Gå til innhold

Bulimi - trenger tips og råd!

Anbefalte innlegg

Gjest bulimikeren
Skrevet

Jeg har slitt med bulimi i mange år og nå skal jeg prøve å slutte å overspise og kaste opp. Men jeg trenger tips og råd!

Jeg har prøvd å slutte mange ganger før, men faller for fristelsen hver gang... Det er virkelig som å være alkoholiker/narkoman. Der og da virker det som det eneste fornuftige...

Derfor trenger jeg noen råd om hvordan jeg kan klare å slutte... Noen kloke dolere som kan gi meg noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest slikharjegtakletdet
Skrevet

Jeg startet med å ikke overspise end dag. Det inkluderte å ikke ha "overspisingsmat" i huset. Jeg klarte det faktisk. Å gjorde det samme hver dag. De første ukene var et helvete og hadde konstant lyst til å spise. Men skrev i dagboka og forsøkte å håndtere det på et vis. Men det gode er altså at det overspisings suget gikk delvis vekk etterhvert. Jeg bestemt meg at mandag-fredag skulle jeg være "flink". Jeg trodde jeg aldri skulle takle det ihvertfall. For det suget å overspise var så sterkt og var der hele tida. Men så gikk det over og ble mye mer svekket ettterhvert.

Gjest surikatt
Skrevet

Jeg startet med å ikke overspise end dag. Det inkluderte å ikke ha "overspisingsmat" i huset. Jeg klarte det faktisk. Å gjorde det samme hver dag. De første ukene var et helvete og hadde konstant lyst til å spise. Men skrev i dagboka og forsøkte å håndtere det på et vis. Men det gode er altså at det overspisings suget gikk delvis vekk etterhvert. Jeg bestemt meg at mandag-fredag skulle jeg være "flink". Jeg trodde jeg aldri skulle takle det ihvertfall. For det suget å overspise var så sterkt og var der hele tida. Men så gikk det over og ble mye mer svekket ettterhvert.

Her er noen tips som har hjulpet meg:

Ikke ha den maten du pleier å overspise på i huset

Etabler faste måltider, frokost er viktig

Vær aktiv og gjør noe du opplever som positivt.

Prøv og registrer hvilke situasjoner du pleier å overspise og kaste opp av. Kan du gjøre noe med dette? Kanskje prøve å unngå de verste situasjonene og ha alternativer?

Når du får lyst til å overspise eller kaste opp prøv og utsett det først i 5 minutter. Har du fremdeles trang til å gjøre det da? Etter hvert øker du tiden(med 5 min. av gangen) Du vil etter hvert se at du ikke ha behov for å gjøre det. Dette tar tid, men har vært uttrolig effektivt for meg.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...