Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt en fødsel hvor jeg fikk epidural. Det var helt himmelsk, da jeg ble fullstendig smertefri. (Veldig flott etter å ha hatt kjempevonde rier i 19 timer). Denne epiduralen ble jeg lammet i beina av. Skal snart føde igjen, og vil også da ha epidural. Men jeg skal føde på et annet sykehus nå, og her har de visst den typen epidural man kan gå oppe med. Blir man smertefri med denne typen også, eller er den "svakere", så jeg kan regne med at det blir vondere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32798-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-epidural/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är en annan typ av bedövningsmedel som används allt oftare, på de flesta sjukhus. Den har många fördelar, bla att man kan röra på benen så att man kan vara mera aktiv under förlossningen. Du blir smärtlindrad men antagligen inte helt smärtfri den sista tiden då du skall kunna kjänna krystvärkarna/pressrierne, för att på bästa sätt kunna hjälpa till. Med den gammla typen av epidural var kvinnorna ofta för mycket bedövade, så att en del hade svårt att kjänna dessa pressrier. Detta ledde troligtvis till en ökad chans att förlossningen behövde att avsltas med vaccum. Jag kan inte säga dig om du kan räkna med att det kommer att gjöra ondare denna gången, då dessa bedövningar kan ta bort smärtan på lite olika sätt.Jag anser dock att den nya bedövningen är bättre. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...