Gå til innhold

Han bare flytter inn igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Hei! Dere kjenner historien min og om min syke mann som jeg nå er separert fra. Han er heldigvis mye bedre nå, i full jobb og ser ut til å fungere bra. Men nå har jeg vært bortreist pga jobb noen dager, og han har bodd her hos oss. Jeg er jo hjemme igjen nä, men han blir bare boende her. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for han er vanskelig å kommunisere med. På lengre sikt har jeg kommet frem til at jeg må kjøpe meg en leilighet som er bare min. Men på kort sikt?

Jeg tror han tar medisiner, men tror ikke han går til noen form for terapi. Dette bekymrer meg også. Han har jo vært veldig alvorlig syk, og jeg føler at oppfølgingen er minimal.

Hvis jeg kjøper meg leilighet må han jo overta huslånet og kjøpe meg ut. Hva om han nekter dette? Han forsøker å holde på meg for enhver pris, selv om jeg sier at jeg vil ut av ekteskapet! Dette er veldig vanskelig, hva råder dere meg til å gjøre...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du må være mere konsekvent. Hvorfor bor han i huset ditt nå da? Du ønsker jo ikke å bo sammen med han lengre? Om han ikke flytter ut med en gang, så må du flytte. Dette må skje NÅ!! Gir du han lillefingeren, ser det ut til at han griper hele deg. Du MÅ være helt bestemt om dette skal gå. Da hjelper det ikke med koseprat, men du må handle!!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Da har du ikke annet valg enn å ordne deg med en advokat som kan hjelpe deg med delingen.

Frem til det skjer føler han vel at han har like stor rett til å bo der som deg.

Det er ikke sikkert hans mor gidder å ha han boende der i all evighet og det kan man ikke forvente heller. Han er voksen og hun har ikke ansvar for han.

Enten må du kjøpe ut han slik at han kan få kjøpt seg noe annet, eller han må kjøpe ut deg. Det ser ut til at du trenger advokat til dette.

Skrevet

Flytt ut! Ta kontakt med banken i morra og be om råd og hjelp der. Hele lånet må jo overføres på ham og selvfølgelig er det best om du får de pengene du har krav på, men er ikke hovedpoenget nå for deg å komme deg ut? Leie en leilighet for deg og ungene?

Gjest advokathjelp
Skrevet

Tror nok du må være mere konsekvent. Hvorfor bor han i huset ditt nå da? Du ønsker jo ikke å bo sammen med han lengre? Om han ikke flytter ut med en gang, så må du flytte. Dette må skje NÅ!! Gir du han lillefingeren, ser det ut til at han griper hele deg. Du MÅ være helt bestemt om dette skal gå. Da hjelper det ikke med koseprat, men du må handle!!

Det er jo hans hus også da. Så her må en komme til en enighet. Advokat bør komme inn i bildet i dette tilfellet.

Skrevet

Det er jo hans hus også da. Så her må en komme til en enighet. Advokat bør komme inn i bildet i dette tilfellet.

Advokat er nok bra ja. Sett ut ifra den lidelsen denne mannen har, så tror jeg kanskje det store problemet her er at han ikke innser at hun vil ut av ekteskapet? Uansett om hun blir boende i dette huset, vil kanskje ikke han skjønne at han må ordne seg et eget hus? Sånn sett er det vel bedre om hun flytter muligens..

Skrevet

Jeg mener at du bør kontakte en fornuftig advokat. Det er uhyre viktig at alle avtaler som blir gjort vedr. oppgjøret mellom dere dokumenteres ordentlig. Hvis hans virkelighetsoppfatning igjen blir dårlig, så er det enda viktigere enn normalt at alt er gjort ryddig og oversiktlig.

Hvis du bor i Oslo-området, så vet jeg om en advokat som er klok - både menneskelig og juridisk sett.

Skrevet

Såvidt jeg forstår, er jo huset like mye hans som ditt, og du er nødt til å få ut fingeren for å få fortgang i prosessen og finner ut av hvem av dere som skal ha huset. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å skaffe advokathjelp for å få hjelp til å rydde opp. Hvis du bor i Osloområdet har jeg en meget god anbefaling, antagelig den samme personen som frosken har i tankene.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Såvidt jeg forstår, er jo huset like mye hans som ditt, og du er nødt til å få ut fingeren for å få fortgang i prosessen og finner ut av hvem av dere som skal ha huset. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å skaffe advokathjelp for å få hjelp til å rydde opp. Hvis du bor i Osloområdet har jeg en meget god anbefaling, antagelig den samme personen som frosken har i tankene.

Jeg tar gjerne imot tips!

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Jeg mener at du bør kontakte en fornuftig advokat. Det er uhyre viktig at alle avtaler som blir gjort vedr. oppgjøret mellom dere dokumenteres ordentlig. Hvis hans virkelighetsoppfatning igjen blir dårlig, så er det enda viktigere enn normalt at alt er gjort ryddig og oversiktlig.

Hvis du bor i Oslo-området, så vet jeg om en advokat som er klok - både menneskelig og juridisk sett.

Jeg vil gjerne ha navnet på den advokaten. Takk for svar....

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Du sier : "Jeg tror han tar medisiner, men tror ikke han går til noen form for terapi. Dette bekymrer meg også. Han har jo vært veldig alvorlig syk, og jeg føler at oppfølgingen er minimal".

Her blir for mye" tror / føler" Med andre ord, hvis det ikke er bedre kommunikasjon en dette, så er det ikke mye å bygge et forhold på. Du må du spørre han om det du tror å føler om han. Hvis han virkelig bryr seg om deg, så vil han svare ærlig på det, men vill, eller kan han ikke gi utrykk for det, så forstår jeg godt at du fortsatt må være separert fra han.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Du sier : "Jeg tror han tar medisiner, men tror ikke han går til noen form for terapi. Dette bekymrer meg også. Han har jo vært veldig alvorlig syk, og jeg føler at oppfølgingen er minimal".

Her blir for mye" tror / føler" Med andre ord, hvis det ikke er bedre kommunikasjon en dette, så er det ikke mye å bygge et forhold på. Du må du spørre han om det du tror å føler om han. Hvis han virkelig bryr seg om deg, så vil han svare ærlig på det, men vill, eller kan han ikke gi utrykk for det, så forstår jeg godt at du fortsatt må være separert fra han.

Takk for svar. Kommunikasjonen er ikke noe særlig bra, og har ikke vært det på lenge. Jeg føler meg veldig ferdig med han, samtidig som at jeg føler at det er slemt og brutalt å gå ifra han. Jeg må ta meg sammen og snakke med han, nå må vi få en løsning på bosituasjonen, også for barnas del sånn at ting blir litt forutsigbare for dem. Jeg gleder meg til alt er i orden og økonomien på plass. Nå bryr jeg meg ikke om at jeg får dårlig råd, bare dette legger seg snart. Er veldig sliten av dette nå....

Skrevet

Her har du et glimrende eksempel på hva som skjer hvis du ikke er krystallklar på hvor grensene går, og på hva du selv vil.

Skrevet

Jeg anbefaler den samme advokaten som mariaflyfly har lagt ut adressen til.

Tror du kan trenge hjelp til å få strukturert denne prosessen, ser for meg at det blir mye for deg å håndtere alene. For at du ikke skal angre på ting i etterkant, anser jeg det som spesielt viktig at ting blir gjort på en svært ryddig og konstruktiv måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...