Gå til innhold

NHD:14 år og tukler med mindre barn, igjen.

Anbefalte innlegg

Gjest redd bekymret

Nå er det på'n igjen. Skrev inlegg her for noen uker siden om min sønn som ble anmeldt for å ha tuklet med et lite barn.

Nå har han gjort det igjen med 3 barn samtidig!

Han har liksom spilt klespoker med dem og en etter en hadde de kledd av seg alle klær. Han selv hadde også kledd av seg.

Dette skjedde hjemme hos oss i dag da sønnen min var hjemme alene.

Jeg lurer rett og slett på om jeg er nødt til å "gjete" han?

Har jeg lov til å la han være alene sånn at han kan forgripe seg på de små?

Hva med etter skoletid? for da er han hjemme alene i 2,5 timer.

Han nekter på at dette er sant selv om et av barna sier det. Han reagerer med sinne og sier han skal slå ihjel han som sladret.

Barna det nå er snakk om er 7 og 9 år, det forrige barnet var 5.

Alle sammen er gutter.

sønnen min sa til meg i dag at kanskje han også skulle hoppe framfor toget som en annen ungdom (vi kjenner han ikke)gjorde for ikke lenge siden.

I politiavhør sa han nei på alle punkter og de gjør ikke mer med saken.

Det hjelper ikke at jeg har sagt at han ikke får lov å være sammen med små barn, han tar dem med hjem likevel når vi er borte.

Han har store sosiale problemer,adhd og nesten asberger.(ikke diagnosen asberger)

Hjelp hva gjør vi?

Er ikke dette nok for å få sønnen innlagt hos bup?

Fortsetter under...

Huff. Jeg synes synd på dere. Må være en fortvilt og vanskelig situasjon å være i. Jeg ville ha bedt om en sykemelding eller permisjon fra jobb. (Nå sklir vel tråden over i hvor riktig det er med sykmelding når man egentlig ikke er syk selv, men jeg tar sjangsen)

Vær der for han hele tiden etter skoletid. Gjet han som du sier. Han er helt tydelig seksuelt frustrert. Kunne han hatt nytte av hjelp fra en sexolog?

Han har jo også selvmordstanker. Og burde etter min mening vært innlagt på psyk. sykehus. Både for å få hjelp med selvmordstankene og sin seksuelle frustrasjon.

Problemene hans er alvorlige og sammensatte. Han burde ikke være deres ansvar lenger.

Jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å ønske dere lykke til.

Du burde absoulutt kontakte bup for å få hjelp.

Sønnen din trenger mer kompetanse og veiledning, og dere trenger hjelp til å få vite hvordan dere skal takle dette.

Bedre å gripe inn nå, i starten av problemet, enn at det skal utvikle seg videre.

Håper det går bra med dere, og ønsker dere lykke til.

Gjest redd bekymret

Du burde absoulutt kontakte bup for å få hjelp.

Sønnen din trenger mer kompetanse og veiledning, og dere trenger hjelp til å få vite hvordan dere skal takle dette.

Bedre å gripe inn nå, i starten av problemet, enn at det skal utvikle seg videre.

Håper det går bra med dere, og ønsker dere lykke til.

Nå har det seg sånn at etter politiavhør av barn, sender politiet melding til barnevernet.

Vi har fått brev fra barnevernet når vi var på ferie og møtte derfor ikke til time med dem. Jeg har ringt dem å sagt fra at vi var borte, men venter fortsatt på nytt brev fra dem.

bup ble også kontaktet da legen henviste han dit. Brev er kommet fra dem om at de stiller seg på vent til vi har vært hos barnevernet.

Jeg trodde kanskje det å være i avhør og sitte ansikt til ansikt med politiet var preventivt for videre seksuell omgang med små barn, men nei da han fortsetter...

Er jo kjemperedd for å få flere foreldre på nakken, den forrige episoden skjedde med et barn langt vekk fra oss, men nå ble det nabobarn og en slektning, det gjør det enda vanskeligere selv om foreldrene til det ene barnet bare vet det ennå, altså vår slekt.

Jeg velger å holde stille om det til naboene ennnå for jeg er sikker på at da vet hele byen vår det om noen få uker.

Det kommer til å bli et reint helv....

Gjest sjøstjerna

Nå har det seg sånn at etter politiavhør av barn, sender politiet melding til barnevernet.

Vi har fått brev fra barnevernet når vi var på ferie og møtte derfor ikke til time med dem. Jeg har ringt dem å sagt fra at vi var borte, men venter fortsatt på nytt brev fra dem.

bup ble også kontaktet da legen henviste han dit. Brev er kommet fra dem om at de stiller seg på vent til vi har vært hos barnevernet.

Jeg trodde kanskje det å være i avhør og sitte ansikt til ansikt med politiet var preventivt for videre seksuell omgang med små barn, men nei da han fortsetter...

Er jo kjemperedd for å få flere foreldre på nakken, den forrige episoden skjedde med et barn langt vekk fra oss, men nå ble det nabobarn og en slektning, det gjør det enda vanskeligere selv om foreldrene til det ene barnet bare vet det ennå, altså vår slekt.

Jeg velger å holde stille om det til naboene ennnå for jeg er sikker på at da vet hele byen vår det om noen få uker.

Dere trenger ikke vente på brev fra hverken den ene eller den andre. Dvs ikke "vær flink å vente pent på tur". Stå på - for å få hjelp til gutten deres. Byrokratiet somler!!

Ta kontakt (telefon eller møt opp) med BUP og barnevern for å forklare situasjonen. Stå på. Vær trygg- dette hjelper og dere får time tidligere enn om dere bare venter på brev.

Jeg hadde ringt barnevern og bup på mandag. Det er alltid folk som har ansvar for å forholde seg til henvendelser av akutt karakter, og dette er akutt etter min oppfatning. Det er viktig å få sortert hva som er hva her, fordi hans atferd vekker så sterke følelser til alle involverte er det nødvendig at dere alle får hjelp snarest.

Annonse

Jeg håper og tror de vil se på det som akutt, dersom du forteller at det har skjedd igjen.

Dere foreldre trenger også fagpersoner som er eksperter på dette, i forhold til hvordan dette skal takles. Det høres tøfft ut for dere, dette.

Jeg er enig i det som frosken og sjøstjerna sier. Ring og ta kontakt.

Lykke til.

Gjest min sterke mening

"Jeg velger å holde stille om det til naboene ennnå for jeg er sikker på at da vet hele byen vår det om noen få uker. Det kommer til å bli et reint helv...."

Hvis du mener dette er overgrep hvor barna trenger hjelp har du plikt til å snakke med foreldrene til barna som blir utsatt for dette, selv om det kommer ut på byen og barnet ditt ikke kan skjermes. De må få hjelpe sitt barn nemlig.

Hvis det senere hadde kommet ut at dere har visst at barnet mitt, til eksempel, trengte hjelp pga overgrep gjort av deres sønn, og latt være å si noe, hadde det blitt månelyst fra min side.

Gjest redd bekymret

"Jeg velger å holde stille om det til naboene ennnå for jeg er sikker på at da vet hele byen vår det om noen få uker. Det kommer til å bli et reint helv...."

Hvis du mener dette er overgrep hvor barna trenger hjelp har du plikt til å snakke med foreldrene til barna som blir utsatt for dette, selv om det kommer ut på byen og barnet ditt ikke kan skjermes. De må få hjelpe sitt barn nemlig.

Hvis det senere hadde kommet ut at dere har visst at barnet mitt, til eksempel, trengte hjelp pga overgrep gjort av deres sønn, og latt være å si noe, hadde det blitt månelyst fra min side.

Skjønner din mening om saken.

Det som skjedde denne gangen er avkledning. Selv om det også kan være bekymringsfullt så er det ikke så ille at vi trenger å gjøre at vår sønn ikke "kan" leve lengre.

Vi prøver så godt vi kan nå å skjerme han fra mindre barn, noe som vil si at det kommer til å gå ut over jobben min.

Vi jobber knallhardt med dette bare at vi trenger hjelp.

Den hjelpen må vi visst slåss om for å få.

Vi kommer ikke til å si det til disse foreldrene nå at barna deres har vært med å kle av seg.

Egentlig ikke så uvanlig at barna kler av seg, men det er ikke vanlig at de skal kle av seg foran en 14 åring.

Det er en mistenkelig seksuell lyst vår sønn har som vi må gjøre noe med så den ikke får utvikle seg.

Prøv å sett deg i vårt ståsted, ville du ha gått ut i nabolaget ditt

foran klassekamerater til ditt barn og sagt at din sønn er en "pedo" Det er denne betegnelsen han kommer til å få fra ungdommen i gata nemmelig.

Skjønner din mening om saken.

Det som skjedde denne gangen er avkledning. Selv om det også kan være bekymringsfullt så er det ikke så ille at vi trenger å gjøre at vår sønn ikke "kan" leve lengre.

Vi prøver så godt vi kan nå å skjerme han fra mindre barn, noe som vil si at det kommer til å gå ut over jobben min.

Vi jobber knallhardt med dette bare at vi trenger hjelp.

Den hjelpen må vi visst slåss om for å få.

Vi kommer ikke til å si det til disse foreldrene nå at barna deres har vært med å kle av seg.

Egentlig ikke så uvanlig at barna kler av seg, men det er ikke vanlig at de skal kle av seg foran en 14 åring.

Det er en mistenkelig seksuell lyst vår sønn har som vi må gjøre noe med så den ikke får utvikle seg.

Prøv å sett deg i vårt ståsted, ville du ha gått ut i nabolaget ditt

foran klassekamerater til ditt barn og sagt at din sønn er en "pedo" Det er denne betegnelsen han kommer til å få fra ungdommen i gata nemmelig.

Men tror du virkelig at unger på 7 og 9 år ikke forteller hjemme hva som har skjedd??? Hadde mine fortalt at en 14-åring hadde bedt dem kle av seg så hadde foreldrene hatt meg på tråden ganske fort etter at jeg hadde snakket litt mer med mine egne barn først.

Gjest redd bekymret

Jeg håper og tror de vil se på det som akutt, dersom du forteller at det har skjedd igjen.

Dere foreldre trenger også fagpersoner som er eksperter på dette, i forhold til hvordan dette skal takles. Det høres tøfft ut for dere, dette.

Jeg er enig i det som frosken og sjøstjerna sier. Ring og ta kontakt.

Lykke til.

Ja det er knalltøft. Nå er han 14 år og burde klare seg alene om vi tar oss en liten tur på noen timer og v koser oss med litt frihet uten barn.

Det ser ut til at det ikke skal gå denne veien her.

Skal ta kontakt i morgen med barnevernet da bup skriver i brevet sitt at de avventer til vi har vært hos barnevernet.

Annonse

Gjest redd bekymret

Men tror du virkelig at unger på 7 og 9 år ikke forteller hjemme hva som har skjedd??? Hadde mine fortalt at en 14-åring hadde bedt dem kle av seg så hadde foreldrene hatt meg på tråden ganske fort etter at jeg hadde snakket litt mer med mine egne barn først.

Vi har faktisk ikke hørt en lyd fra dem.

Gjest zanadia

Jeg ble "utsatt" for en gjeng med eldre gutter som brukte meg som læreobjekt og til å studere "kvinnens anatomi." Sa aldri noe hjemme om dette nei. Visst instinktivt at dette kom det til å bli bråk av. Jeg skammet meg også for mye til at jeg ville noe skulle vite dette.

Det var liksom nok at den guttegjengen hadde sett meg naken og gjort forskjellige ting med meg om ikke "alle" andre skulle vite det også.

Vi har faktisk ikke hørt en lyd fra dem.

Om dere er heldige så bryr ikke barna seg mer om det, men det kan jo hende de er så skamfulle over det som skjedde at de ikke tør si noe hjemme.

For dere og gutten deres sin skyld håper jeg dere får skikkelig hjelp for dette er jo uholdbart for alle parter. *Klem*

Ja det er knalltøft. Nå er han 14 år og burde klare seg alene om vi tar oss en liten tur på noen timer og v koser oss med litt frihet uten barn.

Det ser ut til at det ikke skal gå denne veien her.

Skal ta kontakt i morgen med barnevernet da bup skriver i brevet sitt at de avventer til vi har vært hos barnevernet.

Hei:-)

Den nye episoden gir dere grunnlag for også øyeblikkelig å ta kontakt med bup. Nye opplysninger bør medføre at bup ser nødvendigheten av å foreta en rask vurdering.

Lykke til:-)

''Men tror du virkelig at unger på 7 og 9 år ikke forteller hjemme hva som har skjedd??? Hadde mine fortalt at en 14-åring hadde bedt dem kle av seg så hadde foreldrene hatt meg på tråden ganske fort etter at jeg hadde snakket litt mer med mine egne barn først.''

Har du fortalt dine foreldre absolutt alt som du tror/forventer dine barn ville fortalt om? Det er jo ikke noe ukjent fenomen at barn ikke forteller "alt" - kanskje også fordi de tror at de heller vil få kjeft for det de har gjort enn å få hjelp.

Re klespoker: Jeg husker at da jeg var kanskje 9-10-11 år spilte jeg og min ett år eldre søster én gang klespoker med en nabogutt, initiert av denne gutten. Han var riktignok bare hhv 3 og 2 år eldre enn oss, og seansen hadde ikke noe preg av "pedo" (ingen tok av seg trusa - det ble regnes som "naken nok"), og var mer sånn "fnis og knis" som unger _kan_ finne på å gjøre (jeg sier ikke dermed at den situasjonen trådstarter beskriver er i denne "kategorien").

Jeg fortalte ikke dette hjemme, og det tror jeg ikke søsteren min har gjort heller.

Gjest Villniss

''Men tror du virkelig at unger på 7 og 9 år ikke forteller hjemme hva som har skjedd??? Hadde mine fortalt at en 14-åring hadde bedt dem kle av seg så hadde foreldrene hatt meg på tråden ganske fort etter at jeg hadde snakket litt mer med mine egne barn først.''

Har du fortalt dine foreldre absolutt alt som du tror/forventer dine barn ville fortalt om? Det er jo ikke noe ukjent fenomen at barn ikke forteller "alt" - kanskje også fordi de tror at de heller vil få kjeft for det de har gjort enn å få hjelp.

Re klespoker: Jeg husker at da jeg var kanskje 9-10-11 år spilte jeg og min ett år eldre søster én gang klespoker med en nabogutt, initiert av denne gutten. Han var riktignok bare hhv 3 og 2 år eldre enn oss, og seansen hadde ikke noe preg av "pedo" (ingen tok av seg trusa - det ble regnes som "naken nok"), og var mer sånn "fnis og knis" som unger _kan_ finne på å gjøre (jeg sier ikke dermed at den situasjonen trådstarter beskriver er i denne "kategorien").

Jeg fortalte ikke dette hjemme, og det tror jeg ikke søsteren min har gjort heller.

Ja, det er mye man ikke forteller hjemme. Jeg og ei klassevenninne lekte "doktor" hvor vi kledde oss nakne og undersøkte hverandre. Ikke noe seksuelt i det, men fortalte det ikke hjemme. Visste vel instinktivt at "dette er noe en ikke forteller". Vi var 7-8 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...