Gå til innhold

NHD-Grunn til å være så redd??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

7

• dione1

3

• cathlin

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

På en prioritert liste over hva du bør være redd for i forhold til dine barn og hva de evt vil dø av, bør svineinflueza komme ca på 743. plass.

Er ikke det litt for tidlig å si da?

Tror ikke de vil si det i Mexico.

Gjest Nickløsheletia

Jeg forsto det slik at disse barna er i Norge, og at det var på den bakgrunn jeg skulle svare.

Joda, men er det mindre farlig om den kommer til Norge?:-)

Har vi bedre forutsetninger for å overleve her?

Jeg er også litt redd skjønner du, iom at jeg har et barn med medfødt immunsvikt.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Joda, men er det mindre farlig om den kommer til Norge?:-)

Har vi bedre forutsetninger for å overleve her?

Jeg er også litt redd skjønner du, iom at jeg har et barn med medfødt immunsvikt.

Igjen - jeg oppfattet at dette var friske barn.

For eldre, somatisk alvorlig syke inkl de med immunsvikt er dette farligere enn for andre. Men sannsynligvis ikke farligere en den årlige influezaen.

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Igjen - jeg oppfattet at dette var friske barn.

For eldre, somatisk alvorlig syke inkl de med immunsvikt er dette farligere enn for andre. Men sannsynligvis ikke farligere en den årlige influezaen.

http://www.aftenposten.no/

På en prioritert liste over hva du bør være redd for i forhold til dine barn og hva de evt vil dø av, bør svineinflueza komme ca på 743. plass.

Vet ikke om jeg synes det var så beroligende, da.. At det er over 700 farligere ting enn det som står på alle forsider for tiden...?

Jeg er ikke av dem som blir hysterisk, altså,- men det er klart at dette bekymrer.

Vet ikke om jeg synes det var så beroligende, da.. At det er over 700 farligere ting enn det som står på alle forsider for tiden...?

Jeg er ikke av dem som blir hysterisk, altså,- men det er klart at dette bekymrer.

Det er vel skrevet på den måten for å poengtere at det pr dags dato er liten sannsynlighet for å dø av svineinfluensa i Norge. Vi må huske på at vi lever i bedre helsemessige forhold i Norge, enn i mange andre land. essuten er det ikke bekreftet noen døde utenfor Mexico. På den andre siden er virus uforutsigbare, og eventuelle mutasjoner kan gjøre viruset enda farligere. Dette har vi ingen garanti for. Men ut ifra hvordan viruset oppfører seg nå, fungerer tamiflu og andre influensamedikamenter godt. En eventuell vaksine kan ikke lages før vi vet eksakt hvilket virus det er snakk om, og da vil det ta mellom 3-5 måneder å få produsert denne vaksinen.

Det er vel skrevet på den måten for å poengtere at det pr dags dato er liten sannsynlighet for å dø av svineinfluensa i Norge. Vi må huske på at vi lever i bedre helsemessige forhold i Norge, enn i mange andre land. essuten er det ikke bekreftet noen døde utenfor Mexico. På den andre siden er virus uforutsigbare, og eventuelle mutasjoner kan gjøre viruset enda farligere. Dette har vi ingen garanti for. Men ut ifra hvordan viruset oppfører seg nå, fungerer tamiflu og andre influensamedikamenter godt. En eventuell vaksine kan ikke lages før vi vet eksakt hvilket virus det er snakk om, og da vil det ta mellom 3-5 måneder å få produsert denne vaksinen.

''Det er vel skrevet på den måten for å poengtere at det pr dags dato er liten sannsynlighet for å dø av svineinfluensa i Norge.''

Det forsto jeg faktisk. :-)

Ville bare vise nhd at hans morsomme kommentar like gjerne kan skremme...

''Det er vel skrevet på den måten for å poengtere at det pr dags dato er liten sannsynlighet for å dø av svineinfluensa i Norge.''

Det forsto jeg faktisk. :-)

Ville bare vise nhd at hans morsomme kommentar like gjerne kan skremme...

Mitt svar innebærer at når en er ferdig med å gruble og bekymre seg over de 742 andre farene, kan en ta fatt på svineinflueza.

Men det skal den ha, SI, den er farligere enn bjørn.

Annonse

Forstår at folk blir redde. Har en sønn med sykdomsangst som jeg prøver å sjerme,men han hadde fått alle detaljer på skolen i dag. Han skal holde seg unna folk og bli vegatarianer nå,phu!

Når fugleinfluensa var hysteriet sluttet han å spise fulg,og har aldri smakt det siden. urer på hva man gjør jeg med sånne som han,det eneste jeg tenker er å prøve å berolige han. Men det er vanskelig når alle snakker om det!

Gjest the secret

Det spørs hvor mye tid du orker å bruke på å være redd for noe som sannsynligvis ikke kommer hit? Og som sannsynligvis ikke kommer til å være så farlig som media sier?

Og skulle vi bli smittet så vil jeg tro det er en stor "risiko" for at vi faktisk overlever i landet vårt.

Når denne faren er over kan du jo tenke over hvor mye energi du brukte til å være redd helt unødvendig? Ikke ta sorgene på forskudd, de kommer likevel, men da ofte i en helt annen form en det du var redd for i utgangspunktet.

Nei, lev her og nå, gled deg over å ha friske barn, og ta problemene OM de kommer.

Men dette er jo ikke bare en vanlig influensa...

Hva er 13.000 i denne sammenheng? Det er ca det antallet som dør i Norge i løpet av 3 mnd.

Sykdommen vil i all hovedsak være farlig for personer som er alvorlig svekket av somatiske lidelser eks sengeliggende demente på sykehjem, personer som går inn og ut av sykehus med kols, personer med immunsvikt osv.

Sannsynligvis vil de dødsfallene som kommer, være en "forskuttering" av de dødsfallene som likevel ville kommet i de to neste årene. Muligens vil ikke totaldødeligheten endres i løpet av en toårsperiode.

Selvsagt er ikke dette "only, only", men påden annen side står vi overfor mange andre utfordringer som burde bekymre mye mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...