Gjest bulimikeren Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Jeg har slitt med bulimi i mange år og nå skal jeg prøve å slutte å overspise og kaste opp. Men jeg trenger tips og råd! Jeg har prøvd å slutte mange ganger før, men faller for fristelsen hver gang... Det er virkelig som å være alkoholiker/narkoman. Der og da virker det som det eneste fornuftige... Derfor trenger jeg noen råd om hvordan jeg kan klare å slutte... Noen kloke dolere som kan gi meg noen råd? 0 Siter
Gjest slikharjegtakletdet Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Jeg startet med å ikke overspise end dag. Det inkluderte å ikke ha "overspisingsmat" i huset. Jeg klarte det faktisk. Å gjorde det samme hver dag. De første ukene var et helvete og hadde konstant lyst til å spise. Men skrev i dagboka og forsøkte å håndtere det på et vis. Men det gode er altså at det overspisings suget gikk delvis vekk etterhvert. Jeg bestemt meg at mandag-fredag skulle jeg være "flink". Jeg trodde jeg aldri skulle takle det ihvertfall. For det suget å overspise var så sterkt og var der hele tida. Men så gikk det over og ble mye mer svekket ettterhvert. 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 Jeg startet med å ikke overspise end dag. Det inkluderte å ikke ha "overspisingsmat" i huset. Jeg klarte det faktisk. Å gjorde det samme hver dag. De første ukene var et helvete og hadde konstant lyst til å spise. Men skrev i dagboka og forsøkte å håndtere det på et vis. Men det gode er altså at det overspisings suget gikk delvis vekk etterhvert. Jeg bestemt meg at mandag-fredag skulle jeg være "flink". Jeg trodde jeg aldri skulle takle det ihvertfall. For det suget å overspise var så sterkt og var der hele tida. Men så gikk det over og ble mye mer svekket ettterhvert. Her er noen tips som har hjulpet meg: Ikke ha den maten du pleier å overspise på i huset Etabler faste måltider, frokost er viktig Vær aktiv og gjør noe du opplever som positivt. Prøv og registrer hvilke situasjoner du pleier å overspise og kaste opp av. Kan du gjøre noe med dette? Kanskje prøve å unngå de verste situasjonene og ha alternativer? Når du får lyst til å overspise eller kaste opp prøv og utsett det først i 5 minutter. Har du fremdeles trang til å gjøre det da? Etter hvert øker du tiden(med 5 min. av gangen) Du vil etter hvert se at du ikke ha behov for å gjøre det. Dette tar tid, men har vært uttrolig effektivt for meg. Lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.