Gå til innhold

Møte foreldrene hans

Anbefalte innlegg

Gjest vestkantfruen

Hei Toril, Jeg har nå vært sammen med kjæresten min i 8 mnd og har enda ikke møtt foreldrene hans. Han har heller ikke møtt mine, de bor i en annen by. Ikke at han har vist noen interesse for å møte dem heller. Jeg har spurt mange av mine venner og familie om det er "normalt" å vente så lenge med å møte foreldrene til heverandre. Vi er jo tross alt i begynnelsen av 30 årene begge to. Alle jeg har snakket med syntes dette er rart og mener at 3-6 mnd er det vanlige. I slutten av mars inngikk vi en avtale; jeg skulle møte foreldrene hans innen april var over. Sa også da at jeg vurderte å gjøre det slutt hvis ikke han tok forholdet vårt seriøst. Nå er det bare noen dager igjen av april og ingen ting har skjedd. Jeg har prøvd å snakke med han men har har veldig vanskelig for å snakke om følelser og er konflikssky. Føler han er livredd for å bli voksen og ha en seriøst forhold med meg. Spurte han også en dag om hvilke tanker han hadde rundt å flytte sammen. Da sa han at han ikke var klar til å si opp friheten sin enda!! Har ikke lyst til å gjøre det slutt men føler kanskje jeg må gjøre det.Dette er ikke slik jeg ser et voksent forhold. Han har 2-3 forhold bak seg. Forrige varte i 8 år og jeg vet han slet veldig med å komme seg ut av det. Håper du kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327993-m%C3%B8te-foreldrene-hans/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toril Hepsø, familieterapeut

Jeg skjønner at du blir usikker når du ikke vet noe om hvorfor han ikke vil at du skal møte foreldrene hans. En mulighet er jo også at han skammer seg litt over dem, eller skjønner at dere vil være en vanskelig match.

Når du ikke får del i tankene hans, blir du bare mer og mer frustrert og sikkert mistenksom, det er ikke rart.

Høres ut som du er en kvinne som trenger mer åpenhet og kommunikasjon. Dersom han ikke engang får til å snakke om dette med å møte hverandres foreldre er jeg redd dere vil støte på mange problemer av større art som det virkelig er viktig for deg å få snakket om.

Du må nok gjøre et valg. Hvis du velger denne mannen, må du legge tilside forventningen om å snakke om tanker og følelser rundt forholdet. Det høres imidlertid ut til å være en for høy pris for deg å betale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...