil du skal kjenne på angsten og finne ut hva den betyr :-)

Jeg vet hva angsten min er, så lettere å jobbe med den. Har opplevd store traumer som er kommer fram på overflaten. De tar nesten livet av meg i redsel, men jeg nekter å la meg bli tatt livet av. Jeg vil prøve i morgen den dag å tvinge meg til rydding utafor huset, og en joggetur.

Jeg VIL blir bra:) Jeg er sliten av å ha angst, og det er bare jeg som kan ta i et tank. Psykologgene gir oss bare verktøyene, men vi må selv gjøre det tyngste løftet.

Gjest xbellax

Det er fantastisk om du klarer noe av dette. Angsten vokser når du holder deg i ro, i blant kan angsten være så lammende at du ikke klarer noe av dette -det er helt ok, men ikke bli liggende hver eneste dag. Ta tak i hverdagslige syssler, og ikke minst, fysisk aktivitet. Fysisk aktivitet forebygger og reduserer angst (endorfiner, kroppens eget lykkerus). Ikke gap over for mye med en gang, sett små små, ørsmå mål.

Gjest julian4e

Det er fantastisk om du klarer noe av dette. Angsten vokser når du holder deg i ro, i blant kan angsten være så lammende at du ikke klarer noe av dette -det er helt ok, men ikke bli liggende hver eneste dag. Ta tak i hverdagslige syssler, og ikke minst, fysisk aktivitet. Fysisk aktivitet forebygger og reduserer angst (endorfiner, kroppens eget lykkerus). Ikke gap over for mye med en gang, sett små små, ørsmå mål.

Skal prøve det ut i morgen, og kommer med tilbakemelding:)

Jeg vet at Mien her inne trener, så om du leser dette så hvor mye hjelper det deg?

Aktivitet er det eneste som funker på angsten min. Blir jeg sittende/liggende i ro (det er jo det jeg egentlig ønsker), blir angsten bare verre. Klarer jeg å aktivisere meg selv, er jeg nødt til å pense tankene inn på noe annet - dermed får jeg det i alle fall litt bedre der og da :)

Annonse

Jeg vet hva angsten min er, så lettere å jobbe med den. Har opplevd store traumer som er kommer fram på overflaten. De tar nesten livet av meg i redsel, men jeg nekter å la meg bli tatt livet av. Jeg vil prøve i morgen den dag å tvinge meg til rydding utafor huset, og en joggetur.

Jeg VIL blir bra:) Jeg er sliten av å ha angst, og det er bare jeg som kan ta i et tank. Psykologgene gir oss bare verktøyene, men vi må selv gjøre det tyngste løftet.

Kjempegod innstilling du har der ; )

Stå på for dette klarer du!

Kjempegod innstilling du har der ; )

Stå på for dette klarer du!

Jeg har arbeidet meg ut av angst og depresjon.

Jeg gjorde en ting hver dag i huset utenom å lage mat til de faste tidene på dagen.

Den ene tingen har jeg fortsatt med. Fordi da får det aldri tid til å hope seg opp i huset med gjøremål. Jeg tar den tingen som ser aller verst ut.

Eller er mest presserende. Jeg må gjøre en ting.

Nå skal jeg vanne blomster.

Jeg må/måtte også enten gå eller trimme litt hver dag etter det jeg hadde lyst til å gjøre den dagen.

Ellers er det viktig å prøve å skyve angsten vekk. Pust dypt.

Jeg startet med yoga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...